«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
بایگانی تیر ۱۳۹۴ :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

۹۲ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

asset یعنی عکس ها ، اسکریپت ها،پریفب ها(کپی یا نمونه ای مدل های بازی که به صورت موقت از پنجرهی اجزای محیط بازی به  پنجره ی اجزای پروژه ی بازی انتقال یافته است و می توانیم در لحظه ی اجرای بازی با استفاده از کدنویسی و نام پریفب آن را تکثیر کنیم)،فایل های متنی،صوتی،ویدئو ،مدل ها و کلیه فایل هایی که به بازی اضافه می کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۲۳:۵۱
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۷:۴۸
مدیرکل

آموزش خوب متنی رو از دست ندید. حفظ نکنید بلکه فهم کنید کدها رو ... تحلیل کنید یاد می گیرید...

کاربرد این آموزش: خیلی کاربرد داره به ویژه بازی های اندرویدی. مثال : حرکت player به جایی که کلیک کردیم مثلا رفتن به سمت درب اگر روی درب کلیک کردیم.(البته تابع Slerp هم هست توی همون لینک آموزش توی پرومیکرز می تونید Slerp و transform رو بیاموزید)

-

http://cdn2.raywenderlich.com/wp-content/uploads/2014/01/zombie_circles.gif


آموزش فارسی:

http://promakers.ir/showthread.php?tid=10144&pid=109531#pid109531




منبع :
www.raywenderlich.com/61532/



۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۷:۳۵
مدیرکل
برای پسربچه‌ای که تا چهارده‌سالگی چوپانی می‌کرده و حتی بعد از مهاجرت نیز شب‌ها را به ظرف شستن می‌گذرانده چه سرنوشتی را پیش‌بینی می‌کنید؟

مخترع اولین قلب مصنوعی جهان زاده روستای ورکانه همدان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۷:۲۵
مدیرکل

باید اولا یه اسپرایت(فایل gif حاوی انیمیشن راه رفتن) از قبل بسازی
بعدش add کنی روی sprite ات.
بعدش image_speed و sprite_index و set کنی .
image_speed سرعت حرکت بین فریم های gif رو مشخص می کنه.

مثلا واسه فلش چپ یا رویداد left اینو بذار:

کد PHP:
sprite_index=spr_left
image_speed
=0.5
speed
=-
واسه راه رفتن به راست در رویداد right اینو بذار:
کد PHP:
sprite_index=spr_right
image_speed
=0.5
speed
=
واسه رویداد no key هم اینو:
کد PHP:
image_speed=0
speed
=
دو تا اسپرایت هم واسه راه رفتن چپ و راست بساز با اسمهای spr_right و spr_left که توی کد اوردمشون.
اینا رو به player ات نسبت بده .
سوال بود بپرس
speed یعنی سرعت حرکت ابجکت
image_speed یعنی سرعت جرکت انیمیشن gif اسپرایت
sprite_index هم یعنی اندیس یا ادرس فریمی که باید اجرا بشه که ما مستقیم با اسم اسپرایت مربوط اونو set می کنیم و خودش خودکار می فهمه روی کدوم فریم هست یا از اولش اجرا می کنه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۶:۴۶
مدیرکل

https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/gameover.zoodpaz10.jpg

https://cafebazaar.ir/app/gameover.zoodpaz1/


برنامه ها رایگان هست.لطفا برای حمایت از ما روی تبلیغات برنامه ها بعد از نصب کلیک کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۴:۴۵
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۹:۱۹
مدیرکل
عمل کن یاد یگیری. vs 2015 هم نمیخواد همون 2005 رو نصب کن. اینم اولین اموزش ما:

http://www.aparat.com/v/2CeEU


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۷:۲۹
مدیرکل

اینم رادیو آنلاین موفقیت. اونایی که ADSL دارید حتما گوش کنید(همه ی پارت ها رو گوش بدید به ویژه سخنان دکتر حلت)


http://www.movafaghiat.com/%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%20%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۰:۳۰
مدیرکل

فقط کافیست CTRL+E بزنید یا از منوی Window->Module برید. بعدش تو کادر ماژول ها هرچی رو دوست داشتید انتخاب کنید.


خرید آموزش b4a فارسی با قیمت کم:
http://gameover.blog.ir/1395/04/03/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-b4a-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D9%85-%D8%A2%D9%88%D8%B1
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۶:۲۴
مدیرکل

فرض کنید من می خوام متن html سایت google رو get کنم و توی گیم میکر نمایش بدم.
--
یک room بسازید.

یک ابجکت بسازید و بذارید روی Room.

توی رویداد Create اینو بذارید :

//author:Sajjad3011
//promakers.ir
url="http://www.google.com/";
if(os_is_network_connected()==true) 
{
globalvar player_name,player_score;
str1="";
post = http_post_string(url, str1); 
}

رویداد asyncron HTTP (درخواست هایی که نیاز به انتظار دارن رو می گیم آسنکرون یا async):

var r_str = "null";
if ds_map_find_value(async_load, "id") == post
   {
   if ds_map_find_value(async_load, "status") == 0//status rooye Server tarif shode hast
      {
      r_str = ds_map_find_value(async_load, "result");//result rooye Server tarif shode hast
show_message(r_str);
      }
   }


اجرا کنید و منتظر باشید تا متن html سایت گوگل رو دریافت و روی message box نشون بده :

خروجی :


http://s3.picofile.com/file/8201162942/get_google.gif


اینم سورس همون چیزی که بالا گفتم. سعی کنید خودتون کد رو بنویسید و سورس رو تا می تونید استفاده نکنید ولی اینم واسه اینکه شاید وقتتون کمه و نیاز دارید :

http://s3.picofile.com/file/8201165834/get_web.gmz.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۴:۴۸
مدیرکل

این کلیپ رو ببینید تا ایده ی خوبی رو دریافت کنید:

http://s3.picofile.com/file/8201152650/render_sprite_for_game_maker.gif

https://www.mediafire.com/?e8qk8hb8jj71c3y

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۳:۵۴
مدیرکل
وقتی آموزش خوبی وجود داره خوب همون منبع رو معرفی می کنم براتون تا آمار بچه های اونجا هم بره بالا... دیگه چی از این بهتر:

http://basic4android.org/index.php?/topic/2152-%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%B3-%D8%A8%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86/


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۲:۱۶
مدیرکل
می دونید در حالتی که به اینترنت وصل نیستیم آی پی سیستم لوکال یا محلی 127.0.0.1 هست.پس وقتی به اینترنت وصل میشیم توی اندروید شاید آی پی عوض بشه(البته خودم زیاد اعتقادی به این کد ندارم خودتون چک کنید)ابتدا یادتون نره کتابخانه ی network رو add کنید.سپس:
Dim Sck As ServerSocket
 Sck.Initialize(0,"")
 If Sck.GetMyIP <> "127.0.0.1" Then
End If

خرید آموزش b4a فارسی با قیمت کم:
http://gameover.blog.ir/1395/04/03/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-b4a-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D9%85-%D8%A2%D9%88%D8%B1
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۹:۰۶
مدیرکل
ابتدا کتابخانه ی network رو add lib کنید.
سپس:
این کد رو بعد از کد لود اکتیویتی در رویداد ایجاد اکتیویتی بذارید :

Dim ServerSocket1 As ServerSocket
Msgbox(ServerSocket1.GetMyWifiIP,"WiFi IP")
Msgbox(ServerSocket1.GetMyIP,"my IP")

توضیحات خواستید بپرسید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۹:۰۳
مدیرکل
Dim phoneCall As PhoneCalls
phoneCall.Call("09351234567")

یادتون نره کتابخانه Phone رو به پروژتون Add lib کنید.(اگه کتابخونه رو ندارید بگید فایل jar و XML رو آپلود کنم)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۹:۰۱
مدیرکل

اپلیکیشن اندروید همون برنامه ی کامپایل شده ی apk هست که روی گوشی اندروید یا ... نصب و اجرا می کنیم.

اکتیویتی به معنی یک صفحه از اپلیکیشن هست.

apk یعنی android package

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۲:۱۷
مدیرکل
این لینک واسه mysql هست نه mysqli.
گرچه mysql قدیمی تر هست اما روی اکثر سایت های قدیمی هم جواب میده واسه همین توصیه می کنم یادش بگیرید:

http://webcheatsheet.com/php/connect_mysql_database.php


برای اجرای php هم XAMPP رو نصب کنید(WAMPP و LAMPP و easy PHP نمی خواد)

یک کتاب php هم هست همونو بخونید توی قسمت فروشگاه هست.قیمتش خیلی باشه 1200 تومنه از خیلی کتب توی بازار هم بهتره:
http://gameover.sellfile.ir/prod-images/166107.jpg
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۲:۱۵
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۱:۱۱
مدیرکل

برای دسترسی به اینترنت در اپلیکیشن خود،این کد رو به فایل مانیفست اضافه کنید :

AddPermission (android.permission.INTERNET)


برای محکم کاری عدم دسترسی به اینترنت :


RemovePermission(android.permission.INTERNET)

خرید آموزش b4a فارسی با قیمت کم:
http://gameover.blog.ir/1395/04/03/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-b4a-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D9%85-%D8%A2%D9%88%D8%B1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۱:۰۹
مدیرکل

http://s5.picofile.com/file/8149102168/book.jpg

در سایت زیر بیشتر کتب برنامه نویسی مربوط به بازی سازی از جی مانکی گرفته تا استنسیل و گیم میکر و تورک 3Dو فلش و ایکس ان ای و کرای انجین و یو دی کی و یونیتی و خلاصه هرچی که فکرشو می کنید توی این سایت کتابش رایگان هست.
برید حالشو ببرید.

http://it-ebooks.info

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۰:۴۴
مدیرکل

برای جستجو در اینترنت، سیستم عامل اندروید از موتور جستجوی Open Source یی تحت عنوان WebKit استفاده می کند.

به منظور پردازش عکس های دو بعدی و سه بعدی، سیستم عامل اندروید از OpenGL ES استفاده می کند

و برای ذخیره سازی اطلاعات از SQLite استفاده می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۰:۴۱
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۲۳:۵۵
مدیرکل

http://s5.picofile.com/file/8149098768/ak47_pov.jpg


لینک دانلود با حجم کمتر از 2 مگ :

به لینک زیر برید و چند لحظه صبر کنید سپس skip ads یا رد تبلیغ رو بزنید.لینک مستقیم روی پیکو فایل میاد


http://opizo.com/PUSSbN

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۲۳:۴۰
مدیرکل

چطوری یه گیم ابجکت رو جوری تو کد بسازمش که زیر مجموعه ی یک شی بشه
مثلا این ابجکت f نقش افکت اتیش اسلحه رو داره


Var pref_fire:GameObject;//------------pref_fire moteghayyeri hast ke az voroodi atish ro midim behesh
f = Instantiate(pref_fire,transform.position,Quaternion.identity);
ولی وقتی که به وجود میاد ترنسفرمش زیر مجموعه ی اسلحه نیست.
اول یک گیم ابجکت تهی یا empty بساز سپس بکش بنداز روی اسلحه بعدش روی هر موقعیتی که می خوای بذار . این شد از لحاظ ویژوال.
حالا برای اینکه همینو از لحاظ کد بهش نیگا کنی دیدت باز میشه. در position این شی empty پریفب آتش یا پاتیکل یا هرچیزی دوست داری رو Instantiate کن. ضمنا یک زمان هم در نظر بگیر که پس از این دوره ی زمانی خون نابود بشه . برای این کار یک اسکریپت به خون بده و توی Start اینو بذار مثلا بعد از 5 واحد زمانی از بین بره :
کد سیشارپ:

void Start(){
Destroy (this, 5.0f);
}


سوال :

من میخوام fire وقتی اینستنتیت میشه زیر مجموعه ی گان باشه پاکم نشه ازش روش بمونه. چطوری یه شی و جوری تو کد بسازمش که زیر مجموعه ی یک شی بشه.مشکل من اینه که وقتی که آتیش به وجود میاد ترنسفرمش زیر مجموعه ی اسلحه نیست.

پاسخ:

ابتدا یک متغیر از نوع GameObject به صورت public تعریف کنید که بشه از ورودی ، پریفب آتش رو در کادر hierarchy بهش نسبت داد یا مثل مازل فلش یا پریفب تیر یا هرچیز دیگه ای.

سپس کد Istantiate رو در رویداد کلیک ماوس بنویسید.کد رو به یک گیم ابجکت empty میشه داد که موقعیت و جهت حرکت تیر رو تعیین کنه و خودمون باید Rotation و Position رو تنظیم کنیم.البته به جای S.Transform و S.Rotation بهتره this بدیم. چون this به شی جاری اشاره می کنه یعنی گیم ابجکت empty .(اما S به خود گیم ابجکتی که از ورودی وارد کردیم.ما به جهت و موقعیت اون کاری نداریم و باید ورودی رو روی نقطه ی دلخواه تنظیم کنیم)



public input_GameObject_NokAslahe_Spawn:GameObject;

void Update(){

this.Position= input_GameObject_NokAslahe_Spawn.Position;

}


توضیحات اضافی:

ساخت پریفب رو که بلدید؟ بلد نیستید؟ پریفب یعنی یه ابجکت بساز و رنگش کن و تکستچر بده و هر بلایی دوست داری سرش بیار و هر ابجکتی دوست داشتی بکش روش رها کن مثلا یه لوستر بساز با چند تا لامپ و هر لامپش متریال خودشو داره یکی سبز و الی آخر.... یا یه ماشین با چهار چرخ و درب و شیشه و غیره بسازید و اسکریپت های لازم رو بهش ربط بدید . بعدش توی کادر پروژه راست کلیک و new prefab و سپس اون ماشین یا لوستر رو از توی کارد اجزای صحنه(hierarchy) بکشید روی این پریفب توی کار پروژه رها کنید تا یک پریفب ازش ساخته بشه.بعدش اون ماشین رو از  تو صحنه حذف کنید و سپس هر جا توی بازی نیاز بود می تونید چند نمونه از این پیفب تیر یا لوستر یا خون یا ماشین یا هرچیز دیگه ای هست رو ازش نمونه سازی یا کپی یا Instantiate کنید.

دوستان هر سوالی از یونیتی دارید بپرسید بلد بودم پاسخ می دم انشاءا... .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۴:۱۱
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۰۹:۳۰
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۰۹:۲۳
مدیرکل

دلیلشم اینه که متغیرها رو توی Activity_Create تعریف می کنیم ولی قبلش هم اونا رو توی قسمت Sub Globals تعریف کردیم.

باید فقط اونا رو در Sub Globals تعریف کنیم.(Sub Globals رو با process_globals اشتباه نگیرید)

یکی از دلایل اصلیشم اینه که قبلش باید لی اوت رو لود کنید(Activity.LoadLayout("اسم لی اوت ") )

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۰۸:۱۴
مدیرکل

http://www.sourcecodester.com/sites/default/files/recyclebin.png

  1. Private Declare Function SHEmptyRecycleBin Lib "shell32.dll" Alias "SHEmptyRecycleBinA" (ByVal hWnd As Int32, ByVal pszRootPath As String, ByVal dwFlags As Int32) As Int32
  2. Private Declare Function SHUpdateRecycleBinIcon Lib "shell32.dll" () As Int32
  3.  
  4. Private Const SHERB_NOCONFIRMATION = &H1
  5. Private Const SHERB_NOPROGRESSUI = &H2
  6. Private Const SHERB_NOSOUND = &H4
  1. Private Sub EmptyRecycleBin()
  2. SHEmptyRecycleBin(Me.Handle.ToInt32, vbNullString, SHERB_NOCONFIRMATION + SHERB_NOSOUND)
  3. SHUpdateRecycleBinIcon()
  4. End Sub


  1. Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
  2. EmptyRecycleBin()
  3. End Sub
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۰۲:۴۱
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۵:۳۰
مدیرکل

gameover.blog.ir

نام محصول:

سورس انگری بردز در گیم میکر استادیو

قیمت:

1000 تومان

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQhpXMSJazwYEXBHDQhXy4JbajL8FCchhN5CojjStJaJqvaPIkcHQ


برای خرید رو دکمه ی زیر کلیک کنید و پس از پرداخت، لینک در اختیار شما قرار می گیره. هر مشکلی توی دانلود بود سریع پیام بذارید رفع کنم. آیدی تلگرامتون و یا شمارتون بذارید تو تلگرام پیام میدیم.

http://s3.picofile.com/file/8200115534/1.gif


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۰۴:۲۶
مدیرکل
بعضی اوقات می بینید کد عمل نمی کنه و حتی عکس رو تو بخش file اضافه و Sync کردید بازم کار نمی کنه":
Dim  background1 As  BitmapDrawable
background1.Initialize(LoadBitmap(File.DirAssets,"b1.gif"))
ListView1.Initialize("")
ListView1.SingleLineLayout.Background=background1
برای رفع مشکل در کد بالا باید این حذف بشه:
ListView1.Initialize("")


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۰۱:۵۹
مدیرکل

فکر کنم برای اینکه زمان سایت روی تهران تنظیم بشه باید بخش timeZone از server رو Iran-Tehran تنظیم کنید. چون ممکنه سرور روی مثلا کانادا باشه اما بازدید کننده ها بیشترشون از ایران هستن و زمان محلی تهران رو نیاز دارند.
البته میشه اسکریپتی نوشت که از روی یک time server بیاد ساعت جهانی و تهران رو بخونه و با PHP و AJAX و innerHTML و ی سری ریز کدهای دیگه اونو جاساز کنیم توی بخشی از سایت که می خوایم.
مثلا من اسکریپتی ساختم که زمان رو از داخل این page جدا می کنه :
http://www.worldtimezone.com/time/wtzres...&forma=24h
و زمان خالص رو به ما می ده.
ولی سایت woldtimezone احتمالا بعد از چند بار رفرش و درخواست time ما رو بلاک می کنه.
--
پس روش دوم اینه که این کار رو کنیم :

کد PHP:
<?php
date_default_timezone_set
("Iran");
echo 
date("Y/m/d H:i:s");

?>

اگه timeZone های دیگه رو می خواید به این آدرس برید:
http://www.date-default-timezone-set.com/
--
نکته:
فرض کنید فایلی به اسم process.php داریم :
کد PHP:
//process.php
<?php
date_default_timezone_set
("Iran");
echo 
date("H:i:s");

?>
فرض کنید index.php هم به این صورت با آژاکس میاد process.php رو اجرا و نتیجه رو get می کنه :
کد PHP:
<!DOCTYPE html>
<
html>
<
head>
<
script language="javascript">
function 
myFunction()//my AJAX  function
{
var 
xmlhttp;    
if (
window.XMLHttpRequest)
  {
// code for IE7+, Firefox, Chrome, Opera, Safari
  
xmlhttp=new XMLHttpRequest();
  }
else
  {
// code for IE6, IE5
  
xmlhttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
  }
xmlhttp.onreadystatechange=function()
  {
  if (
xmlhttp.readyState==&& xmlhttp.status==200)
    {
    
document.getElementById("txtHint").innerHTML=xmlhttp.responseText;
    }
  }
xmlhttp.open("GET","process.php",true);//run process.php and GET results
xmlhttp.send();//Display the received data over current webpage
}

var 
myVar=setInterval(function(){myTimer()},1000);

function 
myTimer() {
myFunction();
}
</script>
</head>
<div id="txtHint">info will be listed here...</div> 

اگه process.php روی یک سایت دیگه باشه و شما به جاش آدرس آنلاین رو بدید (که روی سایت دیگه ای باشه) ممکنه سرور جلوی شما رو بگیره.
پس دقت کنید که هم process.php و هم index.php توی یک پوشه روی سایت PHP شما باشه. winking

اگه از کدها سر در نمیارید بگید توضیح بدم.
با جاوا اسکریپت و XMLHTTP اومدیم یک کپی از مرورگر فایرفاکس یا InternetExplorer(از activeX استفاده می کنه) ایجاد کردیم و محاسبات رو پشت پرده انجام دادیم و نتیجه رو send کردیم توی بخش innerHTML از تگی که ID شو معرفی کردیم.
--
در حقیقت توی process.php اومدم time رو برای ایران خوندم. بعدش نتیجه رو اجرا کردم ولی روی مرورگر نشون نداد و با آژاکس GET کردم توی جاوااسکریپت و سپس نتیجه رو ریختم توی DIV.
همچنین یه تایمر نوشتم که هی process.php رو get کنه و زمان رو بدون رفرش کردن صفحه با آژاکس بگیره و فقط بخش div رو ویرایش کنه.
--
به همین سادگی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۱۸
مدیرکل

ابتدا لایه ی دلخواه رو انتخاب کنید(از سمت راست بخش لایه ها. استخون دلخواه یا لایه ی bone دلخواه)


سپس از منوی انیمیشن عمل کنید :

Animation->Clear animation->From Layer

http://s6.picofile.com/file/8199976892/clere_cur_anim.gif

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۵
مدیرکل

animation-->Copy current frame->Copy entire document->Copy to frame

http://s3.picofile.com/file/8199972584/copy_frame_animeStudio.gif

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۸
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۳:۲۳
مدیرکل

برای حرفه ای شدن باید زیاد سوال بپرسی و نذاری سوالاتت توی ذهنت بمونه
برای حرفه ای شدن نباید مطالب رو حفظ کنی همش بلکه اصول رو درک کنی و روش ها رو یاد بگیری
برای حرفه ای شدن باید دنبال صرفا ایجاد یک کار حرفه ای نباشی بلکه دنبال یادگیری تکنیک ایجاد یک کار حرفه ای باشی
برای حرفه ای شدن باید تنبلی نکنی و پول در بیاری تا امکانات حرفه ای شدن رو بتونی بخری یا از هدفت دور و بی انگیزه نشی
برای حرفه ای شدن باید چیزای ساده ای که بلدی رو بهش عمل کنی تا انگیزه درت ایجاد بشه
برای حرفه ای شدن باید هی واسه خودت سوال طرح کنی و دنبال سوالایی باشی که توی ذهنت میاد. مثال: چرا اون تونست با فتوشاپ کاراکتر بسازه من نتونستم.چرا اون تونست پول در بیاره من نتونستم.چرا اون وقتش رو هدر نمیده ولی من میدم.چرا اون برنامه ی منظمی داره ولی من ندارم.چرا من نمی تونم درست رندر بگیرم.کجای کار انیمیشن من ایراد داره.چرا هرچی تلاش می کنم به هدف نمی رسم.چرا من انگیزه ندارم؟ چرا از روی چیزایی که یاد می گیرم سطحی رد میشم؟ چرا من برنامه نویسیم ضعیف هست.چرا توی هوش مصنوعی من هیچی نمی دونم.اصلا من اینجام که چی بشه؟ آخرش چی میشه؟ چرا به جای اینکه جواب سوال بچه ها رو بدم بهشون ماهیگیری یاد ندم؟ چرا من آدم خودبینی هستم؟ چرا به دیگران یاد ندم؟ چرا نباید بزرگ بشم؟ چرا من نتونم دنیا رو تغییر بدم؟ چرا اصلا خودمو تغییر نمی دم؟ چرا با آدمای بی انگیزه همش هستم؟ چرا نباید رشد کنم؟ چرا من راه پیشرفت رو پیدا نکنم؟ چرا همش باید فقیر باشیم؟ مگه ما نمی تونیم ثروتمند بشیم؟ چرا فکر نکنم و ثروتمند نشم؟
چرا یه کارگر ساده خونه ی کلنگی میسازه؟
چرا یه مهندس(کسی که تا حدی هندسه ی کار خودشو بلده)فکر می کنه و برج میلادو میسازه؟
چرا اهدافی که دارم رو توی دفترم ننویسم ؟
چرا از چیزای جدیدی که یاد گرفتم داشت برداری نمی کنم؟
چرا اصلا آموخته هام رو به اشتراک نمی ذارم؟ مگه برای حرفه ای شدن نباید زکات دانش بدم؟
چرا من فکر می کنم آدم پوچی هستم و اسکریپت نویسیم ضعیفه؟
آیا من همیشه چوپان خواهم موند یا می تونم متخصص قلب بشم؟
برای اینکه من قوی بشم آیا نیازه حتما دانشگاه دولتی بخونم؟
آیا میشه کار کنم و پول جمع کنم بعدش میانبر بزنم هم دانشگاه آزاد بخونم هم کار کنم؟
چرا اون پسری که دست نداشت نشون داد که می تونه توی شنا اول شد؟
تکنیک اون یارو که توی دوی ماراتون تونست اندیشه ها رو تقویت کنه چی بود؟
تکنیک مایکل فلپز توی شنا چی بود؟
برسلی چرا برسلی شد؟
بیل گیتز چرا پولدار ترین هست؟
آیا من نمی تونم بهتر از استیو جابز یا کمی شبیهش باشم؟
آیا تا ابد باید بدبخت باشم؟
چرا خودمو دست کم می گیرم.
چرا فکر می کنم با یه ADSL ساده نمیشه حرفه ای شد؟
چرا نمی تونم یه شغل آسون ولی پولساز غیر از دزدی و مشاور املاک دست و پا کنم؟
چرا به آرزوهایی که توی سرم هست تحقق نبخشم؟ چون راهو نمی دونم.
چرا راهو پیدا نمی کنم.چون نمی پرسم و فکر می کنم همه چیزو باید تجربه کنم.
چرا با اینکه از دیگران می پرسم یاد نمی گیرم؟ چون جسارت تجربه کردن رو ندارم.
چرا اون فوتبالش خوبه؟ چون منم والیبالم خوبه
چرا من بسکتبالم بده؟ چون من وقتمو دارم میذارم واسه یه هدف دیگه.



