gameover.blog.ir
اگه می خواید بازم پکیج هارایگان زودتر اضافه بشه فقط روی تبلیغات بالای وبلاگ روزی یک کلیک کنید و چند ثانیه از تبلیغ دیدن کنید.
برای درخواست پکیجی در کانال @gameoverblog عضو بشید قبلش و سپس به آیدی @game_engine پیام دهید
gameover.blog.ir
اگه می خواید بازم پکیج هارایگان زودتر اضافه بشه فقط روی تبلیغات بالای وبلاگ روزی یک کلیک کنید و چند ثانیه از تبلیغ دیدن کنید.
برای درخواست پکیجی در کانال @gameoverblog عضو بشید قبلش و سپس به آیدی @game_engine پیام دهید
لینک منقضی شد پیام بدید ادیت کنم:
https://t.me/joinchat/Ggo9lwk0N2Q2ZWU0
gameover.blog.ir
using UnityEngine; using System.Collections; public class ExampleClass : MonoBehaviour { void Update() { transform.RotateAround(Vector3.zero, Vector3.up, 20 * Time.deltaTime); } }
gameover.blog.ir
به نام خدا
99 درصد در هیچ جا گوگل این ابزارو براتون نمیاره
فقط هین وبلاگ گذاشتمش
چون بوده و حذف شده
این ابزار شامل انیمیشن های زیادی هست که شما فقط می تونید اسپرایت دلخواه رو درگ کنید روی استخون ها و خودش تمام انیمیشن ها رو تحویلتون میده.
خروجی: فریم های PNG (قابل استفاده در نرم افزارهای میکس فیلم برای ساخت انیمیشن.) البته در یونیتی هم میشه خروجی اش رو استفاده کرد ولی بعضی مواقع خروجی png فریم هاش خیلی بزرگ میشه و برای یونیتی ابزارهای اختصاصی و پکیج های مخصوص رو باید استفاده کرد .
هر گونه مشکل در دانلود بود پشتیبانی با ماست
لینک خرید نرم افزار animation box
https://zarinp.al/53841
تماس و پیامک 24 ساعته
09358077198
gameover.blog.ir
حجم: 59 مگ
gameover.blog.ir
من در این بادیه صٰاحبنظری می جویم راه گُم کرده ام و راهبری می جویم
از وَرق پارۀ عرفان خبری حٰاصل نیست از نهانخانۀ رندان خبری می جویم
مسند و خرقه و سجّاده ثمربخش نشد از گُلستان رُخ او ثَمری می جویم
ایمنی نیست دَر این وادی اَیمن ما را من دَر این وادی اَیمن شجری می جویم
ترک میخانه و بُتخانه و مسجد کردم دَر ره عشق رُخت رهگذری می جویم
سفر از هیچ به سوی همه چیزم در پیش لنگ لنگان رَوم و همسفری می جویم
گفته بودی که رَه عشق، رهِ پُرخطری است عاشقم من که ره پُرخطری می جویم
اندر این دیر کُهن ریخته شد بال و پرم بهر منزلگه خود بال و پَری می جویم
«الهی کیف ادعوک و انا انا و کیف اقطع رجائی منک و انت انت؟ الهی اذا لم أسالک فتعطینی، فمَن ذا الذی أدعوه فیُعطینی؟ الهی اذا لم أدعُک فتستجیبُ لی، فمن ذا الذی أدعوهُ فیستجیبُ لی؟ الهی اذا لم أتضرّع الیک فترحمُنی؟ فمن ذا الذی أتضرّع ُالیه فیرحمنی؟ الهی فکما فلَقتَ البحرَ لِموسی علیه السلام و نَجّیتَه أسالکَ أن تُصلّی علی محمد و آل محمد و أن تُنجینی ممّا أنا فیه و تفرَج عنّی فرجاً عاجلاً غیرَ آجِل بفضلِک و رحمتک یا ارحم الراحمین».
gameover.blog.ir
gameover.blog.ir
مثلا در ایجاد گلوله یا تیر کاربرد داره.
