«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
بایگانی فروردين ۱۳۹۵ :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

۲۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

gameover.blog.ir

Could not complete your request because something prevented the text engine from being initialized - immerhate

حل:


به مسیر AppData\Local\Adobe\TypeSupport\CS6 برید و هر چی فایل lst هست پاک کنید.

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۰۲
مدیرکل

gameover.blog.ir

ترجمه+ویرایش:گیم اور
http://s8.picofile.com/file/8268434434/ai.jpg


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۲۷
مدیرکل

gameover.blog.ir


نکته مهم:

پارت 7 خرابه من هرجا گشتم نیست. توصیه می کنم دانلودش نکنید

منبع :

http://www.gamersland.ir/forum/showthread.php?t=2376


FPS Creator X10
حجم: 1.09 گیگابایت
تصویر
دانلود:
http://www.mediafire.com/?nzyu4hnm3nz
http://www.mediafire.com/?2deltmmqzyn
http://www.mediafire.com/?ttigz3yjmnt
http://www.mediafire.com/?orn0z4yzkim
http://www.mediafire.com/?myiizdmdmtj
http://www.mediafire.com/?jfoydym2ynh
http://www.mediafire.com/?cxgnzzdtzwt
http://www.mediafire.com/?njiiw0mnqyd
http://www.mediafire.com/?glukgtfonym
http://www.mediafire.com/?mixyzmymjzt
http://www.mediafire.com/?namdtnnmm3i
http://www.mediafire.com/?te0ijjnymwz

سیستم مورد نیاز برای اجرای این نرم افزار:

- کارت گرافیکی مثل Geforce 8800 GT با یک گیگ حافظه داخلی
- ویندوزی که مجهز به DirecX10 به بالا باشه

اینو هم بگم که یکی از ویژگی های بسیار خوبی که این نرم افزار داره اینکه میتونید کاراکترها و اشیای ساخته شده توسط نرم افزار های مثل 3D Max رو وارد این نرم افزار کنید و با این کار میتونید بازیهای بسیار زیبایی بسازید.


۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۰۱
مدیرکل
gameover.blog.ir
روی همون دکمه ای که به فارسی و انگلسی سوئیچ می کنید اگه یکبار سریع لمس و رها کنید یا در اصطلاح Tap کنید فاصله می اندازه.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRIS8ykYW6y8grU-aPqqOGJlyFnlcFCvSyY7MWkLLX4JBCYp_xvLw
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۴۵
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۴۴
مدیرکل

gameover.blog.ir

برای رفع مشکل آموزش هایی در سایت مایکروسافت هست که به رجیستری مراجعه کنید و غیره.

این برنامه رو هم می تونید اجرا کنید تا مشکل رو fix کنه و بعد از reboot سیستم،باتری شارژ خواهد شد.

حجم زیر یک مگ.

برای دانلود به لینک زیر رفته و چند ثانیه صبر کنید و سپس رد تبلیغ رو بزنید:

http://opizo.com/dUbqv6

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۵ ، ۰۳:۵۸
مدیرکل

gameover.blog.ir

header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, max-age=0");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۳۸
مدیرکل

gameover.blog.ir

این سورس و فلوچارت رو برای سوال یکی از دوستان ساختم. میذارم شاید به کار دیگران هم بیاد:
http://s5.picofile.com/file/8155551050/dec2hex.zip.html
http://s5.picofile.com/file/8155551092/dec2hex.png

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۳۷
مدیرکل

gameover.blog.ir

مثال :
در مسیر C:\xampp\htdocs\ini فایلی به اسم sample.ini با محتوای زیر ایجاد کن :

کد:
[Cars]
var1 = 1
var2 = 2
حالا فایلی به نام index.php با محتوای زیر ایجاد کن :
کد PHP:
<?php
// Parse without sections
$ini_array parse_ini_file("sample.ini");
print_r($ini_array);