چرا من نمی تونم از اون بهتر باشم؟ چون من نمی خوام از اون بهتر باشم من می خوام خودم باشم.
حالا که من خودم هستم آرامش دارم و ایمان دارم که با باور کردن خودم و اعتماد کردن به خودم می تونم راه جدیدی به سمت موفقیت باز کنم.

حالا که من خودمو شناختم دیگه غیرحرفه ای نیستم.

من به زودی قهرمان دنیا می شم و من در حیطه ی کار خودم یقین دارم که راه های حرفه ای شدن به سمتم باز میشه.

پس پیش به سوی حرفه ای شدن.... . پس پیش به سمت هدف... پس پیش به سمت پیداکردن ابزارهایی که من باهاشون راحت تر و سریع تر و بهتر به هدف می رسم.

من می تونم مثل آفتاب پرست تحت هر شرایطی خودمو وفق بدم.
پس پیش به سوی انعطاف پذیری.

تنبلی نکن زرنگ باش
توهم نزن سخت کار کن
خودبین نباش خواهان شادی دیگران هم باش


follow your dreams
رویاهایت را دنبال کن

think and be graceful
بیاندیش و ثروتمند باش


مطمئنم هدف رو پیدا خواهی کرد
مطمئنم موفق میشی


http://promakers.ir/showthread.php?tid=11626&pid=121622#pid121622

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۲:۱۵
مدیرکل

گاهی اوقات مثلا وقتی که با جاوااسکریپت توی یونیتی داریم کدنویسی می کنیم Mono.Data رو خطا می گیر.

مثلا کد :

  import         Mono.Data;

خطا :

BCE0021: Namespace 'Mono.Data' not found, maybe you forgot to add an assembly reference?

برای رفع این مشکل در قسمت  File->Build Settigs->Player Settings رفته و گزینه ی .NET 2.0 رو به جای .NET 2.0 Subset انتخاب کنید:


http://s6.picofile.com/file/8199014742/monoData_nameSpace.gif


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۴
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۰۵:۵۸
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۲۱:۳۶
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۲۱:۳۴
مدیرکل

http://s6.picofile.com/file/8198920142/change_enemy_sprite.jpg

در این سورس وقتی player پرش یا jump می کنه روی دشمن(enemy) ، دشمن اسرایتش تغییر می کنه و بعد از ضربه ی دوم از بین میره.توی بازی ماریو (قارچ خور)ازش استفاده شده بود.


http://s3.picofile.com/file/8198919934/taghyir_enemy.zip.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۲۱:۱۱
مدیرکل
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۰۳:۱۷
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۰
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۶
مدیرکل

http://wdl.tmimgcdn.com/img_articles/4266/img-202-hair6yd.jpg

P بزنید تا pen tool فعال بشه.

سپس روی نقطه ی دلخواه اول کلیک  کرده و رها کنید و سپس روی نقطه ی دوم کلیک و درگ (drag) کنید تا خط به صورت منحنی در مسیر دلخواه رسم بشه.

سپس راست کلیک و stroke کنید تا از روی مسیر شما،خطی با پهنای براش(brushe کلید میانبر B) شما رسم بشه.

می تونید براش رو تغییر opacity(شفافیت) بدید.

موقع نقاشی با pen tool (کلید میانبر P) ، بعد از رسم و سپس بعد ا راست کلیک و در هنگام انتخاب Stroke از روی path (مسیر رسم کرده با pen tool) گزینه ی Simulate Pressure رو تیک بزنید.

http://wdl.tmimgcdn.com/img_articles/4266/img-201-2nd0mh.jpg


برای حذف هر مسیر بعد از stroke می تونید راست کلیک کرده و delete path رو بزنید.


توضیحات بیشتر:

http://www.webdesign.org/photoshop/drawing-techniques/how-to-make-hair.4266.html


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۱:۱۲
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۰:۴۶
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۰۹:۳۰
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۰۹:۱۲
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۰۹:۰۹
مدیرکل

خطا:

Could not use the gradient tool because the content of the layer is not directly editable

http://i.stack.imgur.com/Wev0P.png

حل :

Layers>Rasterize>Layer

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۰۷:۵۱
مدیرکل
منبع :
http://www.b4x.com/android/forum/threads/waiting-for-ide-debugger-to-connect.13813/

معمولا وقتی پروژه ها با فایل های زیاد رو توسط basic 4 android می سازید بهتره نوع debug رو روی rapid بذارید (legacy یعنی سنتی و توصیه نمیشه)

اما جدید rapid هم توصیه نمیشه.

اگه با خطای Waiting for IDE debugger to connect در basic 4android روبرو شدید و توی blue stack یا شبیه سازها و emulator های دیگه همچین خطایی رو داد بهتره پروژه یا اپلیکیشن رو ببندید و دوباره با گزینه ی Release کامپایل کنید و فایل apk رو از نو روی دستگاه نصب کنید.

موفق باشید.
http://s6.picofile.com/file/8198320376/release_debug.jpg

نویسنده : sajjad
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴ ، ۰۷:۴۳
مدیرکل

یک اسکریپت JS با این کد ایجاد کنید :

//button gui
// JavaScript
function OnGUI () {
    if (
GUI.Button (Rect (10,10,150,100), "sajjad3011")) {
        print (
"You clicked the button!");
    }
}

این اسکریپت رو بکشید روی یکی از gameObject های موجود در صحنه. مثلا من انداختم روی car (ماشین).
دکمه ای مستطیلی با مختصات 10,10,150,100 ایجاد خواهد شد.


اینم واسه دکمه ی Toggle(مثل همون Option box های VB ) :

//js
var toggleBool true;

function 
OnGUI () {
    var 
toggleBoolNew GUI.Toggle (Rect (252510030), toggleBool"Toggle");

    
// Check if the toggle was toggled
    
if (toggleBoolNew != toggleBool) {
        if (
toggleBoolNew == true)
            
Debug.Log("Toggle was enabled");
        else
            
Debug.Log("Toggle was disabled");

        
toggleBool toggleBoolNew;
    }
}

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۴ ، ۲۲:۴۸
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۳:۴۳
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۳:۴۰
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۳:۴۰
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۳:۳۶
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۳:۳۳
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۳:۳۱
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۳:۲۴
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۳:۲۳
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۳:۱۵
مدیرکل

if sound_exists(global.Music)
   {
   sound_loop(global.Music);
   }
else
   {
   global.Music = sound_add(working_directory + "\MainMusic.mp3", 1, 0);
   sound_loop(global.Music);
   }


منبع :
http://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/game%20assets/sounds/legacy%20sound/sound_exists.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۲:۲۳
مدیرکل

audio_master_gain

if keyboard_check(vk_up)
   {
   if vol < 1 vol += 0.05;
   audio_master_gain(vol);
   }
if keyboard_check(vk_down)
   {
   if vol > 0 vol -= 0.05;
   audio_master_gain(vol);
   }

بقیه توابع صدا :

http://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/game%20assets/sounds/index.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۲:۰۸
مدیرکل


[تصویر: randomActive.jpg]
ابتدا یک اسکریپت می سازیم (به زبان javascript) و می دیم به دوربین.
و سه ابجکت رو می دیم به متغیرهای c1و c2 و c3.
همچنین یک متغیر به اسم n تعریف می کنیم که مقدارش هی زیاد میشه و بین 1 تا 1000 می چرخه و اگه به هزار رسید دوباره از 0 شروع می شه. این n رو به مقدار دلخواه مثلا ضریب(مقسوم علیه) پیشفرض 30 (که قابل تغییر هست) تقسیم می کنیم و به قول خودم طی دوره های زمانی مختلف (هر 30 واحد زمانی که خودمون فرض کردیم) همه ی ابجکت ها رو غیر فعال می کنیم و سپس یکی از اونا رو به صورت تصادفی فعال می کنیم.
اینم اسکریپت:

