حرکت پلیر به سمتی که نگاه می کند با فشردن کلید.
سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۵۷ ب.ظ
gameover.blog.ir
برای نگاه یا چرخش کاراکتر (فقط حول محور y یا چرخش به چپ و راست و بدون چرخش حول محور y و z) به سمت هدفی که روی متغیر target درگ کردیم این رو به کار ببرید:
برای حرکت مستقیم کاراکتر به جهتی که نگاهش رو به آن سمت می باشد:
به جای کد:
از کد زیر(حرکت به جلو) :
یا کد زیر(حرکت به عقب):
استفاده کنید.
مثال حرکت به اطراف:
منبع:
http://answers.unity3d.com/questions/616195/how-to-make-an-object-go-the-direction-it-is-facin.html
برای نگاه یا چرخش کاراکتر (فقط حول محور y یا چرخش به چپ و راست و بدون چرخش حول محور y و z) به سمت هدفی که روی متغیر target درگ کردیم این رو به کار ببرید:
Vector3 direction = target.transform.position - this.transform.position;
transform.rotation=Quaternion.Euler(0,direction.y,0);
برای حرکت مستقیم کاراکتر به جهتی که نگاهش رو به آن سمت می باشد:
به جای کد:
transform.position += Vector3.forward * Time.deltaTime * movementSpeed;
از کد زیر(حرکت به جلو) :
transform.position += transform.forward * Time.deltaTime * movementSpeed;
یا کد زیر(حرکت به عقب):
transform.position -= transform.forward * Time.deltaTime * movementSpeed;
استفاده کنید.
مثال حرکت به اطراف:
void Update(){ if (Input.GetKey (KeyCode.UpArrow)) transform.position += transform.forward * speed; if (Input.GetKey (KeyCode.DownArrow)) transform.position -= transform.forward * speed; if (Input.GetKey (KeyCode.RightArrow)) transform.position += transform.right * speed; if (Input.GetKey (KeyCode.LeftArrow)) transform.position -= transform.right * speed; }
منبع:
http://answers.unity3d.com/questions/616195/how-to-make-an-object-go-the-direction-it-is-facin.html
۹۵/۰۴/۱۵