باعث میشه
وقتی داریم تیر ایجاد می کنیم خوب؟
خب
تیر باید جهت داشته باشه درسته ؟
اره
جهت حرکت
یعنی همون زاویه ای که تیر به سمتش می چرخه
یا نگاه می کنه
اینو میایم از تفنگ می گیریم
یا نقطه ای که تیر از اونجا قراره پرتاب بشه
جهت اون نقطه رو هر طرف مشخص کنیم
این تیر میاد از اون کپی می کنه
و عقب
محور z شی empty ای که روی دماغه ی تفنگ گذاشتیم
میشه نقطه ی پرتاب
یا spawn
یا نقطه ی تولید گلوله
اون نقطه
در حقیقت یک جسم تهی هست
خب
که دارای پوزیشن و روتیشن هست
ما وقتی تیر رو instantiate می کنیم
یا هر جمی رو
جسمی رو
مثلا می خوایم یه ماشین پرتاب کنیم
یا هر گیم ابجکتی
اول باید تولیدش کنیم
که با اینستتیت
ایجاد می کنیم
موقع ایجاد
باید موقعیت ایجاد و زاویه ای چرخش رو تنظیم کنیم
می تونیم با کواترنیوم
یک بردار دلخواه بدیم
می تونیم ندیم
بلکه بگیم هر چی والد داره از همون بردار
والد چیه ؟
همون تفنگ
به هر جهتی هست
میاد همون جهت رو کپی می کنه
یا در اصطلاح به ارث می بره
gameover.blog.ir
public Button button1; button1.rectTransform.anchoredPosition = new Vector2(Input.mousePosition.x, Input.mousePosition.y);
PlayerPrefs.SetFloat("x",button1.rectTransform.anchoredPosition.x); PlayerPrefs.SetFloat("y",button1.rectTransform.anchoredPosition.y); PlayerPrefs.Save();
برای بازیابی مقادیر x,y و تنظیم مجدد هنگام ورد به بازی، در تابع Start() از کدی مثل استفاده می کنیم:
float x=PlayerPrefs.GetFloat("x"); float y=PlayerPrefs.GetFloat("y"); button1.rectTransform.anchoredPosition = new Vector2(x, y);
اگه new کار نداد به این سبک تست کنید:
button1.rectTransform.anchoredPosition.Set(x, y);
gameover.blog.ir
برای ساخت زمین بالا، نیاز هست که مدل یک دروازه سه بعدی داشته باشیم. بعدش ببریم توی blender یا 3dsMax یا Maya رندر بگیریم از پهلو. بعدش sprite اش رو ببریم توی فتوشاپ برش بدیم. قبلش هم باید به این نکته دقت داشته باشید که برای تصویر دروازه از پهلو رو باید دو قسمت رو جدا رندر بگیرید. قسمت اول: تور جلو که دقیقا روبروی دوربین هست، قسمت دوم: تور عقب تر که بعد از همین تور هست با میله و چیزایی که به نظر میاد پشتش هست. این دو رو یه جوری باید از مدل برش بدیم و بعدش جدا عکس ها رو رندر کنیم یا با فتوشاپ خوب و تمیز برش بزنیم . بعدش ببریم توی unity و سپس بهشون عمق یا order میدیم. عمق تور جلوتر باید کمتر و عمق تصویر جلوتر باید بیشتر باشه که توپ از وسطشون عبور کنه و نقطه ای که میله بالای دروازه هست باید کلایدر بدیم که توپ ازش رد نشه. بقیه هم دکمه ها هستن که ui | button محسوب میشن که در یونیتی 5.3.4p3 می تونید خیلی خوب بهشون عکس دلخواه بدید و کد بدید که کلیک روی دکمه شد مثلا کاراکتر جلو یا عقب بره یا بپره یا شوت کنه. و یک دستور هم هست به اسم AddForce که باهاش می تونید نیرو وارد کنید به توپ.که یک circle collider بهش میدید که تو زمین نره و همینطور Rigidbody2d که فیزیک داشته باشه و به کلایدر اش متریال فیزیک فنری مانند می تونید بدید و جرم و حالت فنری بودن اش رو با عدد دلخواه تست و خطا بگیرید تا طبیعی تر بشه و به نتیجه مطلوب برسید. به زمین هم کلایدر میدید که توپ ازش رد نشه. بازی می تونه دو نفره انلاین طراحی بشه. می تونه هم نباشه. واسه طرف مقابل کد هوش بنویسید که اینا نیاز به وقت گذاری هست و مسلما اینجا نمیشه همه این ها رو بحث کرد. ضمنا سوال دارید توی کانال عضو بشید و لینک گروهی که می گیم بیاید توش. موفق باشید.
gameover.blog.ir
gameover.blog.ir
منوی window|lighting(در یونیتی 5) می تونید متریال اسمان رو تغییر بدید.
با کد سیشارپی هم میشه:
این هم سایتی برای دانلود متریال های رایگان اسمان:
gameover.blog.ir
اسکرین رکوردر اندروید
لینک برنامه:
لینک پلاگین ویرایش:
gameover.blog.ir
برای بهینه سازی زمین بکار میره.
گزینه ی pixel error برای بهینه سازی زمین در یونیتی بکار میره.خطای پیکسل وقتی زیاد باشه کیفیت کم ولی بهینه سازی زیاد میشه.مدل لوپولیگان و oprimize و مناسب برای اندروید.
gameover.blog.ir
مقدار float زیر رو می تونید دستکاری کنید :
QualitySettings.shadowDistance=عدد دلخواه
//public static float shadowDistance;