کد js:

//randomActive.js
//author:sajjad3011
 var c1 : GameObject; var c2 : GameObject; var c3 : GameObject; private var random : int; private var n:int=0; public var maghsoomAleih=30; function Start () { setActiveRandObj(); } function Update (){ //--------------------- n+=1; if(n>1000) n=0; Debug.Log(n); //--------------------- setActiveRandObj(); } function setActiveRandObj(){ random = Random.Range(1, 4); if(n%maghsoomAleih==0){ c1.SetActive (false); c2.SetActive (false); c3.SetActive (false); if (random == 1) { c1.SetActive (true); } else if (random == 2) { c2.SetActive (true); } else { c3.SetActive (true); } } }
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۲۳:۰۴
مدیرکل

خطای additional log on information may be required

برای رفع این خطا در ویندوز 7 به ریجیستر ویندوز وارد شده و به مسیر زیر رفته : 

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Services/NlaSvc/Parameters/Internet

ریجستر HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEMCurrentControl/SetServices/NlaSvc/Parameters/Internet

و در این قسمت بر روی EnableActiveProbing دابل کلیک کنید و مقدار value data را به 0 تغییر داده و ok را بزنید 

توجه: برای رفتن به ریچستر کلید ویندوز و R را گرفته و در run تایپ کنید regedit و بر روی ok کلیک کنید


برگرفته شده از http://i-tech.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۰۴:۱۲
مدیرکل


if keyboard_check_pressed(ord("S"))
   {
   
screen_save(working_directory "\Screens\Screen_"+string(num)+".png")
   
num += 1;
   }

کد بالا رو توی Step یا Draw بذار.
هر بار که S می زنید ذخیره می کنه با نام جدید. البته روی اندروید S داریم می تونید کلیک ماوس رو بذارید

http://docs.yoyogames.com/source/dadiosp..._save.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۰۲:۲۳
مدیرکل

var obj;
obj chooseobj1 obj2 obj3 obj4 );
instance_createroom_width irandomroom_height ) , obj );

alarm[0] = room_speed


http://promakers.ir/showthread.php?tid=11493
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۴ ، ۲۱:۲۳
مدیرکل

Amir-h King: جم هاست - فروش هاست ارزان

http://gm-p.ir/cart.php

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۴ ، ۱۶:۵۲
مدیرکل

سورس و آموزش خلاصه مالتی تاچ در گیم میکر استادیو بدون کتابخانه اضافه

http://s3.picofile.com/file/8196249076/multi_touch.jpg

http://s6.picofile.com/file/8196416118/multi_touch1.jpg

سورس و آموزش خیلی خیلی خلاصه یک صفحه ای برای اموزش مالتی تاچ در گیم میکر استادیو

--

 یک سورس gmz به همراه یک صفحه PDF توضیح خلاصه.

--

روی گوشی های مالتی تاچ و single touch جواب می ده.

---

هر مشکلی بود یا متوجه نشدید توی gameover.blog.ir مطرح کنید.


سورس + آموزش:
http://opizo.com/M0rDwR



۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۴ ، ۰۴:۱۶
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۲۳:۱۴
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۴
مدیرکل

http://s3.picofile.com/file/8196100234/select_types.jpg

 When modeling, you will frequently switch between edit modes and so you will want to do this as quickly as possible. There are two primary ways to quickly shift edit modes. The first is through hotkeys. The function keys F8 through F11 are the default mappings for changing edit modes.

F8 is object mode,

F9 is vertex mode,

F10 is edge mode, and

F11 is face mode.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۲
مدیرکل


توی Create:

کد :

globalvar harkat,x_clicked,y_clicked
توی رویداد global_left_mouse button اینو بذار:
دقت کنید رویداد global left mouse هست نه left mouse
کد :

//show_message("click");
x_clicked=mouse_x;
y_clicked=mouse_y;
direction=point_direction(x,y,x_clicked,y_clicked)
image_angle=direction;
harkat=true
//move_towards_point(mouse_x,mouse_y,4)
توی step اینو بذار:
کد :

if(harkat==true){
//room_caption="true";
if speed>10 speed-=0.5;

if(distance_to_point(x_clicked,y_clicked)<10) 
{
speed=0
harkat=false;
}
else
{ 
speed+=0.5;
}

منبع :
http://promakers.ir/showthread.php?tid=11518&pid=120793#pid120793
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۴:۴۸
مدیرکل
آموزش ساخت بازی دو بعدی توسط برنامه Game Maker
آموزش ساخت بازی دو بعدی توسط برنامه Game Maker
به روز رسانی : 1387/05/13
حجم : 554 KB
مجوز : رایگان
تعداد دانلود : 14245
تعداد بازدید : 18259
45 11


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۰۴:۱۹
مدیرکل
یه آموزش دیگه :

سوال : می خوام یک اسپرایت مثل این بسازم چیکار کنم ؟:
[تصویر: adamak.gif]

جواب:
اصلا توی پینت نباید کار کنید.
باید با فتوشاپ یک اسپرایت بسازی که دست چپ و راست و پای چپ و راست جدا ،سر جدا و بدن جدا باشه.
بعدش پس زمینه Transparent باشه.
بعدش دونه دونه از لایه های پا و دست و سر و غیره خروجی png می گیری و می بری توی anime studio و برای هر قسمت یک استخون(bone) می سازی یا بعبارت دیگه عکس هر قسمت رو زیر مجموعه ی استخون دلخواه می کنی.
سپس فریم End رو روی حداکثر 10 و نهایتا 15 بذار تا زیاد فریم ها زیاد و سنگین نشه.
توی فریم اول می تونی دست و پاها رو کمی چرخش بدی با توجه به اینکه ظاهر انسانی به هم نریزه و خود آدم جلو یا عقب نره . انگاری که مثل یک جاسوئیچی روی دیوار آویزون هست و فقط می تونه در جا بزنه یا انگاری روی تردمیل هست و با اینکه حرکت می کنه ولی جلو یا عقب نمیره و اون مکانش از نظر ما ثابت هست.
اگه 10 فریم باشه،در فریم وسط یا 5 دست ها و پا ها رو کاملا معکوس می کنیم و در فریم آخر دقیقا عین فریم اول تمام عناصر رو در جای اولیه خودش قرار می دیم انگاری که تصویر از فریم 1 کپی شده باشه.

اگه play کنید انیمیشن رو می بینید بسیار خوب در حال حرکت هست. حالا به صورت png خروجی یا export می گیریم.

فایل های png رو در گیم میکر یا گیم میکر استادیو در قسمت add sprite دونه دونه اضافه یا add می کنیم (اگه فریمی از قبل توی گیممیکر بود پاکش می کنیم) و نیگا می کنیم فریم ها بعد از همدیگه اضافه میشن و دقیقا مثل فایل gif فریم به فریم چیده میشه.

البته یادتون نره قبل از اینکار می تونید تمام 10 تصویر png ی export شده رو ببرید توی فتوشاپ و Trim کنید یا فاصله های اضافه ی اطرافشون رو پاک کنید.این دیگه به قدرت فتوشاپ شما بستگی داره که چقدر حرفه ای باشید و دقیق تر تصاویر رو درست طراحی کنید.


