«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
بایگانی آذر ۱۳۹۵ :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

۳۱ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

gameover.blog.ir

http://s8.picofile.com/file/8279311034/Pics_Quiz_Maker_v1_2_0.jpg

اگه می خواید بازم پکیج هارایگان زودتر اضافه بشه فقط روی تبلیغات بالای وبلاگ روزی یک کلیک کنید و چند ثانیه از تبلیغ دیدن کنید.

برای درخواست پکیجی در کانال @gameoverblog عضو بشید قبلش و سپس به آیدی @game_engine پیام دهید

http://opizo.com/ksNzgN

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۵ ، ۲۰:۲۹
مدیرکل

لینک منقضی شد پیام بدید ادیت کنم:
https://t.me/joinchat/Ggo9lwk0N2Q2ZWU0

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۵ ، ۰۶:۰۸
مدیرکل

gameover.blog.ir

تمام قیمت های همه ی محصولات ما 500 هست. گیم اور در صورت هر گونه مشکل مالی حامی شماست.نگران نباشید.کافیه اگه مشکل مالی دارید یه پیام بزنید یا عضو چنل بشید پی وی کنید.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۵ ، ۰۵:۵۱
مدیرکل

gameover.blog.ir
نکته: خود پکیج رایگان توی کانال گذاشتم حتما عضو کانال بشید تا با یه سرچ ساده بیابید.
http://s8.picofile.com/file/8278928018/FunCar_Kit_V2_0_%E2%80%93_Mobile_Update_1_.jpg
http://s8.picofile.com/file/8278928534/1.jpg
http://s9.picofile.com/file/8278928042/FunCar_Kit_V2_0_%E2%80%93_Mobile_Update_3_.jpg
دمو:
http://opizo.com/pQTumf

6 محیط آماده
گیم پلی روان ماشین مسابقه ای و تراکتور
در حقیقت این پکیج یک کنترلر هست البته هوش نیست فکر می کنم.
برای خرید پکیج به این لینک برید
(اگه به هر طریق توان خرید مالی ندارید فقط آیدی تلگرامتون رو پیام بذارید تا رایگان بفرستم.ضمنا در کانال هم عضو بشید لینکش می ذاریم انشاءا...)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۵ ، ۰۵:۰۰
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۵ ، ۰۹:۰۷
مدیرکل
gameover.blog.ir
@gameoverblog
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۵ ، ۰۹:۴۲
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۵ ، ۰۹:۳۳
مدیرکل

gameover.blog.ir

 به نام خدا


99 درصد در هیچ جا گوگل این ابزارو براتون نمیاره

فقط هین وبلاگ گذاشتمش

چون بوده و حذف شده


این ابزار شامل انیمیشن های زیادی هست که شما فقط می تونید اسپرایت دلخواه رو درگ کنید روی استخون ها و خودش تمام انیمیشن ها رو تحویلتون میده.
خروجی: فریم های PNG (قابل استفاده در نرم افزارهای میکس فیلم برای ساخت انیمیشن.) البته در یونیتی هم میشه خروجی اش رو استفاده کرد ولی بعضی مواقع خروجی png فریم هاش خیلی بزرگ میشه و برای یونیتی ابزارهای اختصاصی و پکیج های مخصوص رو باید استفاده کرد .

هر گونه مشکل در دانلود بود پشتیبانی با ماست

لینک خرید نرم افزار animation box

https://zarinp.al/53841
تماس و پیامک 24 ساعته

09358077198
gameover.blog.ir
حجم: 59 مگ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۵ ، ۰۸:۴۱
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۱۰:۲۰
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۰۹:۵۱
مدیرکل

من در این بادیه صٰاحبنظری می جویم    راه گُم کرده ام و راهبری می جویم

از وَرق پارۀ عرفان خبری حٰاصل نیست  از نهانخانۀ رندان خبری می جویم

مسند و خرقه و سجّاده ثمربخش نشد  از گُلستان رُخ او ثَمری می جویم

ایمنی نیست دَر این وادی اَیمن ما را  من دَر این وادی اَیمن شجری می جویم

ترک میخانه و بُتخانه و مسجد کردم  دَر ره عشق رُخت رهگذری می جویم

سفر از هیچ به سوی همه چیزم در پیش  لنگ لنگان رَوم و همسفری می جویم

گفته بودی که رَه عشق، رهِ پُرخطری است  عاشقم من که ره پُرخطری می جویم

اندر این دیر کُهن ریخته شد بال و پرم          بهر منزلگه خود بال و پَری می جویم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۰۹:۰۹
مدیرکل

