Space.World و Space.Self در یونیتی:
دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۳ ق.ظ
منبع:gameover.blog.ir
کد حرکت اسپرایت به چپ و راست و بالا و پایین حول لولای خودش(با توجه به زاویه ای نگاه):
کد حرکت اسپرایت به چپ و راست و بالا و پایین حول دنیای واقعی(بدون توجه به زاویه ای نگاه که پلیر داره بهش رو می کنه):
کد حرکت اسپرایت به چپ و راست و بالا و پایین حول لولای خودش(با توجه به زاویه ای نگاه):
using UnityEngine; using System.Collections; //Author:Sajjad3011 public class player : MonoBehaviour { void Update () { //Variables: float moveSpeed = 1.5f; //Moving codes: if(Input.GetKey(KeyCode.RightArrow)) transform.Translate(Vector3.right * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.Self); //move Right; if(Input.GetKey(KeyCode.LeftArrow)) transform.Translate(Vector3.left * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.Self); //move Left; if(Input.GetKey(KeyCode.UpArrow)) transform.Translate(Vector3.up * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.Self); //move Up; if(Input.GetKey(KeyCode.DownArrow)) transform.Translate(Vector3.down * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.Self); //move Down; } }
کد حرکت اسپرایت به چپ و راست و بالا و پایین حول دنیای واقعی(بدون توجه به زاویه ای نگاه که پلیر داره بهش رو می کنه):
using UnityEngine; using System.Collections; public class player : MonoBehaviour { void Update () { //Variables: float moveSpeed = 1.5f; //Moving codes: if(Input.GetKey(KeyCode.RightArrow)) transform.Translate(Vector3.right * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.World); //move Right; if(Input.GetKey(KeyCode.LeftArrow)) transform.Translate(Vector3.left * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.World); //move Left; if(Input.GetKey(KeyCode.UpArrow)) transform.Translate(Vector3.up * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.World); //move Up; if(Input.GetKey(KeyCode.DownArrow)) transform.Translate(Vector3.down * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.World); //move Down; } }
۹۴/۰۹/۱۶