«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
دنبال کردن بازیکن توسط دوربین در بازی سه بعدی و پلتفرم دو بعدی از طریق کد/camera smooth follow: :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها
منبع:gameover.blog.ir
public var cameraObj : GameObject;
     public var specificVector : Vector3;
     public var smoothSpeed : float;
     
     function Start () { 
       cameraObj = GameObject.FindGameObjectWithTag("MainCam");
     }
     
     function Update () {
       specificVector = Vector3(transform.position.x, transform.position.y, cameraObj.transform.position.z);
       cameraObj.transform.position = Vector3.Lerp(cameraObj.transform.position, specificVector, smooth * Time.deltaTime);
     }

کد به زبان js هست و خیلی ساده. کد رو به دوربین بدید و یادتون نره تگ MainCam رو به دوربین اصلی بدید.
ابچکت player رو هم بندازید روی متغیر specificVector که قراره دوربین دنبالش کنه.

کد معادل برای مد سه بعدی:

var target : Transform;
var distance = 3.0;
var height = 3.0;
var damping = 5.0;
var smoothRotation = true;
var rotationDamping = 10.0;

function Update () {
var wantedPosition = target.TransformPoint(0, height, -distance);
transform.position = Vector3.Lerp (transform.position, wantedPosition, Time.deltaTime * damping);

if (smoothRotation) {
var wantedRotation = Quaternion.LookRotation(target.position - transform.position, target.up);
transform.rotation = Quaternion.Slerp (transform.rotation, wantedRotation, Time.deltaTime * rotationDamping);
}

else transform.LookAt (target, target.up);
}


http://answers.unity3d.com/questions/897409/smooth-camera-follow-for-2d-platformer-game.html

http://imdaunity.blogspot.com/2011/02/camera-follow-script.html


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۸
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی