بهینه سازی دو بعدی یونیتی_برای بازی دو بعدی مدل دو بعدی بسازیم یا اسپرایت رو با خود یونیتی ریگ کنیم؟
جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۱۸ ق.ظ
gameover.blog.ir
سوال:
اسپرایت دو بعدی رو با بلندر ریگ کنم بهتره یا یونیتی؟
پاسخ1:
یونیتی
توضیح :
من با بلندر مش ساختم بعدش کاراکتری که کشیده بودم انداختم روی مدل و uv گرفتم از مدل
بعدش بردم یونیتی 5 کار نکرد
بعدش FBX رو با کانورتر تبلی کردم مجدد به FBX جدید کار داد
اما به این نتیجه رسیدم با خود یونیتی ریگ کنم از همه لحاظ بهینه تره
هم کیفیتش بهتره
هم پردازشش کمتره چون فقط اسپرایت داریم و پولیگان و مدل برای پردازش نداریم.
هم پس زمینه های زاید و مسخره نداریم
--
اما یک نکته مهم دیگه هست و هنوز روش شکه: آیا اگه با یونیتی ریگ کنیم محاسبات و تبدیلات هندسی ران تایم داره انجام میشه یا از قبل سیو شده توی انیمیشن. این یکم شک بر انگیز هست که کدوم بهینه تره.
لطفا اگه شما هم نظری دارید بگید. :)
۹۵/۰۸/۱۴