نکته : برای یادگیری anime studio هم اینجا رو بخونید:
http://promakers.ir/showthread.php?tid=11355&pid=119404

پیکسلی کردن عکس رو هم قبلا در این تاپیک فتوشاپ یاد دادم:
http://s5.picofile.com/file/8135367684/pixelate.jpg
http://promakers.ir/showthread.php?tid=9...#pid103257

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۴ ، ۲۰:۵۱
مدیرکل

شما ابتدا یک انیماتور ایجاد کن که حاوی مثلا دو انیمیشن باشه.
مثلا
anim_tank_loleBala شامل انیمیشن از قبل ساحته شده ی بالا رفتن لوله ی تانک
anim_tank_loleRast شامل انیمیشن از قبل ساخته شده راست رفتن لوله ی تانک
این دو تا رو بکش روی پنجره ی انیماتور (بعد از اانتخاب تانکی که قبلا کامپوننت Animator رو بهش add کردی)

http://s5.picofile.com/file/8131743118/ANIMATOR.jpg

--
این دو انیمیشن رو بکش توی پنجره ی Animator1 که قبلا کامپوننت انیماتور(دقت کن انیمار نه انیمیشن) رو به تانک اضافه کردی.
--
حالا می خوایم وقتی فلش بالا میزنیم لوله تانک بره بالا و وقتی فلش راست می زنیم لوله تانک بره راست.
--
توی پنجره ی انیمیاتور Animator1 که به تانک اضافه کردیم، یک پارامتر به اسم state از نوع integer ایجاد کن.
--
بین انیمیشن ها اتصال بده(راست کلیک می کنی و make Transition و سپس کلیک روی اون یکی و بلعکس) (مثل شکل قبلی که به هم وصل کردیم و بینشون فلش هست)
--
طبق شکل ، روی فلشی که جهتش از بالا به پایین هست کلیک کن و شرط if state=2 رو set کن :

http://s5.picofile.com/file/8131743884/state_equal_2.jpg

--
دستورات بالا می گن اگه state=2 انتقال انیمیشن طبق شکل از اون بالایی به پایینی set بشه یا state=1 شد طبق شکل انتقال انیمیشن طبق شکل از پایینی به بالایی set بشه .
---
حالا ما باید یک اسکریپت جاوا بنویسیم و بندازیم روی تانک(تانکی که توی صحنه هست و از قبل ریگ شده و شامل انیمیشن های لوله بالا و لوله راست هست و set کردن اوتا رو هم اگه بلد نیستید توی بخش انیمیاتور آموز های من بخونید توی promakers.ir)
---
اینم از کد js که اگه فلش راست زدیم مقدار متغیر state رو 2 می کنه و اگه فلش بالا زدیم state=1 می شه و بقیش دیگه مربوط به انیمیاتور هست که همه چیزو انجام میده

کد PHP:
public Animator animator;
 
void Update () {
 
if(Input.GetKey(KeyCode.UpArrow)) animator.SetInteger( "state", 1);
if(Input.GetKey(KeyCode.RightArrow)) animator.SetInteger( "state", 2);

}
--
نکته ی مهم: تیک گزینه ی اوتوماتیک Automatic رو توی انیماتور بردارید تا خودش انیمیشن ها رو خودکار اجرا نکنه .
سوالی بود و هر چی رو بلد نبودی بپرس دوست من big grin
اگه انیمیشن هم نداری و خواستی بسازی بگو یه sample بدم از روی اون کار کنی.
و باید فریم های مثلا 1 تا 10 رو واسه بالا رفتن لوله توی blender یا 3dmax بسازی اول.
بعدش فریم های 11 تا 20 رو واسه راست رفتن لوله ی تانک.
بعدش باید روی مدل ریگ شده در پنجره ی assets کلیک کنی و در پنجره inspector سه تا سربرگ Model و Rig و Animation میده که ما باید بریم روی Animation و توی اون گزینه ها یه قسمتی به اسم Clips داره که کلیپ ها یا برش های انیمیشن رو باید براش تعریف کنیم و روی فریم های 1 تا 10 و 11 تا 20 اسم بذاریم. اینم سادست روی + یا بعلاوه کلیک می کنیم و
اگه انیمیشن هم نداری و خواستی بسازی بگو یه sample بدم از روی اون کار کنی.
و باید فریم های مثلا 1 تا 10 رو واسه بالا رفتن لوله توی blender یا 3dmax بسازی اول.
بعدش فریم های 11 تا 20 رو واسه راست رفتن لوله ی تانک.
بعدش باید روی مدل ریگ شده در پنجره ی assets کلیک کنی و در پنجره inspector سه تا سربرگ Model و Rig و Animation میده که ما باید بریم روی Animation و توی اون گزینه ها یه قسمتی به اسم Clips داره که کلیپ ها یا برش های انیمیشن رو باید براش تعریف کنیم و روی فریم های 1 تا 10 و 11 تا 20 اسم بذاریم. اینم سادست روی + یا بعلاوه کلیک می کنیم و Start و End رو روی فریم های مربوط میذاریم مثلا 1 تا 10 رو اسمشو من گذاشته بودم anim_tank_loleBala و 11 تا 20 رو anim_tank_loleRast
اون انیمیشن Default رو هم می تونیم با کلیک روی منها حذف کنیم تا پیشفرضی در کار نباشه واسه اجرا
--
نکته:
گزینه has exit time رو هم تیکشو بردارید تا سوئیچ بی انیمیشن ها طول نکشه سریع باشه.
همچنین دو تا انیمیشن که روی هم هست پایان انیمیشن قبل و شروع انیمیشن بعد رو با ماوس تنظیم کنید روی یک خط باشه و زمان بینشون نباشه.

اینم حرکت دو بعدی پلیر به جایی که کلیک کردیم در حالت پلتفرم:
http://gameover.blog.ir/1394/08/23/%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%DA%A9-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%DA%86-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D9%BE
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۴ ، ۰۴:۱۱
مدیرکل

http://dl.dehkadeyedownload.ir/music/1061.mp3

بگو سرگرم چی بودی
که اینقدر ساکت و سردی
خودت آرامشم بودی
خودت دلواپسم کردی
ته قلبت هنوز باید
یه احساسی به من باشه
چقدر باید بمونم تا
یکی مثل تو پیدا شه
*******************
تو روز و روزگار من
بی تو روزای شادی نیست
تو دنیای منی اما
به دنیا اعتمادی نیست
تو روز و روزگار من
بی تو روزای شادی نیست
تو دنیای منی اما
به دنیا اعتمادی نیست
*******************
سلام ای ناله بارون
سلام ای چشمای گریون
سلام روزای تلخ من
هنوزم دوسش دارم
سلام ای بغض تو سینه
سلام ای آه آیینه
سلام شب های دل کندن
هنوزم دوسش دارم
*******************
نمی دونی تو این روزا
چقدر حالم پریشونه
دلم با رفتنت تنگ و
دلم با بودنت خونه
خرابه حال من بی تو
نمی تونم که بهتر شم
تو دستای تو گل کردم
بزار با گریه پرپر شم
*******************
یه بی نشونم تو این خزون
یه بی نشونم تو این خزون
منو از خودت بدون
یه بی نشونم تو این خزون
یه بی قرارم یه نیمه جون
منو از خودت بدون
منو از خودت بدون
*******************
سلام ای ناله بارون
سلام ای چشمای گریون
سلام روزای تلخ من
هنوزم دوسش دارم
سلام ای بغض تو سینه
سلام ای آه آیینه
سلام شب های دل کندن
هنوزم دوسش دارم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۴ ، ۰۳:۴۹
مدیرکل
[تصویر: lengthdir_image.gif]
ورودی این دو تابع فاصله(distance) و جهت(direction یا زاویه) حرکت هست.
مثلا می گیم مختصات نقطه ی به فاصله ی 10 از ابجکت فعلی رو بده.(به طوریکه این نفطه به اندازه ی زاویه ی angle حول مرکز ابجکت جاری چرخیده باشه.
داریم :
کد:
angle=90//دلخواه هست
xx = x + lengthdir_x(distance, angle);
yy = y + lengthdir_y(distance, angle);

کاربرد این توابع :
کاربردهای زیادی داره:
مثلا چسبیدن دو ابجکت به هم که اینجا قبلا گفتند دوستان:
http://promakers.ir/showthread.php?tid=8278
-
مثال دیگه : چرخیدن یک توپ حول شی جاری(چرخش سیارات در منظومه ی شمسی یا چرخش ماه یا زمین حول خورشید) و الی آخر .... :
اینم یک سورس
[تصویر: khorshid.jpg]
http://s6.picofile.com/file/8194341984/o....gm81.html

در واقع این همون بحث مثلثات هست موندم چرا تابع جدا براش ساختن !

کد:
xx = x + cos(angle)*distance
yy = y + sin(angle)*distance


یه فرمول دیگه هم داره که فیثاغویس یا معادله ی دایره هست که x^2+y^2=Radius^2 که میشه Y رو بر حسب جذر تفاضل مربعات بدست آورد .

distance همون Rیا Radius (شعاع) است.

