فرق OnGUI و FixedUpdate و Update در یونیتی
سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۲ ق.ظ
gameover.blog.ir
@gameoverblog
فرقشون اینه که OnGUI بیشتر از FixedUpdate و FixedUpdate بیشتر از Update فراخوانی میشه تو هر فریم زمان و خب دقت اونی که بیشتر فراخوانی میشه بیشتره،اما از اونطرف هم سربار محاسبات بیشتر داریم به خاطر اینکه مدام پردازنده باید سیگنال بفرسته برای اجرای تابع یا رویدادی که بیشتر باید چک بشه.
جایی که حذف تیک و لگ براتون مهمه و می خواید FPS رو بالا ببرید OnGUI بدید. این کار باعث میشه کارت گرفیک هی draw call کنه(یعنی cpu در هر ثانیه چندین بار بیشتر،سیگنال می ده و رویداد OnGUI رو فراخوانی و دستورات داخلش رو خط به خط چک می کنه، اما سربار زیادی واسه کارت گرافیک داره و فقط زمانی استفاده کنید که CPU دستگاه ضعیف باشه و بخواید دستورات رو با GPU توی کارت گرافیک اجرا کنید که خوب تعداد هسته هاش زیاد تر از هسته های cpu هست)
سوالی بود پیام بذارید.
@gameoverblog
فرقشون اینه که OnGUI بیشتر از FixedUpdate و FixedUpdate بیشتر از Update فراخوانی میشه تو هر فریم زمان و خب دقت اونی که بیشتر فراخوانی میشه بیشتره،اما از اونطرف هم سربار محاسبات بیشتر داریم به خاطر اینکه مدام پردازنده باید سیگنال بفرسته برای اجرای تابع یا رویدادی که بیشتر باید چک بشه.
جایی که حذف تیک و لگ براتون مهمه و می خواید FPS رو بالا ببرید OnGUI بدید. این کار باعث میشه کارت گرفیک هی draw call کنه(یعنی cpu در هر ثانیه چندین بار بیشتر،سیگنال می ده و رویداد OnGUI رو فراخوانی و دستورات داخلش رو خط به خط چک می کنه، اما سربار زیادی واسه کارت گرافیک داره و فقط زمانی استفاده کنید که CPU دستگاه ضعیف باشه و بخواید دستورات رو با GPU توی کارت گرافیک اجرا کنید که خوب تعداد هسته هاش زیاد تر از هسته های cpu هست)
سوالی بود پیام بذارید.
۹۵/۰۹/۲۳