«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
بایگانی بهمن ۱۳۹۳ :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

۳۹ مطلب در بهمن ۱۳۹۳ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۳ ، ۰۲:۴۱
مدیرکل

http://www.abipic.com/wp-content/uploads/2012/08/fabric-and-leather-textures.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ بهمن ۹۳ ، ۰۷:۰۹
مدیرکل
(نکته ی مهم: ما توصیه می کنیم به جای توپوگان،خودتان مدل را از صفر توی BLENDER بسازید. BLENDER یک ابزار عالی و کامل برای مدلسازی هست. شاید بلندر در RENDER ضعیف باشد و نیاز به سیستم قوی داشته باشید اما توی مدلسازی بلندر غولی هست واسه خودش و همچنین چون پلاگین zRemesher در زیبراش مانند انسان عقل ندارد ،بهتر است خودتان در بلندر کار کنید و همینطور توپوگان را هم توصیه نمی کنیم و فقط جنبه ی یادگیری دارد این مطلب)
به کمک نرم افزار TopoGun می توان حجاری یا Sculpting سه بعدی را انجام داد ، همچنین این نرم افزار قابلیت ایجاد و اعمال بافت ( Texture ) را در خود دارد .

برخی از قابلیت ها و امکانات این نرم افزار :


رابط کاربری ساده
برخورداری از مجموعه کاملی از امکانات Sculpt سه بعدی
برخورداری از امکان Morpher
وجود ده ها ابزار رسم
برخورداری از براش های مختلف با قابلیت سفارشی سازی آن ها
قابلیت همکاری با دیگر نرم افزارهای سه بعدی همچون 3Ds Max ، Maya و ZBrush
برخورداری از تمامی امکانات رایج در زمینه ایجاد و کارکردن با بافت ها و یا همان Texture ها
سرعت بسیار بالا در زمینه رندر
پشتیبانی از تکنولوژی Multithreading در پردازش و کار با ابزارها
امکان کار با عظیم ترین مدلهای سه بعدی با جزئیات بسیار فراوان
و . . .

تصاویری ازا محیط نرم افزار و کارهای انجام شده توسط TopoGun :

دانلود رایگان نرم افزار TopoGun 2.0 Build 13647

دانلود رایگان نرم افزار TopoGun 2.0 Build 13647

دانلود رایگان نرم افزار TopoGun 2.0 Build 13647

دانلود رایگان نرم افزار TopoGun 2.0 Build 13647

دانلود رایگان نرم افزار TopoGun 2.0 Build 13647

دانلود رایگان نرم افزار TopoGun 2.0 Build 13647

 


=========
نکته :
توصیه ما به شما این هست که از همون اول با نرم افزارهای اصلی مثل blender و max و maya کار کنید و از همون اول low polygon بسازید مدلهاتونو و سپس subSurface بندازید که مدل کمی نرم بشه.
من خودم از توپوگان استفاده نمی کنم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ بهمن ۹۳ ، ۰۳:۱۵
مدیرکل
برای اینکار می تونیم تگ بدیم :

Ray ray = new Ray(transform.positiontransform.forward);
           RaycastHit hit;
 
 if (Physics.Raycast(rayout hitRange){
 
 if(Hit.collider.tag == "تگ دلخواه")
{
    Application.LoadLevel(" نام مرحله");
}

 
}
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۳ ، ۰۷:۲۳
مدیرکل
void Update(){
if(Input.GetKey(KeyCode.W)){
Audio.Play("/*نام صدایی که می خواید*/");
}
}
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۳ ، ۰۷:۱۹
مدیرکل

یک کد جالب دیگرو امروز براتون میزارم که با اون می تونین مقادیر مربوط به اشیای دیگرو دستکاری کنین.
مثلا فک کنین می خواین خون خودتون یا دشمنتون رو کم کنین در اثر برخورد گلوله. ( این یه مثال هست )

ابتدا دوتا شی ایجاد کنین و نام هاشونو تغییر بدید که هم خودتون اشتباه نکنین هم یونیتی. مثلا دوتا Cube با نام های Cube1,2 ایجاد کنین.سپس دوتا کد جاوا اسکریپت با نام های cube1,2 نیز ایجاد کنین و هر کدوم رو به شی مربوطه متصل کنین.
حالا برید تو کد اول و کد زیر رو قرار بدید.

1
2
3
4
5
6
7
var target : GameObject;var Health : int;
function Start(){Health=100;}
function Update()
{
Health = target.GetComponent(cube2).h;
print(Health);
}


کد رو ذخیره کنید و سراغ کد دوم برید و کد زیر رو درونش بریزید.

