«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
Space.World و Space.Self در یونیتی: :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته

بایگانی
پیوندها

Space.World و Space.Self در یونیتی:

دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۳ ق.ظ
منبع:gameover.blog.ir
کد حرکت اسپرایت به چپ و راست و بالا و پایین حول لولای خودش(با توجه به زاویه ای نگاه):
using UnityEngine;
using System.Collections;
//Author:Sajjad3011
public class player : MonoBehaviour {
    void Update () 
    {
        //Variables:
        float moveSpeed = 1.5f;
        //Moving codes:
        if(Input.GetKey(KeyCode.RightArrow))
            transform.Translate(Vector3.right * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.Self); //move Right;
        if(Input.GetKey(KeyCode.LeftArrow))
            transform.Translate(Vector3.left * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.Self);  //move Left;
        if(Input.GetKey(KeyCode.UpArrow))
            transform.Translate(Vector3.up * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.Self);    //move Up;
        if(Input.GetKey(KeyCode.DownArrow)) 
            transform.Translate(Vector3.down * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.Self);  //move Down;
        
    }
}

کد حرکت اسپرایت به چپ و راست و بالا و پایین حول دنیای واقعی(بدون توجه به زاویه ای نگاه که پلیر داره بهش رو می کنه):

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class player : MonoBehaviour {
    void Update () 
    {
        //Variables:
        float moveSpeed = 1.5f;
        //Moving codes:
        if(Input.GetKey(KeyCode.RightArrow))
            transform.Translate(Vector3.right * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.World); //move Right;
        if(Input.GetKey(KeyCode.LeftArrow))
            transform.Translate(Vector3.left * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.World);  //move Left;
        if(Input.GetKey(KeyCode.UpArrow))
            transform.Translate(Vector3.up * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.World);    //move Up;
        if(Input.GetKey(KeyCode.DownArrow)) 
            transform.Translate(Vector3.down * (Time.deltaTime * moveSpeed),Space.World);  //move Down;
        
    }
}
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۶
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی