«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
توضیح bone consraints در موهو برای درک و یادآوری همه ی افراد مبتدی تا حرفه ای :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته

بایگانی
پیوندها

بسم الله الرحمن الرحیم : کانال گیم اور بلاگ gameoverblog, [15.12.20 02:32]


[ Photo ]
#موهو

توضیح bone consraints در موهو
محدود کردن چرخش استخوان ها در موهو
تنظیم مقدار چرخش استخوان در موهو
تنظیم حداقل و حداکثر میزان چرخش استخوان در موهو
منفیش از راسته و مثبتش از چپ
دو خط اطراف استخوان در نظر می گیره
و حداقل و حداکثر زاویه ای که استخون می تونه بینشون  نسبت به زاویه ی فعلی می تونه چرخش کنه رو مشخص می کنیم.
عدد min منفی و از سمت راست  استخوان و موافق جهت چرخش عقربه های ساعت  لحاظ می شه و عدد max مثبت و از سمت چپ  استخوان و مخالف جهت چرخش عقربه های ساعت لحاظ می شه.

نکته ی بسیار مهم اینه که این چرخش نسبی هست یعنی نسبت به زاویه ای که استخوان هست از راست و چپ نسبت بهش اعمال میشه.

مثال اگه min=-45 , max=+80 باشه
روی هر زاویه ای ای در فریم صفر تنظیم شده باشه مثلا روی 90 درجه با ابزار Transform Bone باشیم، استخوان ، 45 درجه  از سمت راست(منفی در اینجا راست محسوب میشه مثل درجه های ریاضیات) و 80  درجه از سمت چپ می تونه بچرخه که در تصویر زیر می بینید.
حداقل زاویه :
   90-45=45
حداکثر زاویه     
90+80=170

 

https://s16.picofile.com/file/8417562126/1.jpg

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۵
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی