یک فایل صوتی مثل mp3 رو بکشید توی پروژه تا اضافه بشه به پروژه.
یک اسکریپت js با کد زیر ساخته و بندازید روی دوربین اصلی :
کد PHP:
var myClip : AudioClip;
function Start () {
AudioSource.PlayClipAtPoint(myClip, transform.position);
}
سپس در hierarchy(لیست اجزای پروژه) دوربین اصلی رو انتخاب کنید تا توی
inspector بتونیم متغیر My Clip رو در زیر شاخه ی اسکریپت اضافه شده
ببینیم.
حالا فایل صوتی mp3 رو با ماوس بگیرید بندازید روی متغیر My Clip.
بازی رو اجرا کنید تا موزیک پخش بشه.
--
این روش تنظیمات نداره و من اینو توصیه نمی کنم.
روش دیگه روش object oriented و شی گرا هست که به صورت ویژوال توی محیط از
طریق کامپوننت ها صدا رو اضافه می کنیم و پارامترهای مختلف مثل فرکانس و
... رو توی کادر خصوصیاتدر inspector برای اون کامپوننت تنظیم می کنیم و
بعد از طریق کد سعی می کنیم اون کامپوننت رو کنترل کنیم و الی آخر.
اینکار توسط افزودن کامپوننت Component->Audio->Audio Source انجام میشه.
اگه شما یونیتی 4 دارید و help به درستی نصب باشه،کافیه این لینک رو توی
فایرفاکس اجرا کنید. معمولا help توضیحات لازم رو برای کسی که یونیتی رو
نصب داره میاره و آدرسش واسه اونایی که windows 7 دارن اینه :
file:///C:/Program%20Files%20%28x86%29/Unity/Editor/Data/Documentation/Documentation/Manual/Sound.html
حالا بازم اگه این لینک کار نکرد بگید من خود help رو save و zip و upload
کنم روی picofile یا جاهای دیگه بذارم واسه دانلود شما سروران گرامی.
روش دم رو به فارسی توضیح میدم تا دیگه عذاب نکشن بعضیا:
یک گیم ابجکت empty ایجاد کنید.(بلد نیستید سوال کنید آی مبتدی ها)
از مسیر
Component->Audio->Audio Source
، کامپوننت audio source رو به ابجکت empty یا هر ابجکتی که دوست دارید
اضافه کنید (فقط دقت کنید بهتره که دوربین باشه و دوربین اصلی باشه که
player رو دنبال می کنه تا صدا هم همراش بیاد وگرنه وقتی از صدا دور میشیم
ممکنه صدا کم بشه و نشنویم)
تنظیمات مثل loop تکرار ، قطع شدن صدا / mute و اولویت (priority) و غیره رو هم توی inspector انجام بدید.
اگه واسه این کامپوننت می خواید کد بنویسید و کنترلش رو در دست بگیرید می
تونید از توابع Play + Stop + Pause + PlayOneShot و خصوصیات Enabled و
.... واسه اجرا و توقف و استاپ و از کار انداختن صدا و ... استفاده کنید.
مثلا توی inspector می تونید مستقیم متغیر Pitch(دانگ صدا) رو با نوار
لغزان زیاد و کم کنید و موقع اجرا نتیجه رو ببینید که صدا رو تند و کند می
کنه و خیلی خنده داره میشه.
کد مربوط هم برای
AudioSource.pitch اینه :
کد:
//js
var pitch : float
//Description
//The pitch of the audio source
audio.pitch = 1.0;
اگه به جای 1 مثلا 1.94 بدید صدا خیلی خنده دار میشه و عین بچه ها می خونه.
بقیه ی کدها رو هم اگه خواستید درو کنید این سایت روسی رو ببینید. البته تو
بخش رفرنس ها مطالب انگلیسی هست چون مجبور بودن استاندارد رو رعایت کنن و
خوب این به نفع ماست که روسی بلد نیستیم و انگلیسی کمی بلدیم.
http://docs.unity3d.ru/ScriptReference/AudioSource.html
--
بازم مشکل ترجمه داشتید می تونید مستقیم یک سایت روسی یا ... رو بدید به
مترجم های google مثل site translator یا ... که براتون به فارسی ای
انگلیسی یا غیره ترجمه کنن.
منبع :
http://promakers.ir/showthread.php?tid=9544&pid=122371#pid122371