آرایه در یونیتی (JS , Unity)
gameover.blog.ir
آرایه ها به شما این امکان رو میدن که چند متغییر از یک نوع رو در یک متغییر از همون نوع جای بدید
کلاس Array فقط برای جاوااسکریپت هست
در یونیتی دو نوع آرایه وجود داره یکی از اون ها آرایه در جاوااسکریپت هست .
یکی دیگر از آرایه ها ، آرایه های داخلی (آرایه های چهارچوب .Net) این نوع آرایه خیلی سریع و کار آمد هست و در C# هم به کار میره ولی قابلیت تغییر سایز و اندازه رو نداره.
نمونه ساده ای از آرایه های داخلی :
using UnityEngine; using System.Collections;
public class ExampleClass : MonoBehaviour { public float[] values; void Start() { foreach (float value in values) { print(value); } values = new float[10]; values[1] = 5.0F; } }
آرایه های داخلی بسیار کارآمد و بهینه هستند و پیشنهاد ویژه ما استفاده از این نوع آرایه در صورت نیاز است .
و اما آرایه های استاندارد یونیتی (Array) که فقط در جاوا اسکریپت وجود داره و قابلیت تغییر سایز و طبقی بندی رو دارند و کار های دیگری که شما از یک کلاس Array انتظار دارید رو میتونن انجام بدن ولی این نوع آرایه در پنجره inspector ظاهر نمیشه حتی اگر به صورت public تعریف بشه
نکته : شما به آسونی میتونید این نوع آرایه را به آرایه ی داخلی تبدیل کنید و برعکس .
var arr = Array ("Hello", "World");
// Prints "2" print(arr.Length); // resizes the array to a size of 5 arr.Length = 5;
به کد بالا توجه کنید
arr.Length این کد هم میتونه مقدار آرایه رو تعیین کنه و هم میتونه اندازه آرایه رو تغییر بده و هم میتونه اندازه فعلی آرایه رو به ما بده
var arr = Array ("Hello", "World");
در کد بالا که به زبان JS هست یک آرایه با اندازه ی 2 ساختیم
var arr = Array (5);
آرایه را به شکل بالا نیز میتوان تعییر کرد که در حال حاضر اندازه ی آن را 5 گزاشتیم
arr.Add("World");
این کد برای اضافه کردن مقدار یا متغییر به آرایه arr هست
arr.Clear();
با این کد کل آرایه arr پاک میشه (مقدار پاک میشه و خود آرایه هنوز هستش)
اینم یه مقدمه ای از آرایه در JS , Unity
منبع:هلپ یونیتی
نکته: شما با سیشارپ کار کنید حتما