«الهی کیف ادعوک و انا انا و کیف اقطع رجائی منک و انت انت؟ الهی اذا لم أسالک فتعطینی، فمَن ذا الذی أدعوه فیُعطینی؟ الهی اذا لم أدعُک فتستجیبُ لی، فمن ذا الذی أدعوهُ فیستجیبُ لی؟ الهی اذا لم أتضرّع الیک فترحمُنی؟ فمن ذا الذی أتضرّع ُالیه فیرحمنی؟ الهی فکما فلَقتَ البحرَ لِموسی علیه السلام و نَجّیتَه أسالکَ أن تُصلّی علی محمد و آل محمد و أن تُنجینی ممّا أنا فیه و تفرَج عنّی فرجاً عاجلاً غیرَ آجِل بفضلِک و رحمتک یا ارحم الراحمین».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۵ ، ۱۰:۰۶
مدیرکل

gameover.blog.ir

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۵ ، ۱۶:۲۲
مدیرکل

gameover.blog.ir


این تابع،چرخشی به گیم ابجکت نمی دهد بلکه چرخش را در جهان واقعی برگشت داده یا از والد گیم ابجکت،آن را به ارث می برد.


مثلا در ایجاد گلوله یا تیر کاربرد داره.

باعث میشه


وقتی داریم تیر ایجاد می کنیم خوب؟

خب

تیر باید جهت داشته باشه درسته ؟

اره

جهت حرکت

یعنی همون زاویه ای که تیر به سمتش می چرخه

یا نگاه می کنه

اینو میایم از تفنگ می گیریم

یا نقطه ای که تیر از اونجا قراره پرتاب بشه


جهت اون نقطه رو هر طرف مشخص کنیم

این تیر میاد از اون کپی می کنه

و عقب


محور z شی empty ای که روی دماغه ی تفنگ گذاشتیم

میشه نقطه ی پرتاب

یا spawn

یا نقطه ی تولید گلوله

اون نقطه



در حقیقت یک جسم تهی هست



خب



که دارای پوزیشن و روتیشن هست



ما وقتی تیر رو instantiate می کنیم



یا هر جمی رو



جسمی رو



مثلا می خوایم یه ماشین پرتاب کنیم



یا هر گیم ابجکتی



اول باید تولیدش کنیم



که با اینستتیت



ایجاد می کنیم



موقع ایجاد



باید موقعیت ایجاد و زاویه ای چرخش رو تنظیم کنیم



می تونیم با کواترنیوم


یک بردار دلخواه بدیم


می تونیم ندیم


بلکه بگیم هر چی والد داره از همون بردار



والد چیه ؟



همون تفنگ



به هر جهتی هست

میاد همون جهت رو کپی می کنه


یا در اصطلاح به ارث می بره

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۵ ، ۱۵:۳۶
مدیرکل

gameover.blog.ir

public Button button1;
button1.rectTransform.anchoredPosition = new Vector2(Input.mousePosition.x, Input.mousePosition.y);

در کد فوق متغیر button1 از نوع عمومی هست که در inspector ظاهر میشه(پس از اختصاص اسکریپت به گیم ابجکت دلخواه،مثلا یک گیم ابجکت تهی به نام gameController)



برای ذخیره حتی پس از خروج بازی :
PlayerPrefs.SetFloat("x",button1.rectTransform.anchoredPosition.x);

PlayerPrefs.SetFloat("y",button1.rectTransform.anchoredPosition.y);

PlayerPrefs.Save();

برای بازیابی مقادیر x,y و تنظیم مجدد هنگام ورد به بازی، در تابع Start()  از کدی مثل استفاده می کنیم:


float x=PlayerPrefs.GetFloat("x");

float y=PlayerPrefs.GetFloat("y");

button1.rectTransform.anchoredPosition = new Vector2(x, y);

اگه new کار نداد به این سبک تست کنید:

button1.rectTransform.anchoredPosition.Set(x, y);


