ایجاد گیم ابجکت سه بعدی در نقطه ی کلیک شده در یونیتی
شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۱۲ ق.ظ
منبع:gameover.blog.ir
اسکریپت زیر رو بدید به دوربین و سپس یک پریفب(یک گیم ابجکت که با ماوس قبلا از توی کادر hierarchy کشیده باشید توی کادر project) رو بندازید روی متغیر prefab از وروی اسکریپت در inspector.
بعد از اجرا حتما باید توی صحنه یک Plane یا یک گیم ابجکت حاقل موجود باشه تا وقتی روش کلیک کردیم یک نمونه از پریفب ما ایجاد بشه.
پریفب هم گفتیم نمونه ای از گیم ابجکت هست که قبلا توی صحنه بود و بعدش کشیدیم توی کاد پروژه و سپس اونو حذف کردیم(حذف هم دلخواست)
اسکریپت زیر رو بدید به دوربین و سپس یک پریفب(یک گیم ابجکت که با ماوس قبلا از توی کادر hierarchy کشیده باشید توی کادر project) رو بندازید روی متغیر prefab از وروی اسکریپت در inspector.
using UnityEngine; using System.Collections; public class create : MonoBehaviour { Ray ray; RaycastHit hit; public GameObject prefab; void Update () { ray=Camera.main.ScreenPointToRay(Input.mousePosition); if(Physics.Raycast(ray,out hit)){ if(Input.GetKey(KeyCode.Mouse0)) { GameObject obj=Instantiate(prefab,new Vector3(hit.point.x,hit.point.y,hit.point.z), Quaternion.identity) as GameObject; } } } }نکته :
بعد از اجرا حتما باید توی صحنه یک Plane یا یک گیم ابجکت حاقل موجود باشه تا وقتی روش کلیک کردیم یک نمونه از پریفب ما ایجاد بشه.
پریفب هم گفتیم نمونه ای از گیم ابجکت هست که قبلا توی صحنه بود و بعدش کشیدیم توی کاد پروژه و سپس اونو حذف کردیم(حذف هم دلخواست)
۹۴/۱۱/۰۳