تشخیص کلیک روی گیم ابجکت سه بعدی و دو بعدی در یونیتی
يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۳۴ ق.ظ
دقت کنید اسکریپت test.cs زیر رو بدید به دوربین اصلی و دوربین رو بکشید روی متغیر mainCam رها کنید و یادتون نرده گیم ابجکت سه بعدی اسپرایت(sprite) دو بعدی شما حتما باید Collider سه بعدی(3d) داشته باشه نه box collider 2d یا ... .
به هر شی یک Tag بدید و بعد از اجرا روی هر شی دلخواه کلیک کنید اسم تگ رو برگشت میده. با بازی کردن و تغییر اسکریپت شما می تونید استفاه های بیشتری ببرید. موفق باشید
using UnityEngine; using System.Collections; //GameObject touch detection
//Author:sajjad3011
public class test : MonoBehaviour { public Camera mainCam; RaycastHit hit; void Update () { try{ Ray ray = mainCam.ScreenPointToRay(Input.mousePosition); RaycastHit hit; if (Physics.Raycast(ray, out hit)) if (Input.GetMouseButtonDown(0)) {Debug.Log(hit.collider.tag);} } catch{ } } }
۹۴/۱۲/۰۹