using UnityEngine; using System.Collections; using UnityEngine.UI; public class SpriteTest : MonoBehaviour { public Image mySprite; void OnTriggerEnter() { Invoke("ActiveSprite",1); } void ActiveSprite() { mySprite.enabled = true; } }
using UnityEngine; using System.Collections; using UnityEngine.UI; public class SpriteTest : MonoBehaviour { public Image mySprite; void OnTriggerEnter() { Invoke("ActiveSprite",1); } void ActiveSprite() { mySprite.enabled = true; } }
این گزینه نقش enabed رو بازی می کنه. اگه true باشه آیتم عمل می کنه و اگه false باشه آیتم عمل نمی کنه.
معمولا در قسمت ui->canvas group یا اشیای زیرشاخه ی ui (واسط کاربری) در یونیتی 5 می تونید دکمه و کادر متن و عکس و ... رو به عنوان یوزر اینترفیس بسازید. و هر کدوم رو خواستید عمل نکنه گزینه ی interactable رو false کنید یا تیکشو بردارید.(توی inspector)
// i is compiled as an int var i = 5; // s is compiled as a string var s = "Hello"; // a is compiled as int[] var a = new[] { 0, 1, 2 }; // expr is compiled as IEnumerable<Customer> // or perhaps IQueryable<Customer> var expr = from c in customers where c.City == "London" select c; // anon is compiled as an anonymous type var anon = new { Name = "Terry", Age = 34 }; // list is compiled as List<int> var list = new List<int>();
اجرای یک فیلم در ابتدای بازی و از بین رفتن بعد از چند (در اینجا 10) ثانیه:
اسکریپت زیر رو میندازیم روی یک plane.
سپس یک فیلم کوتاه mp4 رو به پروژه اضافه می کنیم (به صورت movie texture توسط یونیتی تبدیلات انجام میشه خودکار)
یادتون نره quick Time هم باید نصب باشه) .
سپس فیلم رو می کشیم روی پارامتر a که از نوع MovieTexture تعریف کرده بودیم.
حالا اجرا می کنیم
//movieTexture.js
//author:sajjad3011
var a : MovieTexture;
var i:float=0;
var myTimer : float = 10.0;
function Start () {
renderer.material.mainTexture = a;
a.Play();
}
function Update () {
if(myTimer > 0 && a.isPlaying){
myTimer -= Time.deltaTime;
if(myTimer <= 0){Destroy(transform.gameObject); }
}
}//update
public MovieTexture a; float myTimer =10f; void Start(){ renderer.material.mainTexture = a; a.Play(); } void Update () { if(myTimer > 0 && a.isPlaying){ myTimer -= Time.deltaTime; if(myTimer <= 0){Destroy(transform.gameObject); } }
نابود شدن گیم ابجکت با کلیک روی آن:
void Update (){
if (Input.GetMouseButtonDown (0))
Destroy (transform.gameObject);
}
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class harkat : MonoBehaviour {
public float speed=0.01f;
// Use this for initialization
void Start () {
}
// Update is called once per frame
void Update () {
if(2<=Time.time && Time.time <=6)
transform.position = new Vector2 (transform.position.x, transform.position.y + Time.time * speed);
}
}
GetComponent<Renderer> ().enabled = false;
Vector3.zero خلاصش میشه Vector3(0, 0, 0).
Vector3.one خلاصش میشه Vector3(1, 1, 1).
Vector3.down خلاصش میشه Vector3(0, -1, 0).
Vector3.up خلاصش میشه Vector3(0, 1, 0).
Vector3.forward خلاصش میشه Vector3(0, 0, 1).
Vector3.back خلاصش میشه Vector3(0, 0, -1).
Vector3.left خلاصش میشه Vector3(-1, 0, 0).
Vector3.right خلاصش میشه Vector3(1, 0, 0).
