آموزش Ragdoll در یونیتی ورژن 5.1 و ورژن قدیمی(4.5)/ آموزش ولو شدن کاراکتر در یونیتی
سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۹ ق.ظ
منبع:gameover.blog.ir
با تشکر از سجاد
ایجاد سیستم ragdoll برای ولو شدن کاراکتر.
در یونیتی 5 مسیر gameobject->3d object->Ragdoll رو طی می کنیم تا پنجره ی Create Ragdoll باز بشه :
نکته : در یونیتی ورژن قدیمی مسیر game object->Create other->Ragdoll رو باید طی کنید.
سپس اجزای مختلف مدل رو می کشیم می اندازیم در فیلدهای مربوطه:
کارکتر رو در قسمتی بالا تر بذارید و اجرا کنید تا کاراکتر ولو بشه:
بیشتر توضیح نمی دم این کلیپ رو دانلود کنید:
http://www.mediafire.com/download/qnuor7xtbd7os3o/Ragdoll_unity_Tutorial.mp4
کیفیت عالی هست و زبان خارجی ولی مفهومه.
سیستم کد نویسی هم بعدا توضیح میدم چون باید خوب تحقیق کنم همینجوری مطلب بذارم کیفیت میاد پایین.
کاربرد : برخورد با موتور یا ماشین و پرتاب شدن. مشت زدن به حریف و ولو شدن. روی موتور سوار بودن و پس از برخورد با مانع پرتاب شدن از روی موتور و جدا شدن و .... . همش با کد و تکنیک می شه پیاده سازی کرد. مثلا فلان کامپوننت رو اضاف می کنید. فلان سیستم رو حذف می کنید. کاراکتر رو از زیرشاخه والد حذف می کنید . مثلا موتور والد کاراکتر ماست و کاراکتر ما فرزند اون هست و روش سواره . برای کارهای پیشرفته باید تکنیک های زیادی زد که می تونید در کنارش ragdoll رو بکار ببرید برای ولو شدن و بقیه رو خودتون پیاده سازی کنید.
با تشکر از سجاد
ایجاد سیستم ragdoll برای ولو شدن کاراکتر.
در یونیتی 5 مسیر gameobject->3d object->Ragdoll رو طی می کنیم تا پنجره ی Create Ragdoll باز بشه :
نکته : در یونیتی ورژن قدیمی مسیر game object->Create other->Ragdoll رو باید طی کنید.
سپس اجزای مختلف مدل رو می کشیم می اندازیم در فیلدهای مربوطه:
کارکتر رو در قسمتی بالا تر بذارید و اجرا کنید تا کاراکتر ولو بشه:
بیشتر توضیح نمی دم این کلیپ رو دانلود کنید:
http://www.mediafire.com/download/qnuor7xtbd7os3o/Ragdoll_unity_Tutorial.mp4
کیفیت عالی هست و زبان خارجی ولی مفهومه.
سیستم کد نویسی هم بعدا توضیح میدم چون باید خوب تحقیق کنم همینجوری مطلب بذارم کیفیت میاد پایین.
کاربرد : برخورد با موتور یا ماشین و پرتاب شدن. مشت زدن به حریف و ولو شدن. روی موتور سوار بودن و پس از برخورد با مانع پرتاب شدن از روی موتور و جدا شدن و .... . همش با کد و تکنیک می شه پیاده سازی کرد. مثلا فلان کامپوننت رو اضاف می کنید. فلان سیستم رو حذف می کنید. کاراکتر رو از زیرشاخه والد حذف می کنید . مثلا موتور والد کاراکتر ماست و کاراکتر ما فرزند اون هست و روش سواره . برای کارهای پیشرفته باید تکنیک های زیادی زد که می تونید در کنارش ragdoll رو بکار ببرید برای ولو شدن و بقیه رو خودتون پیاده سازی کنید.
۹۴/۰۷/۲۱