تغییر متن کادر متنی در یونیتی 5 / تغییر ui->text از طریق کد سیشارپ در یونیتی 5/با فشردن یک کلید
دوشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳ ب.ظ
منبع:gameover.blog.ir
یک ui->text بسازید و روی canvas یا روی صحنه جایی بذارید که توی صحنه دیده بشه. فونت سایز رو هم توی inspector زیاد کنید و در زیرشاخه fond data در inspector خصوصیات hirozontal overflow و vertical overflow رو روی OverFlow بذارید تا اگه متن بزرگ بود غیب نشه.
-
یک اسکریپت سیشارپ به نام changeText با کد زیر بدید به text ای که ایجاد کردیم:
//change ui->Text //csharp code //Unity 5 //Author:gameover.Blog.ir //********************** using UnityEngine.UI; using UnityEngine.EventSystems; using UnityEngine; using System.Collections; public class changeText : MonoBehaviour { public Text textBox1; void Update () { if (Input.GetKey (KeyCode.A)) { textBox1.text="salam"; } } }
سپس گین ابجکت ui text ای که ساختید رو بکشید بندازید روی پارامتر عمومی textBox1 که توی inspector ظاهر خواهد شد.(در حقیقت ما textBox1 رو از نوع public گرفتیم تا خیلی راحت بدون کدنویسی فیلد تکست رو بکشیم از ورودی بهش معرفی کنیم و دیگه getComponent و ... رو کد نزنیم)
اجرا کنید. کد می گه اگه کلید A رو زدیم متن رو عوض کن بذار "salam"
نظر یادتون نره.موفق باشید.
۹۴/۰۷/۰۶