فریز کردن یا قفل کردن موقعیت یا پوزیشن گیم ابجکت پلیر توسط RigidbodyConstraints2D در یونیتی 5
چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۳۸ ق.ظ
منبع:gameover.blog.ir
condition = شرط دلخواه
(مثلا بحثی وقتا میخواید شتاب یا velocity رو تو بازی های دو بعدی پس از تشخیص موانع صفر کنید شتاب محور x رو صفر می کنید کار نمیده . اینجا حرکت در محور x رو قفل یا freeze میکنیم. فریز به معنی یخ زدن یا از کار انداختن هست)
condition = شرط دلخواه
(مثلا بحثی وقتا میخواید شتاب یا velocity رو تو بازی های دو بعدی پس از تشخیص موانع صفر کنید شتاب محور x رو صفر می کنید کار نمیده . اینجا حرکت در محور x رو قفل یا freeze میکنیم. فریز به معنی یخ زدن یا از کار انداختن هست)
Rigidbody2D body2d; body2d = GetComponent<Rigidbody2D> (); if (condition) { body2d.constraints = RigidbodyConstraints2D.FreezePositionX; } else { body2d.constraints = RigidbodyConstraints2D.None; }
۹۴/۱۱/۱۴