توضیح bone consraints در موهو برای درک و یادآوری همه ی افراد مبتدی تا حرفه ای
بسم الله الرحمن الرحیم : کانال گیم اور بلاگ gameoverblog, [15.12.20 02:32]
[ Photo ]
#موهو
توضیح bone consraints در موهو
محدود کردن چرخش استخوان ها در موهو
تنظیم مقدار چرخش استخوان در موهو
تنظیم حداقل و حداکثر میزان چرخش استخوان در موهو
منفیش از راسته و مثبتش از چپ
دو خط اطراف استخوان در نظر می گیره
و حداقل و حداکثر زاویه ای که استخون می تونه بینشون نسبت به زاویه ی فعلی می تونه چرخش کنه رو مشخص می کنیم.
عدد min منفی و از سمت راست استخوان و موافق جهت چرخش عقربه های ساعت لحاظ می شه و عدد max مثبت و از سمت چپ استخوان و مخالف جهت چرخش عقربه های ساعت لحاظ می شه.
نکته ی بسیار مهم اینه که این چرخش نسبی هست یعنی نسبت به زاویه ای که استخوان هست از راست و چپ نسبت بهش اعمال میشه.
مثال اگه min=-45 , max=+80 باشه
روی هر زاویه ای ای در فریم صفر تنظیم شده باشه مثلا روی 90 درجه با ابزار Transform Bone باشیم، استخوان ، 45 درجه از سمت راست(منفی در اینجا راست محسوب میشه مثل درجه های ریاضیات) و 80 درجه از سمت چپ می تونه بچرخه که در تصویر زیر می بینید.
حداقل زاویه :
90-45=45
حداکثر زاویه
90+80=170