«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
فرق OnGUI و FixedUpdate و Update در یونیتی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

فرق OnGUI و FixedUpdate و Update در یونیتی

سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۲ ق.ظ
gameover.blog.ir
@gameoverblog



فرقشون اینه که OnGUI بیشتر از FixedUpdate و FixedUpdate بیشتر از Update فراخوانی میشه تو هر فریم زمان و خب دقت اونی که بیشتر فراخوانی میشه بیشتره،اما از اونطرف هم سربار محاسبات بیشتر داریم به خاطر اینکه مدام پردازنده باید سیگنال بفرسته برای اجرای تابع یا رویدادی که بیشتر باید چک بشه.

جایی که حذف تیک و لگ براتون مهمه و می خواید FPS رو بالا ببرید OnGUI بدید. این کار باعث میشه کارت گرفیک هی draw call کنه(یعنی cpu در هر ثانیه چندین بار بیشتر،سیگنال می ده و رویداد OnGUI رو فراخوانی  و دستورات داخلش رو خط به خط چک می کنه، اما سربار زیادی واسه کارت گرافیک داره و فقط زمانی استفاده کنید که CPU دستگاه ضعیف باشه و بخواید دستورات رو با GPU توی کارت گرافیک اجرا کنید که خوب تعداد هسته هاش زیاد تر از هسته های cpu هست)

سوالی بود پیام بذارید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۳
مدیرکل

نظرات (۱)

سلام
ببخشید سوالی داشتم اگر بخوام مثلا من یک در رمز دار بسازم برای اندروید بعد دکمه های مختلف بذارم مثلا یک دکمه رو تاچ کنه عدد یک دکمه بعدی عدد دو و... چگونه باید اینکار رو انجام بدم که بعد از اینکه رمز صحیح رو وارد کرد انیمیشن باز شدن در اجرا شه درضمن من با زبان سی شارپ آشنایی دارم
باتشکر
پاسخ:
س

انیمیشن باز شدن درب که ساده هست. درب رو انیمیت می کنیم از طریق منوی window|animation بعدش یک اسم میدیم بعدش با دستور میایم و play می کنیم قبلا گفتیم.

تاچ دکمه هم کلیک دکمه هست که با عناصر ui | button و کد نویسی رویداد هست که گفتیم.

اما باقیش ui | text هست و بازی با متغیرهای String.

بیاید توی گروه تلگرام ما که در چنل @gameoverblog مطرح میشه هر چند روز یک بار.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی