تابع start و awake و update
شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۵۳ ب.ظ
gameover.blog.ir
این دو تابع با play بازی به صورت خودکار اجرا میشن..
awake سریعتر call (فراخوانی) میشه...
اگه تیک اسکریپت رو غیر فعال کنیم، تابع Awake فقط اجرا میشه ... ولی اگه اسکریپت فعال باشه اول awake و سپس Start اجرا میشه...
تابع start و awake فقط یکبار اجرا میشن...
دقت کنید که چه اسکریپت فعال باشه چه نباشه، awake همیشه اجرا میشه.... ولی start با فعال بودن اسکریپت، و همینطور بعد از Awake...
ولی update بارها call میشه مثل رویداد step توی game maker....
---
مثال :
اسکریپت سیشارپی به نام script1.cs ایجاد کنید و کد زیر رو بریزید توش:
using UnityEngine; using UnityEditor; using System.Collections; public class script1 : MonoBehaviour { void Awake () { Debug.Log("Awake called."); } void Start () { Debug.Log("Start called."); } }
اسکریپت رو save کنید و بکشید روی یک plane که توی صحنه هست و بازی رو play کنید و نتیجه رو مشاهده کنید...
دوباره خارج بشید و اسکریپت رو غیر فعال کنید و باز اجرا کنید و نتیجه رو مشاهده کنید.
منبع:
http://unity3d.com/learn/tutorials/modules/beginner/scripting/awake-and-start
۹۴/۱۲/۱۵