کاربرد Quaternion.identity در یونیتی
gameover.blog.ir
این تابع،چرخشی به گیم ابجکت نمی دهد بلکه چرخش را در جهان واقعی برگشت داده یا از والد گیم ابجکت،آن را به ارث می برد.
مثلا در ایجاد گلوله یا تیر کاربرد داره.
باعث میشه
وقتی داریم تیر ایجاد می کنیم خوب؟
خب
تیر باید جهت داشته باشه درسته ؟
اره
جهت حرکت
یعنی همون زاویه ای که تیر به سمتش می چرخه
یا نگاه می کنه
اینو میایم از تفنگ می گیریم
یا نقطه ای که تیر از اونجا قراره پرتاب بشه
جهت اون نقطه رو هر طرف مشخص کنیم
این تیر میاد از اون کپی می کنه
و عقب
محور z شی empty ای که روی دماغه ی تفنگ گذاشتیم
میشه نقطه ی پرتاب
یا spawn
یا نقطه ی تولید گلوله
اون نقطه
در حقیقت یک جسم تهی هست
خب
که دارای پوزیشن و روتیشن هست
ما وقتی تیر رو instantiate می کنیم
یا هر جمی رو
جسمی رو
مثلا می خوایم یه ماشین پرتاب کنیم
یا هر گیم ابجکتی
اول باید تولیدش کنیم
که با اینستتیت
ایجاد می کنیم
موقع ایجاد
باید موقعیت ایجاد و زاویه ای چرخش رو تنظیم کنیم
می تونیم با کواترنیوم
یک بردار دلخواه بدیم
می تونیم ندیم
بلکه بگیم هر چی والد داره از همون بردار
والد چیه ؟
همون تفنگ
به هر جهتی هست
میاد همون جهت رو کپی می کنه
یا در اصطلاح به ارث می بره