نمایش پیام مناسب با تشخیص کلیک روی یک ui->text / تغییر متن ui text در یونیتی 5
سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ق.ظ
منبع:gameover.blog.ir
یک ui->text روی صحنه بذارید (جایی که دید کافی داشته باشه)
در inspector خصوصیت پاراگراف (Paragraph ->Alignment رو برای حالت
افقی و عمودی روی center) و overflow (سرریز) افقی(horizontal)
وعمودی(vetical) رو روی overflow بذارید تا اگه متن بزرگتر شد کادر متن به
اندازه اون بشه.
یک اسکریپ بسازید و توش یک تابع مثل func1 بنویسید و حتما از نوع public
باشه. بعدش روی دکمه ی Add component بزنید و Event Trigger بدید به
ui->text ایجاد شده روی صحنه و سپس ابجکتی که اسکریپت test رو بهش دادید
بکشید روش و رویداد pointerClick رو انتخاب و تابع func1() رو از زیر
شاخه ی اسکریپت test در همون لیست بهش ربط بدید تا قتی کلیک می کنیم روش
تابع func1 اجرا بشه.
using UnityEngine; using System.Collections; using UnityEngine.UI; public class test : MonoBehaviour { public Text text1; void Start () { text1.text = "salam"; } public void func1(){ text1.text = "clicked"; } }
اجرا:
۹۴/۱۰/۰۸