Vector2,3,4 توی یونیتی چیه؟
پنجشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۵۲ ب.ظ
gameover.blog.ir
بردار دو بعدی دو مقدار می گیره،سه بعدی سه مقدار،چهار بعدی چهار مقدار.
چرا از متغیر ها استفاده نمیکنیم؟! برای اینکه ساختار این بعضی جاها کاربردی تره.
بردار چهار بعدی مثل رنگ که شامل red green blue و شفافیت نور alpha هست.
آیا زاویه بردار هست؟ خیر زاویه بردار نیست.
مثلا چرخش. حول محور y می خوایم با زاویه ی 90 انجام بشه می گیم:
x یعنی میله ی راست و چپ.
y یعنی میله بال پایین.
z یعنی میله جلو عقب.
اگه x مثب باشه یعی راست
اگه x منفی باشه یعنی چپ
اگه y مثبت باشه یعنی بالا
اگه y منفی باشه یعنی پایین
اگه z مثبت باشه یعنی جلو
اگه z منفی باشه یعنی عقب
بردار دو بعدی دو مقدار می گیره،سه بعدی سه مقدار،چهار بعدی چهار مقدار.
چرا از متغیر ها استفاده نمیکنیم؟! برای اینکه ساختار این بعضی جاها کاربردی تره.
بردار چهار بعدی مثل رنگ که شامل red green blue و شفافیت نور alpha هست.
آیا زاویه بردار هست؟ خیر زاویه بردار نیست.
مثلا چرخش. حول محور y می خوایم با زاویه ی 90 انجام بشه می گیم:
کد:
GameObject.Rotation=new Vector(0,90,0);
y یعنی میله بال پایین.
z یعنی میله جلو عقب.
اگه x مثب باشه یعی راست
اگه x منفی باشه یعنی چپ
اگه y مثبت باشه یعنی بالا
اگه y منفی باشه یعنی پایین
اگه z مثبت باشه یعنی جلو
اگه z منفی باشه یعنی عقب
۹۴/۱۲/۰۶