آموزش رویداد Drag کشیدن و رها کردن در یونیتی 5_آموزش Event Trigger در یونیتی
سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴ ق.ظ
منبع:gameover.blog.ir
یک گیم ابجکت روی صحنه بذارید.
یک اسکریپت بسازید مثل این و بدید به گیم ابجکت.
//test.cs
//Author:Sajjad3011
//Drag ui->text using Drag Event
using UnityEngine; using System.Collections; using UnityEngine.UI; public class test : MonoBehaviour { public Text text1; public void funcDrag(){ transform.position = new Vector3(Input.mousePosition.x, Input.mousePosition.y, 0); } }
کامپوننت Event trigger بدید بهش.
روی Add new event بزنید تا یک رویداد انتخاب کنید(شما باید در اینجا Drag رو انتخاب کنید. اگه دوست داشتید کلیک باشه PointerClick و ...)
ابجکتی که اسکریپت رو بهش دادید بکشید روی event trigger و رویدادی که ایجاد کردید.(اگه نوشته بود list empty یعنی لیست خالی هست اولش باید روی + پایینی کلیک بشه تا یک لیست بیاد براتون که بتونید گیم ابجکت رو بکشید روش)
سپس از لیست اول اسکریپت رو پیدا کنید بعدش از زیر شاخه اش تابعی که توی اسکریپت تعریف شده رو انتخاب کنید.(حتما بای تابع شما public باشه ویلا نمیاد تو لیست)
۹۴/۱۰/۰۸