اسکریپت حرکت به جایی که کلیک کردیم move2click در یونیتی:
کد js :
// Click To Move script // Moves the object towards the mouse position on left mouse click var smooth:int=1; // Determines how quickly object moves towards position private var targetPosition:Vector3; function Update () { if(Input.GetKeyDown(KeyCode.Mouse0)) { var playerPlane = new Plane(Vector3.up, transform.position); var ray = Camera.main.ScreenPointToRay (Input.mousePosition); var hitdist = 0.0; if (playerPlane.Raycast (ray, hitdist)) { var targetPoint = ray.GetPoint(hitdist); targetPosition = ray.GetPoint(hitdist); var targetRotation = Quaternion.LookRotation(targetPoint - transform.position); transform.rotation = targetRotation; } } transform.position = Vector3.Lerp (transform.position, targetPosition, Time.deltaTime * smooth); }
#pragma strict function Start () { } private var moveDirection : Vector3 = Vector3.zero; function Update () { var speed=5; var jumpSpeed=5; var gravity=5; var controller : CharacterController = GetComponent(CharacterController); if (controller.isGrounded) { // We are grounded, so recalculate // move direction directly from axes moveDirection = Vector3(Input.GetAxis("Horizontal"), 0, Input.GetAxis("Vertical")); moveDirection = transform.TransformDirection(moveDirection); moveDirection *= speed; if (Input.GetButton ("Jump")) { moveDirection.y = jumpSpeed; } } // Apply gravity moveDirection.y -= gravity * Time.deltaTime; // Move the controller controller.Move(moveDirection * Time.deltaTime); }
//Player.Cs //move 2d player Left/Right Unity //Author:Sajjad3011 using UnityEngine; using System.Collections; public class player : MonoBehaviour { private Animator animator; private int walkSpeed=5; private float xScale,yScale; private bool run; void Start () { animator = this.GetComponent<Animator> (); xScale = transform.localScale.x; yScale = transform.localScale.y; } void Update(){ if (Input.GetKey(KeyCode.RightArrow)) { run=true; GetComponent<Rigidbody2D>().velocity=new Vector2(walkSpeed,GetComponent<Rigidbody2D>().velocity.y); transform.localScale=new Vector2(xScale,yScale); } if (Input.GetKey (KeyCode.LeftArrow)) { run=true; GetComponent<Rigidbody2D>().velocity=new Vector2(-walkSpeed,GetComponent<Rigidbody2D>().velocity.y); transform.localScale=new Vector2(-xScale,yScale); } if (Input.anyKey==false){ GetComponent<Rigidbody2D>().velocity=new Vector2(0,GetComponent<Rigidbody2D>().velocity.y); run=false; } if (animator != null) { animator.SetBool ("run", run); } } }
به این بخش مراجعه بفرمایید: http://promakers.ir/showthread.php?tid=12196
منبع : gameover.blog.ir
سعی کنید برای کدهاتون توضیح بذارید و dirty code رو به clean code ویرایش کنید.
کد تمیز کدی هست که فهم و درک اون آسونتر و کد کثیف کدی هست که فهم و درکش سخت تر باشه.
مثال:
کد کثیف:
if (Input .GetAxis ("Horizontal")<0)//Left
if (Input.GetKey(KeyCode.LeftArrow))//Left
if (Input .GetAxis ("Horizontal")>0)//Right
if(Input.GetKey (KeyCode.RightArrow))//Right
if (Input .GetAxis ("Vertical")>0)//Up
if (Input.GetKey (KeyCode.UpArrow))//Up
ord('A');//out: 65 chr('65')';//out: 'A'
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class ExampleClass : MonoBehaviour {
public Transform target;
void Update() {
// Rotate the camera every frame so it keeps looking at the target
transform.LookAt(target);
}
}
transform.Rotate(0, 0, 100*Time.deltaTime); //fast anti-clockwise rotation transform.Rotate(0, 0, 10*Time.deltaTime); // slower anti-clockwise rotation transform.Rotate(0, 0, 100* -Time.deltaTime); // fast clockwise rotation transform.Rotate(0, 0, 10* -Time.deltaTime); // slower clockwise rotation
void Update () { Vector3 mousePos = Camera.main.ScreenToWorldPoint(Input.mousePosition); transform.rotation = Quaternion.LookRotation(Vector3.forward, mousePos - transform.position); }
پاسخ:
گاهی علت این است که به گیم ابجکت های خود collider های 2D داده ایم اما
در اسکریپت خود از توابع 3D در اسکریپ های خود استفاده کرده ایم.
