چرا بعضی وقت ها متغیری را با مقدار null (هیچ،تهی،خالی،آزاد) تنظیم می کنیم؟
بحث آشغال(garbage) و اشاره گرهای سرگردان رو اگه بدونید اینو درک می کنید.
معمولا وقتی گیم ابجکتی تعریف میشه با اشاره گرها سر و کار داره انجین.
اشاره گر به ادرس هایی از حافظه اشاره می کنه.
و وقتی متغیری کار باهاش تمام میشه بهتره سلول های حافظه رو آزاد کنیم.
یا زمان شروع تعریف یک متغیر
یک نیازی به استفاده از حافظه نیست بهتره هیچ فضایی از حافظه اشغال نشه
منظور حافظه ی اصلی هست
دیتا روی دیسک یا حافظه موقت یا cache یا ... ذخیره بشه بهتره تا توی RAM باشه
بعد از ثبات های داخلی سی پی یو تقریبا نزدیک ترین حافظه به پردازنده RAM هست.
Random Access Memory
مثلا توی ctrl+shift+Escape
task manager
که بری
می بینی برنامه ها به پروسه یا فرایندهایی تقسیم شدن و هر آنچه در حال اجراست رو مشاهده می کنیم تقریبا
هر چه وضعیت RAM سبک تر باشه ادرس دهی اون راحت تره
پس سعی می شه مدیریت منابع درست تری رو برنامه نویسی کنیم
چون بهینه سازی و مدیریت منابع یکی از مهم ترین وظایف سیستم عامل و کلا برنامه نویسی درست هست
و اگه بتونیم حافظه RAM آزادتری داشته باشیم،زندگی کمی بهتر میشه
(جان کارمک: اگر بتوانیم کمی بهتر حافظه را مدیریت کنیم یا یک mmu یا memory management unit = واحد مدیریت حافظه بهتری بسازیم زندگی قشنگ تر میشه)
مثلا LINUX
که بهشت برنامه نویسی هست
چرا روی سرورها استفاده میشه ؟
چون مدیریت منابع بهتری داره
و به همین ترتیب این فلسفه در زندگی هم جریان داره