ذخیره مختصات یک باتن در یونیتی_تغییر مختصات button _دسترسی به position یک button در یونیتی
جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۳۷ ب.ظ
gameover.blog.ir
public Button button1; button1.rectTransform.anchoredPosition = new Vector2(Input.mousePosition.x, Input.mousePosition.y);
در کد فوق متغیر button1 از نوع عمومی هست که در inspector ظاهر میشه(پس از اختصاص اسکریپت به گیم ابجکت دلخواه،مثلا یک گیم ابجکت تهی به نام gameController)
برای ذخیره حتی پس از خروج بازی :
PlayerPrefs.SetFloat("x",button1.rectTransform.anchoredPosition.x); PlayerPrefs.SetFloat("y",button1.rectTransform.anchoredPosition.y); PlayerPrefs.Save();
برای بازیابی مقادیر x,y و تنظیم مجدد هنگام ورد به بازی، در تابع Start() از کدی مثل استفاده می کنیم:
float x=PlayerPrefs.GetFloat("x"); float y=PlayerPrefs.GetFloat("y"); button1.rectTransform.anchoredPosition = new Vector2(x, y);
اگه new کار نداد به این سبک تست کنید:
button1.rectTransform.anchoredPosition.Set(x, y);
۹۵/۰۹/۱۲