کاربرد فیثاغورث تو بازی سازی فقط بدست آوردن فاصله ی دو نقطست.این دو تابعی که معرفی کردی دقیقا اینطوریه :

کد:
lengthdir_x(distance, angle) = cos(angle)*distance
lengthdir_y(distance, angle) = sin(angle)*distance

فک کنم تنها فرقشون اینه که زاویه رو تو sin و cos باید بر حسب رادیان (0 تا 2*pi) بنویسی ولی تو اون تابع بر حسب درجه (0 تا 360)

نکته
:یکی از کاربردهای دیگه ی این کد برای اینه که یک x و y تقریبی رو برای اینکه از روی نوک لوله ی تانک تیر بزنیم ،نسبت به مرکز یا center تانک بدست بیاریم و بعدش تیر رو از اون x و y ایجاد یا inctance_create کنیم.


http://promakers.ir/showthread.php?tid=11455
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۴ ، ۰۳:۰۳
مدیرکل

File.DirAssets = مسیر جاری پوشه ی Files رو بر می گرداند.
File.DirInternal
file.DirDefaultExternal
file.DirInternalCache
file.DirRootExternal

کد:
dirinternal=data/data/your.app.name/files
DirDefaultExternal=اگر اشتباه نکنم محیط حافظه اس دی هست
DirInternalCache=Returns the folder in the device internal storage that is used to save application cache data.
This data will be deleted automatically when the device runs low on storage.
DirRootExternal=اینم در مورد همون اس دی کارت هست
اینا رو تو تکست لیبل به کار ببرید ادرس بهتون میده
استس read only هست



http://promakers.ir/showthread.php?tid=10339


خرید آموزش b4a فارسی با قیمت کم:
http://gameover.blog.ir/1395/04/03/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-b4a-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D9%85-%D8%A2%D9%88%D8%B1
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۴ ، ۲۱:۴۵
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۴ ، ۲۱:۱۱
مدیرکل

لینک دانلود سخنرانی در مورد اعتیاد به مواد مخدر



دانلود قسمت اول اعتیاد به مواد مخدر


حجم فایل: 5.21 مگابایت MG



دانلود قسمت دوم اعتیاد به مواد مخدر

حجم فایل: 3.36 مگابایت MG

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۴ ، ۲۱:۰۵
مدیرکل
منبع این مطلب : وبلاگ گیم آور یکی از وبلاگ های بسیار خوب:

http://gameover.blog.ir/

ابزاری در نسخه های جدید گیم میکر استادیو هست که احتمالا برای استفاده از api های محلی خود اندروید روی دستگاه یا امکانات محلی موبایل بکار می ره.

مثال : توی b4a ما دستورات native یا بومی داشتیم که میومدیم از کادر امکان browser (مرورگر) خود گوشی برای باز کردن صفحات وب استفاده می کردیم.

این NDK توی gms هم احتمالا برای استفاده از ابزارهای توکار خود گوشی هست که روی سیستم عامل مربوط نصب شده روی گوشی وجود داره.

بعضی اوقات طبق سیستم عاملمون باید نسخه ی 32 بیتی رو نصب کنیم اگه 64 بیتی کار نکنه.

معمولا توصیه میشه محل نصب NDK رو توی C:\android-ndk\ بذاریم./

Android NDK یک سری کتابخونه ها هستند که به زبون (سی) C یا C++(سی پلاس پلاس) و زبونای یگه مثل JAVA نوشته شدند و به ARM و MIPS(میلیون دستور در ثانیه) و x86 native code کامپایل و توسط Android Native Development Kit یا NDK نصب می شن.

َARM شامل مجموعه ای از دستورات ساخت یافته هست که دستورات خلاصه و کوتاهی هستند مثل RISC و CISC که در بحث معماری کامپیوتر و پردازنده ها توضیح داده میشه و نیازی نیست همه چیز رو شما بخونید.فقط اگه به طور خلاصه بخوام توضیح بدم فکر می کنم یه سری کلاس های محلی هستن که توسط کدهای جاوا و با استفاده از System.loadLibrary فراخوانی میشوند و در حقیقت یه سری از کلاس های استاندارد JAVA ی ویژه AND roid هستند.
به هر حال طبق مستندات اندروید، NDK نباید به تنهایی برای توسعه اپلیکیشن ها بکار بره فقط به این علت که خیلی از برنامه نویسا دوست دارن پروژه های کامل و پیچیده تری در حین استفاده از NDK بسازن.
https://en.wikipedia.org/wiki/Android_so...evelopment
http://help.yoyogames.com/entries/233633...NDK-setup-
https://en.wikipedia.org/wiki/MIPS_instruction_set



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۵:۴۲
مدیرکل

باید اولا یه اسپرایت(فایل gif حاوی انیمیشن راه رفتن) از قبل بسازی
بعدش add کنی روی sprite ات.
بعدش image_speed و sprite_index و set کنی .
image_speed سرعت حرکت بین فریم های gif رو مشخص می کنه.

مثلا واسه فلش چپ یا رویداد left اینو بذار:

کد PHP:
sprite_index=spr_left
image_speed
=0.5
speed
=-
واسه راه رفتن به راست در رویداد right اینو بذار:
کد :
sprite_index=spr_right
image_speed
=0.5
speed
=
واسه رویداد no key هم اینو:
کد :
image_speed=0
speed
=
دو تا اسپرایت هم واسه راه رفتن چپ و راست بساز با اسمهای spr_right و spr_left که توی کد اوردمشون.
اینا رو به player ات نسبت بده .
سوال بود بپرس
speed یعنی سرعت حرکت ابجکت
image_speed یعنی سرعت جرکت انیمیشن gif اسپرایت
sprite_index هم یعنی اندیس یا ادرس فریمی که باید اجرا بشه که ما مستقیم با اسم اسپرایت مربوط اونو set می کنیم و خودش خودکار می فهمه روی کدوم فریم هست یا از اولش اجرا می کنه
http://promakers.ir/showthread.php?tid=8901
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۴:۳۴
مدیرکل

 انّ الّذین یتلون کت ب اللّه و اقاموا الصلوة و انفقوا مما رزقنهم سرا و علانیة یرجون تجارة لن تبور (29)
کسانى که کتاب خدا را مى خوانند و نماز به پا مى دارند و از آنچه روزیشان داده ایم نهان و عیان انفاق مى کنند به تجارتى که نابود ى ندارد امیدوارند (29).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۰۴:۲۰
مدیرکل

باید آموزش جستجو در دیتا بیس SQL رو بلد باشی و برنامه navicat هم باید نصبیده باشید.
این آموزش رو بخونید :

http://promakers.ir/showthread.php?tid=10325
اینجا هم تمام تاپیک ها و آموزش های قدیمی رو بخونید و یکی یکی برسید به آموزش های جدید:
http://promakers.ir/forumdisplay.php?fid=109&page=5


توضیحات:
ببین قبل از اینکه basic4android یاد بگیرید باید کمی visual basic 6 رو یاد بگیرید(حالا vb.net وی بی دات نت هم شد زیاد فرقی نداره ولی vb6 سبک تره و لینک دانلودشم توی اینترنت هست . نبود پ.خ بزنید بدم لینک رو).
-
بعدش شما باید با دستورات ساده ی SQL (یعنی Structured Query Language = زبان پرس و جوی ساختاری) رو یاد بگیری.
چیز خاصی نداره
مثال :

کد PHP:
SELECT FROM table_name 
دستور بالا برای انتخاب * یا کل ستون های جدول بکار می ره(مثل جدول که دو ستون name و fam داره و ما هم نام و هم فاملیی از تمام سطرها رو از جدول واکشی می کنیم و توی حافظه یا recordSet موقتی کاری می ذاریم)

ما کاری به بقیه چیزا نداریم.

توی هر زبون برنامه نویسی توابعی هست که SQL رو می تونیم به صورت رشته ای بکار ببریم و Execute(اجرا) کنیم.