// Parse with sections
$ini_array parse_ini_file("sample.ini"true);
print_r($ini_array);

?>
حالا با مرورگر fireFox اینو اجرا بگیر :
http://localhost/ini/
خودش index.php رو اجرا می کنه و خروجی میشه چیزی شبیه این :
کد:
Array ( [var1] => 1 [var2] => 2 ) Array ( [Cars] => Array ( [var1] => 1 [var2] => 2 ) )
منبع :
http://www.php.net/manual/en/function.pa...i-file.php
اگه خونه ی اول آرایه رو هم بخوای تکی بدست بیاری :
کد PHP:
echo($ini_array["var1"]); 
خروجی :
کد:
1
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۳۶
مدیرکل

gameover.blog.ir

به آدرس زیر رفته و فایلهای داخلش رو پاک کنید:

my Documents\GameMaker\Backups

C:\Users\userName\Documents\GameMaker\Backups

C:\Users\userName\AppData\Local\Temp\msdtadmin


به جای userName پوشه ای که ام کاربری هست رو باز کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۴۷
مدیرکل

gameover.blog.ir

به لینک زیر برید و چند ثانیه صبر کنید سپس رد تبلیغ رو بزنید.

اسکریپت سیشارپ هست.

http://opizo.com/TQDxtX

برای لرزش دوربین پس از انفجار x و y و یکم حرکت بدید تا دوربین تکون بخوره .
روش دیگه اینه که می تونید یک انیمیشن ساده هم بدید به دوربین یه لحظه سریع تکون بخوره..

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۱۴
مدیرکل

GAMEOVER.BLOG.IR

به لینک برید و چند ثانیه منتظر بمونید سپ رد تبلیغ رو بزنید.


اسکریپت اول:

http://opizo.com/VhOzxE

اسکریپت دوم:

در این اسکریپ مهم نیست دوربین orthographic باشه یا perpective.

http://s6.picofile.com/file/8245501926/pinch_zoom_and_panning_in_unity_2d_and_unity3d.jpg

http://opizo.com/SKCz8J

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۴۰
مدیرکل

gameover.blog.ir

حرکت پلیر سه بعدی با استفاده از کاراکتر کنترلر و دستور Input.GetAxis("Horizontal") بدون افت فریم ریت:

دستور Input.GetAxis  چیست و چگونه کار می کند؟

این دستور کلیدهای افقی و عمودی WASD رو چک می کنه.

اگه هیچکدوم فشرده نبود صفر 0 برگشت میده ویلا یا منفی یک -1 یا  مثبت یک +1 برگشت میده.


WS بالا پایین یا عمودی
AD چپ و راست یا افقی
خودمون تعیین می کنیم کدوم رو چک کنه.


 اگه افقی فلش چپ و راست AD باید ورودی بدیم horizontal .


مثال:

Input.GetAxis("Horizontal")


 اگه عمودی  فلش بالا پایین WS باید ورودی بدیم vertical .

مثال:

Input.GetAxis("Vertical")

حالا کجا ازش استفاده میشه؟

برای حرکت کاراکتر میایم xz رو تنظیم می کنیم. x یعنی چپ راست و z یعنی جلو عقب بر حسب مثبت یا منفی بودن مقداری که بهشون میدیم.

پس برای مثال داریم:

moveDirection = new Vector3(Input.GetAxis("Horizontal"), 0,Input.GetAxis("Vertical"));

چون محاسبات محلی هست بایستی به جهانی تبدیل کنیم. پس داریم:

moveDirection = transform.TransformDirection(moveDirection);



دستور Transform Direction، مقادیر XYZ محلی را به مقادیر جهانی تبدیل میکنه.

بعدش یه فاکتور یا متغیر سرعت هم که قبلا باید تعریف کنیم در اون ضرب می کنیم تا مقدار زیاد بشه :

moveDirection *= speed;

در نهایت ازش استفاده میکنیم.


