دنبال کردن بازیکن توسط دوربین در بازی سه بعدی و پلتفرم دو بعدی از طریق کد/camera smooth follow:
شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۶ ق.ظ
منبع:gameover.blog.ir
public var cameraObj : GameObject; public var specificVector : Vector3; public var smoothSpeed : float; function Start () { cameraObj = GameObject.FindGameObjectWithTag("MainCam"); } function Update () { specificVector = Vector3(transform.position.x, transform.position.y, cameraObj.transform.position.z); cameraObj.transform.position = Vector3.Lerp(cameraObj.transform.position, specificVector, smooth * Time.deltaTime); }
کد به زبان js هست و خیلی ساده. کد رو به دوربین بدید و یادتون نره تگ MainCam رو به دوربین اصلی بدید.
ابچکت player رو هم بندازید روی متغیر specificVector که قراره دوربین دنبالش کنه.
کد معادل برای مد سه بعدی:
var target : Transform; var distance = 3.0; var height = 3.0; var damping = 5.0; var smoothRotation = true; var rotationDamping = 10.0; function Update () { var wantedPosition = target.TransformPoint(0, height, -distance); transform.position = Vector3.Lerp (transform.position, wantedPosition, Time.deltaTime * damping); if (smoothRotation) { var wantedRotation = Quaternion.LookRotation(target.position - transform.position, target.up); transform.rotation = Quaternion.Slerp (transform.rotation, wantedRotation, Time.deltaTime * rotationDamping); } else transform.LookAt (target, target.up); }
http://answers.unity3d.com/questions/897409/smooth-camera-follow-for-2d-platformer-game.html
http://imdaunity.blogspot.com/2011/02/camera-follow-script.html
۹۴/۰۷/۱۸