مثال توی b4a:
ابتدا متغیرهایی از نوع کرسر و س کو ال تعریف می کنیم(در بخش global):
کد PHP:
    Dim SQL1 As SQL
    Dim cursor1 
As Cursor 
سپس با SQL و بانک اطلاعات مثل db1.db ارتباط برقرار می کنیم(در بخش ایجاد اکتیویتی یا Activity_Create):
کد PHP:
    If SQL1.IsInitialized False Then
        SQL1
.Initialize(File.DirInternal"db1.db"False)
    
End If
DBload(""
سپس برای سادگی اینکار در آخر سطر فوق DBload("") رو آوردیم و توی تابع DBload که قبلا تعریف باید کنیم،بقیه ی کدها رو برای انتخاب سطرهای جدول باید اجرا کنیم.
مثال :
کد PHP:
Sub DBload(As String)
Private 
condition As String
q
=q.Trim'remove spaces
condition="WHERE esm LIKE '
%" & q & "%'"
ListView1.Clear'
need to clear the list
cursor1 SQL1.ExecQuery("SELECT * FROM table1 " condition "ORDER BY esm")
For 
0 To cursor1.RowCount 1
cursor1
.Position i
ListView1
.AddSingleLine(cursor1.GetString("esm")& "|" &cursor1.GetString("nomre"))
ListView1.SingleLineLayout.ItemHeight 40
ListView1
.SingleLineLayout.Label.TextSize 20
ListView1
.SingleLineLayout.Label.TextColor Colors.Black
ListView1
.SingleLineLayout.Label.Color Colors.White
Next
End Sub 
به کد بالا خوب نیگا کن.

q از نوع رشته ای هست و چیزی رو که می خوایم توی جدول جستجو کنیم رو بهش می دیم(ما متن وارد شده در کادر متنی رو بهش می دیم)

q.Trim باعث میشه اگه توی کادر متنی در سمت چپ و راست فضای خالی بود حذف بشه(البته از توی q)


خط بعدی این است :
کد:
condition="WHERE esm LIKE '%" & q & "%'"
به کد دقت کنید : متغیری به نام condition تعریف کردم که دستور WHERE از SQL هست که یک جور شرط هست که می گه فقط سطرهایی رو واکشی کن که ستون esm اون ها مثل(like) این q باشه یا مثل ورودی ای باشه که ما از کادر متنی خوندیم و ریختیم توی متغیر q.
علامت درصد(%) باعث میشه تا n کاراکتر در سمت چپ رشته ی ورودی بررسی بشه.مثل دستور dir در ویندوز (خط ommand prompt) که اونجا می گفتیم *ali* که این باعث میشد تمام فایل هایی که کلمه ی ali توی اسمشون باشه و اول و آخر نامشون هر تعداد کاراکتر باشه رو برگشت بده.

سپس ListView1.Clear باعث پاک کردن سطرهای لیست ویو میشه.

سپس باید SQL رو طبق شرط condition که بالاتر ساختیم اجرا کنیم و بعد از اجرا متغیر cursor(کرسر) یا اشاره گر رو اشاره می دیم به ابتدای جدولی که اطلاعات واکشی شده رو به طور موقت در اون ذخیره کرده سیستم پایگاه داده ی درونی b4a:
کد:
cursor1 = SQL1.ExecQuery("SELECT * FROM table1 " & condition & "ORDER BY esm")
به کد بالا دقت کنید:
order by esm باعث میشه که سطرهایی که واکشی شدن بر حسب ستون esm واکشی و مرتب بشن(توی جدول موقت واکشی شده)

اطلاعات از جدول table1 خوانده شد و cursor1 داره به ابتدای این حدول اشاره می کنه.

حالا باید یه حلقه ی while یا for بنویسیم که سطر به سطر از این جدول رو برای ما نمایش بده یا به لیست ویو listView1 اضافه کنه.

چون سطر اول شمارش 0 هست آخرین سطر باید n منهای 1 باشه.(cursor1.RowCount - 1)

ما هر بار با دستور cursor1.Position باید پاس بدیم به سطر بعدی و اینکار رو تا رسیدن به آخرین سطر تکرار کنیم و اسم و نمره ی دانش آموزان (واکشی شده بر حسب نام جستجو شده) رو نشون بدیم:
کد:
For i = 0 To cursor1.RowCount - 1
cursor1.Position = i
ListView1.AddSingleLine(cursor1.GetString("esm")& "|" &cursor1.GetString("nomre"))
.
.
.

سپس با دستور ListView1.SingleLineLayout.ItemHeight = 40 اندازه ی ارتفاع هر سطر از listView رو زیاد (روی 40 تنظیم)می کنیم .

سپس با دستور ListView1.SingleLineLayout.Label.TextSize = 20 اندازه ی متن رو روی size 20 تنظیم می کنیم.

سپس رنگ متن رو سیاه و پس زمینه رو سفید می کنیم :
ListView1.SingleLineLayout.Label.TextColor = Colors.Black و ListView1.SingleLineLayout.Label.Color = Colors.White

بقیه هم دیگه نیازی به توضیح نداره.

از جمله دستورانت دیگه ی SQL عبارت است از DELETE و UPDATE و INSERT که به ترتیب برای حذف و به روزرسانی(ویرایش=Edit) ودرج داده ها بکار می ره و دتورات دیگه ای که ما زیاد نیازی بهشون نداریم
http://promakers.ir/showthread.php?tid=11479&pid=120448#pid120448
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۴ ، ۱۷:۴۸
مدیرکل

اینم پرواز مگس از خودم که تقریبا تمام باگ هاشو گرفتم و به درخواست یکی از دوستان نوشتم.

حرکت به چپ و راست رو خودتون اسکریپت نویسی کنید اون دیگه سادست(توی vk_left و vk_right می تونید کد hspeed رو عدد مثبت یا منفی بدید یا 0 کنید هر جا لازم شد و کلید release شد. سوال بود بپرسید)

http://s5.picofile.com/file/8129791800/magas.jpg

http://s5.picofile.com/file/8129791834/magas.gm81.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۴ ، ۱۷:۰۶
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۴ ، ۱۹:۵۱
مدیرکل

برای اینکار در بخش global game settings در سربرگ android یا سربرگ خروجی دلخواه اسم رو ارسی وارد کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۴ ، ۰۸:۳۲
مدیرکل

رویداد draw:

draw_text_color(10,10, "salam" ,c_white,c_yellow,c_blue,c_red,1);
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۴ ، ۰۷:۰۶
مدیرکل

توابع تاریخ و زمان در گیم میکر استادیو :
http://docs.yoyogames.com/source/dadiosp...index.html
-
اگه تاریخ کشور دلخواه رو می خواید باید time zone یا محدوده ی local رو تنظیم کنید .
برای اینکار از تابع date_set_timezone باید استفاده کنید.
--
توابع فوق توی ورژن 1.75 کار نمی کنه و فقط توی ورژن های جدید ممکنه کار کنه.
مثال:

timezone_utc : این مقدار باعث دریافت ساعت جهانی یا Coordinated Universal Time میشه.
timezone_local: این مقدار باعث دریافت ساعت محلی میشه.
-----
اینو توی رویداد Draw بذارید:


//date_set_timezone(timezone_utc);
date_set_timezone(timezone_local);
draw_text(32, 32, "The time is " + string(current_hour) + ":" + string(current_minute) + "." + string(current_second));


date_get_timezone زمان جاری رو می گیره
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۴ ، ۰۵:۳۶
مدیرکل

ابزار عادی برای ریگ کردن و استخونبندی توی بلندر armature هست.
یکی دیگه از ابزار هایی که از روی مدل انسان استخوان بندی کامل رو داره Human-metaRig هست.
----------------------------------------------------------
توی بلندر 2.68 کلید ctrl+alt+u رو بزنید یا از منوی File گزینه ی User Preferences رو بزنید تا پنجره ی Blender user preferencs باز بشه.
----------------------------------------------------------
وارد سربرگ Addons بشید.
----------------------------------------------------------
توی کادر جستجو بنویسید Rig.
----------------------------------------------------------
گزینه ی Rigging:Rigify رو فعال کنید و Save رو بزنید و پنجره رو ببندید.
----------------------------------------------------------
Shift+A رو در حالت object mode فشار بدید و گزینه ی Armature و سپس Human(meta-Rig رو از منوی باز شده انتخاب کنید تا یه اسکلت کامل از انسان براتون بسازه. مترجک سازیشم بعدا انشاءا.... یاد بگیرید.
http://static.cloob.com//public/user_dat...7484-b.jpg
http://static.cloob.com//public/user_dat...7485-b.jpg

http://static.cloob.com//public/user_data/album_photo/3863/11587484-b.jpg

http://static.cloob.com//public/user_data/album_photo/3863/11587485-b.jpg

http://promakers.ir/showthread.php?tid=7447


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۴ ، ۰۵:۱۸
مدیرکل