مثلا برای پرش میایم y رو تنظیم می کنیم:


if (Input.GetButton ("Jump")) {
moveDirection.y = jumpSpeed;
}


jumpSpeed هم متغیری هست قبلا فرض کردیم تعریف شده و سرعت پرش رو مشخص می کنه.

نکته: در حالت پیش فرض، کلید پرش، کلید space است.

ولی شخصیت ما چطوری بعد از پرش به زمین فرود بیاد؟

فرض می کنیم  player ما کامپوننت    rigidBody نداره .پس شرط بذارید تا زمانیکه y از صفر بیشتر بود این خط اجرا بشه:


moveDirection.y -= gravity * Time.deltaTime;


gravity هم جاذبه هست و از قبل تعریف می کنیم.

Time.deltaTime باعث میشه y طبق زمان کم بشه نه در فریم.(پس یه حرکت فرود نرم تر خواهد داشت)

در نهایت بای یک متغیر از نوع CharacterController  بسازید و کامپوننت کاراکتر کنترلر بدید به player و drag کنید روی این متغیر:

public CharacterController controller;


برای حرکت نهایی هم این کد رو بنویسید:

controller.Move (moveDirection * Time.deltaTime) ;




این هم یک اسکریپت ساده برای پرش و حرکت کاراکتر با استفاده از space و فلش های جهت نما(نکته:یک کامپوننت Character Controller بدید به Player و بعدش این اسکریپت زیر رو):

using UnityEngine;
using System.Collections;
public class RotateCamera : MonoBehaviour {
		private Vector3 moveDirection = Vector3.zero;
		void  Update (){
			float speed=5;
			float jumpSpeed=5;
			float gravity=5;
			float x,y,z;
			CharacterController controller = GetComponent<CharacterController>();
			if (controller.isGrounded) {
				// We are grounded, so recalculate
				// move direction directly from axes
				moveDirection = new Vector3(Input.GetAxis("Horizontal"), 0, Input.GetAxis("Vertical"));
				moveDirection = transform.TransformDirection(moveDirection);
				moveDirection *= speed;
				
				if (Input.GetButton ("Jump")) {
					moveDirection.y = jumpSpeed;
				}
			}
			// Apply gravity
			moveDirection.y -= gravity * Time.deltaTime;        
			// Move the controller
			controller.Move(moveDirection * Time.deltaTime);  
		} 
	}



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۳۴
مدیرکل
http://cdn.makeuseof.com/wp-content/uploads/2008/07/pdflogo.png?c52272
در این کانال کتاب های خوب رو در هر زمینه ای گلچین می کنیم :

https://telegram.me/joinchat/CIaGiT3fzIXzl_ABayBAww


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۴۹
مدیرکل

gameover.blog.ir

به لینک زیر برید و چند ثانیه صبر کنید سپس رد تبلیغ بزنید:

http://opizo.com/ZzseqC

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۱۹
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۳۲
مدیرکل
gameover.blog.ir
به لینک زیر برید و چند ثانیه صبر کنید سپس رد تبلیغ بزنید:
http://opizo.com/rmdTsK

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۲۳
مدیرکل
gameover.blog.ir
http://soumidelrio.com/wp-content/uploads/2014/07/big21.png
http://opizo.com/MvHcRF




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۰۴
مدیرکل

gameover.blog.ir

using UnityEngine;
using System.Collections;

[RequireComponent(typeof(AudioSource))]
public class ExampleClass : MonoBehaviour {
    public AudioClip clip;
    void Start() {
        AudioSource.PlayClipAtPoint(clip, new Vector3(5, 1, 2));
    }
}

