متغیرهای عمومی نوع public در یونیتی
پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰ ب.ظ
gameover.blog.ir
این متغیرها در inspector ظاهر میشن و همونجا می تونیم مقدار ورودی بدیم.
مثال:
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class MainPlayer : MonoBehaviour {
public string myName;
// Use this for initialization
void Start () {
Debug.Log("I am alive and my name is " + myName);
}
// Update is called once per frame
void Update () {
}
}
در اسکریپت بالا،متغیر myName عمومی هست.
ورودی:
خروجی:
مثال بعدی: دسترسی به موقعیت پلیر.
برای اینکار متغیری عمومی می سازیم:
public GameObject player;
سپس گیم ابجکت پلیر رو بگیرید و درگ(drag) کنید روش.(در inspector پس از اختصاص اسکریپت به گیم ابجکتی دلخواه)حالا می تونیم با استفاده از متغیر player به ویژگی ها و اعضای گیم ابجکت پلیر که درگ کردیم روی متغیر player ،دسترسی داشته باشیم.
مثال:
player.transform.position
مثال:
public class Enemy : MonoBehaviour {
public GameObject player;
void Start() {
// Start the enemy ten units behind the player character.
transform.position = player.transform.position - Vector3.forward * 10f;
}
}
۹۵/۰۷/۰۸