برای حل مشکل از مثال زیر الگو بگیرید :
void OnTriggerEnter2D(Collider2D other) {
Debug.Log("OnTriggerEnter 2D");
}
void OnCollisionEnter2D(Collision2D coll) {
Debug.Log("OnCollisionEnter 2D");
gameover.blog.ir
تکنیک یک : یونیکد
🔶🔶🔶🔶تایپ فارسی در یونیتی/فارسی نویسی در یونیتی:(آموزش:سجاد)
خوب اینم به خاطر سوال یکی از دوستان اشاره می کنم خودتون برید پی ش:
1)این سایت برای پیدا کردن کد کاراکترهای فارسی و انگلیسی و غیره به کارتون میاد :
https://unicode-table.com/en/#arabic
2) این کد برای تبدیل کد هگزا دسیمال به کاراکتر مورد نظر هست(کدش به زبان سیشارپ هست و در یونیتی ازش استفاده می کنیم)
char upArrow = '\u25B2'; Debug.Log(upArrow.ToString());
سایت رو می بینید؟ سمت چپش هر کاراکتر کد هگز داره
مثلا 0620 میشه "ی" فارسی
با بک اسلش یو،اومده می گه می خوام یونیکد تایپ کنی برام
بعدش کد اسکی می ده که در مبنای شانزده یا هگزا دسیمال هست
25B2
برد یم دسیمال دهدهی
decimal=مبنای ده
اگه alt نگه داری 9650 بزنی اون کاراکتر تایپ میشه
اگه هم توی یونیتی بخوای باید همین 9650 رو تبدیل به هگزا دسیمال کنی بعدش بدی به تابع ToString
تبدیل کنه به رشته
با \u
char upArrow = '\u25B2';
Debug.Log(upArrow.ToString());
بلی
باید برید تو سایت https://unicode-table.com/en/#arabic
کد تمام حروف رو در بیارید
از a تا z
از الف تا ی
و الی آخر
و کد هگزا دسیمالشونو توی ارایه کپی کنی
توی یونیتی
بعدش از هر کدوم خواستی استفاده کنی
کلمه دلخواه رو هم می تونی بنویسی
یا رشته دلخواه
—
اها تازه فهمیدم😃
=====
تکنیک دو:
با استفاده از یک فارسی ساز می تونید متن فارسی رو به یونیتی انتقال داده و از فونت مجازش توی یونیتی استفاده کنید.
به عنوان مثال فونت F_unwan.ttf (فونت هایی که اولشون F داره) برای فارسی
ساز Leo moon کار می کنه که می تونید این فونت رو بکشید توی project و سپس
یک ui canvas Text ایجاد کرده و فونت رو بکشید روی پارامتر Font در
inspector.
سپس متن تایپ شده در Leomoon رو کپی کنید توی فیلد Text در inspector .
کل کاراکترهای فارسی رو با Leomoon کپی بگیرید
ببر توی یک آرایه در یونتی ذخیر کنید
برای اینکه متن فارسی با حروف درست وارد بشه و حروف جمله به ترتیب از راست ترین حرف وارد بشه و سپس با تایپ به سمت راست بره ابتدا خصوصیت رو در inspector روی چپ چین بذارید سپس جمله ی فارسی رو در متغیری از نوع رشته ای ذخیره کنید مثال myString.
سپس داریم:
IEnumerator PlayText() { for (int i=myString.Length-1;i>0i--) { TTX.text = myString[i] + TTX.text ; yield return new WaitForSeconds (0.125f); } }
//move and jump -
//attach this Script to ur Player
//hot keys :
// ArrowKeys=Move
// Space=Jump
//Edided by : sajjad3011
var speed : float = 6.0;
var jumpSpeed : float = 8.0;
var gravity : float = 20.0;
private var moveDirection : Vector3 = Vector3.zero;
function Start()
{
//this.gameObject.AddComponent(Rigidbody);//afzudane fizik
this.gameObject.AddComponent(CharacterController);//afzudane character controller
}
function Update() {
var controller : CharacterController = GetComponent(CharacterController);
if (controller.isGrounded) {
// We are grounded, so recalculate
// move direction directly from axes
moveDirection = Vector3(Input.GetAxis("Horizontal"), 0,Input.GetAxis("Vertical"));
moveDirection = transform.TransformDirection(moveDirection);
moveDirection *= speed;
if (Input.GetButton ("Jump")) {
moveDirection.y = jumpSpeed;
}
}
// Apply gravity
moveDirection.y -= gravity * Time.deltaTime;
// Move the controller
controller.Move(moveDirection * Time.deltaTime);
}
http://answers.unity3d.com/questions/438175/enemy-ai-detect-player-when-seen.html
چند فرد مسلط به یونیتی برای ساخت بازی دو بعدی پیام بدن.