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۵ ، ۱۳:۳۷
مدیرکل

gameover.blog.ir

http://s8.picofile.com/file/8276886384/footBallGate.jpg

برای ساخت زمین بالا، نیاز هست که مدل یک دروازه سه بعدی داشته باشیم. بعدش ببریم توی blender یا 3dsMax یا Maya رندر بگیریم از پهلو. بعدش sprite اش رو ببریم توی فتوشاپ برش بدیم. قبلش هم باید به این نکته دقت داشته باشید که برای تصویر دروازه از پهلو رو باید دو قسمت رو جدا رندر بگیرید. قسمت اول: تور جلو که دقیقا روبروی دوربین هست، قسمت دوم: تور عقب تر که بعد از همین تور هست با میله و چیزایی که به نظر میاد پشتش هست. این دو رو یه جوری باید از مدل برش بدیم و بعدش جدا عکس ها رو رندر کنیم یا با فتوشاپ خوب و تمیز برش بزنیم . بعدش ببریم توی unity  و سپس بهشون عمق یا order میدیم. عمق تور جلوتر باید کمتر و عمق تصویر جلوتر باید بیشتر باشه که توپ از وسطشون عبور کنه و نقطه ای که میله بالای دروازه هست باید کلایدر بدیم که توپ ازش رد نشه. بقیه هم دکمه ها هستن که ui | button  محسوب میشن که در یونیتی 5.3.4p3 می تونید خیلی خوب بهشون عکس دلخواه بدید و کد بدید که کلیک روی دکمه شد مثلا  کاراکتر جلو یا عقب بره یا بپره یا شوت کنه. و یک دستور هم هست به اسم AddForce که باهاش می تونید نیرو وارد کنید به توپ.که یک circle collider بهش میدید که تو زمین نره و همینطور Rigidbody2d که فیزیک داشته باشه و به کلایدر اش متریال فیزیک فنری مانند می تونید بدید و جرم و حالت فنری بودن اش رو با عدد دلخواه تست و خطا بگیرید تا طبیعی تر بشه و به نتیجه مطلوب برسید. به زمین هم کلایدر میدید که توپ ازش رد نشه. بازی می تونه دو نفره انلاین طراحی بشه. می تونه هم نباشه. واسه طرف مقابل کد هوش بنویسید که اینا نیاز به وقت گذاری هست و مسلما اینجا نمیشه همه این ها رو بحث کرد. ضمنا سوال دارید توی کانال عضو بشید و لینک گروهی که می گیم بیاید توش. موفق باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۵ ، ۰۷:۲۱
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۵ ، ۱۴:۰۷
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۵ ، ۰۲:۲۰
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۳:۵۷
مدیرکل
gameover.blog.ir
http://opizo.com/B4BjmK

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۳:۵۰
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۳:۴۳
مدیرکل

gameover.blog.ir

منوی window|lighting(در یونیتی 5) می تونید متریال اسمان رو تغییر بدید.

با کد سیشارپی هم میشه:

http://s8.picofile.com/file/8276279084/skyMat.jpg

این هم سایتی برای دانلود متریال های رایگان اسمان:

http://opizo.com/VJGsin

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۳:۳۶
مدیرکل
gameover.blog.ir

سازنده:گیم اور

http://s8.picofile.com/file/8276277642/1.jpg
به لینک زیر برید و رد تبلیغ بزنید پس از چند ثانیه تا لینک دانلود بیاد.
حجم: 9 مگ
http://opizo.com/vU6ETs

نظر یادتون نره.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۳:۲۷
مدیرکل

gameover.blog.ir

از این پکیج برای ساخت زمین های شبیه به واقعی در محیط یونیتی و بازی استفاده می شه.


 ورژن 1.9 (حجم 7 مگ) رایگان:

http://opizo.com/gaPC7S



ورژن 1.2 قدیمی تر با ابزار بیشتر قیمت:500 تومان_ حجم 90 مگ:




http://s9.picofile.com/file/8276242068/terrainComposer.jpg


http://s8.picofile.com/file/8276242118/terrainComposer1.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۰۷:۰۹
مدیرکل

gameover.blog.ir

http://opizo.com/MO6QLt

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۰۶:۵۴
مدیرکل

gameover.blog.ir

http://s9.picofile.com/file/8276151876/ttm.jpg

این پکیج برای کم کردن تعداد پولیگان ها بکار می ره . قبلش هم می تونید پارامتر pixel error رو زیاد کنید تا ترین شما بهینه تر بشه. بعدشم این پکیج توصیه میشه که خوب اینم یکی از راه های بهینه سازی زمین بزرگ شما هست. کار با اون تخصصی هست و اگه بلد نیستید بپرسید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۵ ، ۱۳:۴۳
مدیرکل

اسکرین رکوردر اندروید

http://s8.picofile.com/file/8276147826/sc1.jpg

لینک برنامه:

http://opizo.com/F6e3Lx

لینک پلاگین ویرایش:

http://opizo.com/8b6MNm

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۵ ، ۱۳:۲۹
مدیرکل

gameover.blog.ir

برای بهینه سازی زمین بکار میره.

گزینه ی pixel error برای بهینه سازی زمین در یونیتی بکار میره.خطای پیکسل وقتی زیاد باشه کیفیت کم ولی بهینه سازی زیاد میشه.مدل لوپولیگان و oprimize و مناسب برای اندروید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۵ ، ۱۰:۴۳
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۵ ، ۲۱:۵۲
مدیرکل

gameover.blog.ir

مقدار float زیر رو می تونید دستکاری کنید :

QualitySettings.shadowDistance=عدد دلخواه

//public static float shadowDistance;

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۵ ، ۲۱:۵۰
مدیرکل
gameover.blog.ir

بهترین ها به ترتیب اولویت:
advance video compressor
xmedia Recode
---
اگه با avc فایل avi رو به mp4 تبدیل می کنید و خطایی شامل متن "See Comments in the file list for details" میده اول با xmedia recode اونو کدگذاری مجدد به avi کنید. بعدش ببرین توی avc و تبدیل کنید به mped4-new H264  که همون mp4 جدید میشه و کدگذاریش باعث کاهش حجم فیلم میشه و کیفیت اش تقریبا واضح هست.(اگر قبلا تو رزولوشن 1366x764 یا همین حدودا باشه)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۵ ، ۰۲:۰۸
مدیرکل