دستور [RequireComponent(typeof(AudioSource))] بدون نقطه ویرگول در انتها باعث میشه کامپوننت اودیوسورس خودکار اضافه بشه یا اگه اضافه بشه دیگه نشه حذفش کرد از inspector .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۲۱
مدیرکل

gameover.blog.ir

void Start () {
    StartCoroutine ("Countdown", 10);
}

private IEnumerator Countdown(int time){
    while(time>0){
        Debug.Log(time--);
        yield return new WaitForSeconds(1);
    }
    Debug.Log("Countdown Complete!");
}
۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۳۲
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۵ ، ۰۵:۵۴
مدیرکل

http://img.p30download.com/software/image/2011/06/1308466042_xrecorde1.jpg

نکته: اگه خطا داد ogg رو به ogg تبدیل کنید بعدش با ابزارهای دیگه تست کنید. چون بعضی فرمت های فایل های ogg تلگرام رو فرمت فکتوری یا ogg to mp3 هم نمی تونه تبدیل کنه ولی این می تونه. اگه مشکل mp3 داشت خودش پیام میده به نت وصل میشید و درایور رو می گیره. وگرنه به ogg دوباره تبدیل کنید برید تو پوشه ها می بینید mp3 هم هست.

http://p30download.com/fa/entry/31880/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۵ ، ۰۵:۲۶
مدیرکل
به لینک زیر برید و چند ثانیه صبر کرده سپس رد تبلیغ رو بزنید:
http://opizo.com/sYEtOy


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۴۵
مدیرکل

gameover.blog.ir

برای اینکار باید متغیر Z از پوزیشن دوربین رو زیاد و کم کنید تا دوربین نزدیک یا دور بشه.

مثال:

اسکریپتی بسازید و بدید به دوربین اصلی و این کد رو در تابع آپدیت بذارید(با کلید A و S تست کنید بعد از اجرا):

 void Update(){
        if (Input.GetKey (KeyCode.A)) {
            this.transform.position+=new Vector3(0,0,1);
        }
        if (Input.GetKey (KeyCode.S)) {
            this.transform.position-=new Vector3(0,0,1);
        }
    }
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۵۶
مدیرکل

gameover.blog.ir

نکته: اگه دانلود نشد با شیلتر فکن باز کنید

http://s6.picofile.com/file/8254508726/aslahe_ba_tofang_with_12Animation.jpg

به لینک زیر رفته 14 ثانیه صبر کرده سپس رد تبلیغ بزنید:


http://opizo.com/ToWitk

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۲۱
مدیرکل

gameover.blog.ir

http://s7.picofile.com/file/8244216300/rotateCubes_and_Animation.jpg

به لینک زیر برید چند ثانیه صبر کنید سپس رد تبلیغ رو بزنید:

http://opizo.com/OTm4zd

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۰۰
مدیرکل

gameover.blog.ir

آنتی آلیاس اگه 1 و 2 و 4 باشه به ترتیب مضاعف میشه و پیکسلی بودن گوشه های مدل رو حذف می کنه و کیفیت میره بالا اما پردزش سنگین میشه و بازی تیک و لگ بر می داره و ممکنه بعضی وقتا کرش کنه.

بدون آنتی آلیاس گوشه ها دندانه دار یا در اصطلاح jagged میشه(اما پردزش بهتره):
[تصویر: without_antiAliasing_jagged.jpg]
بدون آنتی آلیاس:
[تصویر: with_anti_aliasing.jpg]

برای رفع این مشکل آنتی آلیاسینگ رو صفر می کنیم:

QualitySettings.antiAliasing = 0;
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۲۴
مدیرکل

gameover.blog.ir

سورس انگری بردز ساده در یونیتی 5.1.0f3


دوستانی که فحش میدن می گن سورس رایگانه.عیبی نداره اینم واسه شمایی که از وضعیت مالی بنده خبر ندارید. تا اینجای کار بگم یه کاربر بیکار هستم که وضع مالیم به شدت بد هست و گاهی که می بیند سورسی می ذارم به خاطر اینه که منبع درآمد ثابتی ندارم و خودم هم بیکارم. عیبی نداره متشکرم از فحش های خوبتان. بفرمایید:

http://opizo.com/QVTico


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۳۵
مدیرکل