اینو بذار تو update:
واسه چرخش:
transform.Rotate (new Vector3(0, Time.deltaTime, 0) * rotationSpeed );
//transform.position.Set(new_x,new_y,new_z); transform.position.Set(transform.position.x,transform.position.y,new_z)
Vector3.zero خلاصش میشه Vector3(0, 0, 0).
Vector3.one خلاصش میشه Vector3(1, 1, 1).
Vector3.down خلاصش میشه Vector3(0, -1, 0).
Vector3.up خلاصش میشه Vector3(0, 1, 0).
Vector3.forward خلاصش میشه Vector3(0, 0, 1).
Vector3.back خلاصش میشه Vector3(0, 0, -1).
Vector3.left خلاصش میشه Vector3(-1, 0, 0).
Vector3.right خلاصش میشه Vector3(1, 0, 0).
//test.Csharp //Switch between animations of Animator component by changing the condition variable 'state' //Author:Sajjad3011 using UnityEngine; using System.Collections; public class test : MonoBehaviour { int state = 0; public Animator animator1; void Start () { } // Update is called once per frame void Update () { if (Input.GetKey (KeyCode.LeftArrow)) { state = 1; Debug.Log("left"); } if (Input.GetKey (KeyCode.RightArrow)){ state = 2; Debug.Log("right"); } if (animator1 == null) { Debug.LogError("Animator is null!"); } else { animator1.SetInteger("state", state); } } } //S3011
بعد از 14 ثانیه رد تبلیغ رو بزنید لینک مستقیم فایل mp4 میاد.حجم حدود 43 مگ هست.
روی لینک کلیک کنید و 14 ثانیه منتظر بمانید و سپس رد تبلیغات رو بزنید.
حجم: تقریبا 30 مگابایت
فرمت : PDF
اگه لینک خراب بود بگید اصلاح کنیم.
بهترین بازی های اندرویدی سال 2014 از نگاه گوگل:
می خوای چیکار کنی با این کد؟ موبایل رو کج کنی به راست و چپ موتور یا ماشین فرمون بده به چپ و راست ؟
با این عکسا روحیه بدم بهت؟ Gyroscope
<?php //Link saz //Author:sajjad3011 $file = fopen("1.txt","r"); while(! feof($file)) { $myStr= fgets($file); echo "<a href='" . $myStr . "' >" . $myStr . "</a><br />"; } fclose($file); ?>
if(!playerController.IsGrounded() && playerController.velocity.y < 0)
{
animation.CrossFade("FallDown", 0.5);
animation["FallDown"].speed = 3;
}
منبع :gameover.blog.ir
به برنامه ایکلیپس برید و از منوی بالاش Help رو بزنید بعد هم Install New Software.
منبع : gameover.blog.ir
Edit->Resources->Open Resource Folder
مسیر دیگر
Settings->Manage Resources
مسیر نصب براش ها :
AppData\Roaming\krita\share\apps\krita\brushes
---
فایل های داخل پوشه های Brush و pattern و paintoppressets رو از پوشه ی دانلودی در پوشه های متناظر مسیر AppData\Roaming\krita\share\apps\krita کپی کنید. بعدش krita رو ریست کنید و حالشو ببرید.
منبع :gameover.blog.ir
ctrl+shift+B
Player settings
Other settings
miminum api Level
android 2
<?phpخروجی کد بالا برابر با 1 خواهد بود، البته 1 در اینجا یعنی کلمه مورد نظر در عبارت وجود دارد.
$str = 'php is easy and powerful';
echo preg_match('/php/', $str);
?>
<script type="text/javascript">
var str = 'Regex is so Simple!!';
var reg = /^[0-9A-Za-z ]*$/;
if(reg.test(str)){
alert('مقادیر معتبر است');
}
else{
alert('مقادیر معتبر نیست');
}
</script>
منبع :gameover.blog.ir
کپی از : gameover.blog.ir
موقعی که دارم خروجی apk می گیرم خطای زیر رو میده.این خطا برای چیه ؟
منبع : gameover.blog.ir
توی رویداد key press Any key از گیم میکر استادیو اینو بذارید :
window_set_caption( string(keyboard_lastkey));//room_caption = string(keyboard_lastkey) ;