کتاب های فارسی و سورس های CPP برای openGL
شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴ ب.ظ
منبع:gameover.blog.ir
اینم 30 تا PDF فارسی از کتابی که مدتها قبل و حدود 10 سال پیش تو بازار خریده بود داداشم :
فهرست مطالب :
مقدمه ۱
مقایسه ای بین توسط سرپرست تیم برنامه نویسی بازی های Direct-X و OpenGL
۳ Quake و Doom
سخنی با خواننده ۴
۴ ! OpenGL و اما آخر و عاقبت برنامه نویسی
OpenGL فصل دوم : بر پایی پنجره مخصوص
۵ OpenGl مفاهیم اولیه برنامه نویسی
۷ OpenGL آغاز به کار با
۸ OpenGL آشنایی با دستور زبان
۹ OpenGL توضیحی در مورد نوع های عددی
و اما برنامه این فصل ... ۱۰
مرجع توابع فصل ۱۳
و ویندوز OpenGL فصل سوم : مرجع توابع مرتبط سازنده
۲۰ (Windows GL) wgl مرجع
مرجع توابع فرمت نقطه ای و پالت ها ۲۲
۲۷ SPF ایجاد واحد
فصل چهارم : ترسیم اشکال اولیه دوبعدی : نقاط ، خطوط و چند ضلعی ها
مقدمه ۳۰
۳۱ OpenGL سیستم مختصات در
۳۲ OpenGL تبدیلات در
۳۲ OpenGL توابع دیگر ترسیم اشکال اولیه در
اولین برنامه فصل ۳۳
دومین برنامه فصل ۳۹
۴۱ OpenGL نحوه بررسی خطاها در
III فهرست
فصل پنجم : اختلاط رنگ ها و دوران
مقدمه ۴۲
توابع مورد استفاده ۴۳
برنامه فصل ... ۴۷
فصل ششم : اشیاء سه بعدی
مقدمه ۵۰
ترسیم اشیاء سه بعدی ۵۰
مروری بر مطالب ۵۱
برنامه فصل ... ۵۴
فصل هفتم : نور پردازی ، مواد و دوربین ها
مقدمه ۵۸
۵۸ OpenGL نور در
مروری بر توابع ۶۰
اولین برنامه فصل ۶۷
برنامه دوم فصل ۷۱
( Texture Mapping ) فصل هشتم : نگاشت بافت ها
مقدمه ۷۴
۷۵ OpenGL نگاشت بافت ها در
مروری بر توابع ۷۵
برنامه فصل ۸۹
فصل نهم : لیست های نمایشی
مقدمه ۹۴
ایجاد ، اجرا و فلسفه لیست های نمایشی ۹۵
توابع مورد استفاده درتولید لیست نمایشی ۹۵
برنامه فصل ۹۸
(Quadratics) فصل دهم : سطوح و اشکال درجه دوم
مقدمه ۱۰۴
اشیاء درجه دوم ۱۰۵
مروری بر توابع ۱۰۵
برنامه فصل ۱۱۰
IV فهرست
فصل یازدهم : ایجاد کتابخانه اشیاء سه بعدی
مقدمه ۱۱۷
۱۱۸ GLO ایجاد کتابخانه
برنامه فصل ۱۳۸
(Bezier) فصل دوازدهم : منحنی ها و رویه های بزییر
مقدمه ۱۴۴
منحنی و رویه های بزییر ۱۴۴
مروری بر توابع ۱۴۶
برنامه فصل ۱۵۳
فصل سیزدهم : بارگذاری چند قالب بندی سه بعدی
مقدمه ۱۵۷
۱۵۸ RAW بررسی فرمت
۱۵۹ GEM بررسی فرمت
برنامه فصل ۱۶۰
فصل چهاردهم : بکار گیری قلم های بیت مپی
مقدمه ۱۶۵
۱۶۵ OpenGL محدودیت های نمایش متن در
۱۶۶ OpenGL الگوریتم نمایش متن ۲ بعدی در
مروری بر توابع ۱۶۶
برنامه فصل ۱۷۱
فصل پانزدهم : نمایش متن توسط قلم های سه بعدی
مقدمه ۱۷۴
۱۷۵ OpenGL الگوریتم نمایش متن ۳ بعدی در
مروری بر توابع ۱۷۵
برنامه فصل ۱۷۸
فصل شانزدهم : افزودن مه به صحنه
مقدمه ۱۸۳
۱۸۳ OpenGL الگوریتم نمایش مه در
مروری بر توابع ۱۸۴
برنامه فصل ۱۸۵
V فهرست
فصل هفدهم : انتخاب اشیاء
مقدمه ۱۹۰
۱۹۱ OpenGL الگوریتم انتخاب اشیاء در
مروری بر توابع ۱۹۲
برنامه فصل ۱۹۳
OpenGL فصل هجدهم : فارسی سازی
مقدمه ۲۱۶
