تابع AddTorque در یونیتی
شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ق.ظ
gameover.blog.ir
کلیپ آموزشی نمونه برای شما :
زیر یک مگ :
این تابع معادل AddForce (برای ایجاد نیرو) بوده ولی برای ایجاد نیروی چرخشی بکار می رود.
هر چند از خصوصیت rotation و متد Rotate هم می توان استفاده کرد اما این تابع هم برای چرخش گیم ابجکت،حول محور دلخواه بکار می رود.
مثال:
در اینجا با فشردن LMB یا کلیک چپ ماوس و حرکت آن، گیم ابجکت را می چرخوانیم و با رها کردن ماوس آنرا از چرخش در می آوریم.
//addTorque.cs
//http://GameOver.SellFile.ir
using UnityEngine; using System.Collections; [RequireComponent (typeof (Rigidbody))]//daryafte component RigidBody va jelogiri az hazfe aan public class addTorque : MonoBehaviour { float h,v,amount=1000f; public Rigidbody rb; void FixedUpdate () { if (Input.GetMouseButton(0)) { //age kelid mouse feshorde shod h = Input.mousePosition.x * amount * Time.deltaTime; v = Input.mousePosition.y * amount * Time.deltaTime; rb.AddTorque (transform.up * h);//transform.up=Vector(0,1,0) rb.AddTorque (transform.right * v);//transform.right=Vector(1,0,0) } else //age kelid mouse raha shod { rb.angularVelocity = new Vector3(0,0,0);//shetab charkheshi = 0 } } }
۹۵/۰۳/۲۲