۲۱۷ Raster بیت مپ ها و فونت های
نمایش فونت ها توسط لیست های نمایشی ۲۱۷
مروری بر توابع ۲۱۸
برنامه فصل ۲۲۲
فصل نوزدهم : نگاشت محیط
مقدمه ۲۳۰
۲۳۰ Textures واحد
برنامه فصل ۲۳۸
NURBS : فصل بیستم
مقدمه ۲۴۳
۲۴۳ NURBS الگوریتم استفاده از امکانات
مروری بر توابع ۲۴۴
برنامه فصل ۲۴۸
فصل بیست و
یکم :
انعکاس و مفروش سازی
مقدمه ۲۵۶
الگوریتم شبیه سازی انعکاس ۲۵۶
چند ضلعی ها ۲۵۷ (Tesselation) مفروش سازی
الگوریتم استفاده از امکانات مفروش سازی چند ضلعی ها ۲۵۸
مروری بر توابع ۲۵۸
چند مثال در زمینه کاربرد آزمون استنسیل ۲۶۸
برنامه ی اول فصل ۲۷۱
برنامه ی دوم فصل ۲۷۸
VI فهرست
فصل بیست و
دوم :
WinAMP ایجاد برنامه های افزودنی سه بعدی برای
مقدمه ۲۸۷
مروری بر رکوردها و توابع مورد نیاز ۲۸۸
برنامه فصل ۲۹۲
فصل بیست و
سوم :
خلق سایه
مقدمه ۳۰۷
طریقه ایجاد سایه ۳۰۷
مروری بر توابع ۳۰۸
برنامه فصل ۳۰۹
فصل بیست و
چهارم :
AVI ذخیره کردن تصاویر در فایل و تبدیل آنها به
مقدمه ۳۱۶
۳۱۷ OpenGL دو روش مطمئن برای ذخیره سازی تصاویر
۳۱۷ (AVI) تبدیل تصاویر ذخیره شده به یک فایل ویدئویی استاندارد ویندوز
۳۱۷ AVI به Bmp نحوه ی تبدیل فایل های
مروری بر توابع ۳۱۸
برنامه فصل ۳۲۴
فصل بیست و
پنجم :
تشخیص تصادم
مقدمه ۳۳۸
تعاریف اولیه ۳۳۸
تشخیص تصادم اشعه با یک صفحه ۳۳۹
تشخیص تصادم اشعه با یک کره ۳۴۰
تشخیص تصادم اشعه با یک استوانه ۳۴۱
تشخیص تصادم اشعه با یک مخروط ۳۴۲
تشخیص تصادم اشعه با یک بیضیگون ۳۴۳
تشخیص تصادم اشعه با یک سهمیگون ۳۴۵
تشخیص تصادم اشعه با یک مثلث ۳۴۷
تشخیص تصادم اشعه با یک سطح دوار ۳۴۸
تشخیص تصادم اشعه با یک هلالی ۳۴۹
VII فهرست
برنامه فصل ۳۵۰
فصل بیست و
ششم :
موارد تکمیلی نگاشت بافت ها و شفافیت
مقدمه ۳۶۹
۳۷۰ OpenGL اختلاط و شفافیت در
برنامه فصل ۳۷۰
فصل بیست و
هفتم :
استفاده از امکانات ویژه کارت های گرافیکی سه بعدی
مقدمه ۳۷۹
۳۸۰ OpenGL در Extensions طریقه نامگذاری
۳۸۰ OpenGL بکار گرفته شده در Extensions توضیحات بعضی از
مقایسه توانایی های چند کارت گرافیکی متداول در ایران ۳۸۱
شناخته شده تا امروز ۳۸۳ Extensions لیست کاملی از انواع
۳۸۵ Extensions طریقه بکارگیری توابع
برنامه فصل ۳۸۷
فصل بیست و
هشتم :
و VC++ و BC++ Builder در OpenGL طرز استفاده از
اسمبلی
مقدمه ۴۰۵
۴۰۵ VC++ در OpenGL طرز استفاده از
فصل ۴۰۶ VC++ برنامه
فصل ۴۱۵ BC++ Builder برنامه
در زبان اسمبلی ۳۲ بیتی ۴۱۹ OpenGL استفاده از
فصل بیست و
نهم :
در ویژوال بیسیک ۶ OpenGL بکارگیری
مقدمه ۴۲۹
چیست ؟ ۴۳۰ Type Library
۴۳۱ Type Libraries طریقه ایجاد
۴۵۶ VB فوق در tlb مثالی از طرز استفاده
نکته : اینارو فقط واسه مشتاقا گذاشتم. ویلا خودم باهاشون کار نمی کنم. کسانی که میخوان موتور بازی بسازن شاید اینا یه جاهایی به دردشون بخوره.
لینک دانلود کلشون در یک فایل zip :
حجم کل : 4 مگابایت
http://s5.picofile.com/file/8126132126/persian_book.zip.html
۹۴/۱۰/۱۹