1
2
3
4
5
6
var target : GameObject;var h : int;
function Start(){}
function Update()
{
h = target.GetComponent(cube1).Health - 10;
}


حالا هر کدوم از اشیا رو برای اون یکی کد معرفی کنین.
بازی رو اجرا کنین و نتیجرو ببینین.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۳ ، ۰۷:۱۸
مدیرکل
gameover.bog.ir
Destroy( gameObject, 3f );

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۳ ، ۰۷:۱۳
مدیرکل
این کد برای این هستش که اگه دو Object به هم برخورد کردن یک اتفاق بیفته و انیمیشنی اجرا بشه


#pragma strict
function Update(){
 
function OnControllerColliderHit(hit : ControllerColliderHit){
if(hit.gameObject.tag == ""/*برچسبی که جسم دوم داره*/)
{
  hit.gameObject.animation.Play(""/*انیمیشنی که قراره اجرا بشه*/);
}
 
}
 
}
البته از رویداد onCollisionEnter هم می تونید استفاده کنید که وقتی یک جسم به جسم دیگه برخورد کرد کاری انجام بشه وگرنه کار دیگه ای.یکم خلاقیت به خرج بدید حله. فقط باید درک کنید کار توابع رو.
برای دو بعدی:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour { void OnCollisionEnter2D(Collision2D coll) { if (coll.gameObject.tag == "Enemy") coll.gameObject.SendMessage("ApplyDamage", 10); } }



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۳ ، ۰۷:۱۳
مدیرکل
مولف: alimokh
#pragma strict
var target :Transform;//جسم اول
var target1 : GameObject;//جسم دوم
var target3 : GameObject;//جسم اول
function Update () {
if ( Physics.Raycast( target.position , target.transform.position , 0.1 ))
{
Destroy(target3);
Destroy(target1);
}
}

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۳ ، ۰۶:۳۷
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۳ ، ۰۶:۳۴
مدیرکل

transform.position = Vector3(x,y,z);

 

مثال 2 : حرکت جسم با حرکت ماوس

using UnityEngine;

public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
    //movement speed in units per second
    private float movementSpeed = 5f;

    void Update()
    {

        float x= Input.GetAxis("Horizontal");
        float y= Input.GetAxis("Vertical");

        transform.position = transform.position + new Vector3(x* movementSpeed * Time.deltaTime, y * movementSpeed * Time.deltaTime, 0);

        Debug.Log(transform.position);
    }
}
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۳ ، ۰۶:۰۴
مدیرکل

مسیر  game object->create other ->wind zone  رو طی کنید.
در صحنه یک آیکن ساخته میشه که جهتش رو می تونید تغییر بدید(Rotate و ... )
پارچه یا درخت یا چمن توی محوطه ی بادی بذارید تا در حین اجرا متوجه بشید.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQb4dzp-ubpab8SJYFPRH34J0BYFwzoE3enD3LRyvzKVoE6pKe4Ag

http://vermontartsliving.com/wp-content/uploads/2014/09/SOVAL-06.fob_.route_7.Randy_Adams_alumwindblown.jpg

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۳ ، ۰۴:۴۶
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ بهمن ۹۳ ، ۰۴:۱۴
مدیرکل
var speed : float = 6.0;
 var twiceSpeed : float = 10.0;
 var jumpSpeed : float = 8.0;
 var gravity : float = 20.0;
 var rotateSpeed : float = 3.0;
 
 private var moveDirection : Vector3 = Vector3.zero;
 
 function Update() {
     var controller : CharacterController = GetComponent(CharacterController);
     if (controller.isGrounded) {
         //Grounded, so recalculate
         //Move directly from axes
         moveDirection = Vector3(0, 0, Input.GetAxis("Vertical"));
         
         //Rotation Code
         transform.Rotate(0, Input.GetAxis("Horizontal") * rotateSpeed, 0);
         
         moveDirection = transform.TransformDirection(moveDirection);
         moveDirection *= speed;
         
         if (Input.GetButton ("Jump")) {
             moveDirection.y = jumpSpeed;
         }
         
         //Animation Code
         if (Input.GetKeyDown("w"))
         {
             animation.Play("Full Walk");
         }
         else if (Input.GetKeyUp("w"))
         {
             animation.Stop();
             animation.Play("Idle");
         }
     }
     
     //Apply Gravity
     moveDirection.y -= gravity * Time.deltaTime;
     
     //Move Controller
     controller.Move(moveDirection * Time.deltaTime);
 }


اینم یکی دیگه :

http://www.scottpetrovic.com/blog/2009/11/unity3d-3rd-person-basic-movementrotation-wsource/


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۵۶
مدیرکل
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class NewBehaviourScript : MonoBehaviour {
    public int playerSpeed=4;
    // Use this for initialization
    void Start () {
        }
    
    // Update is called once per frame
    void Update () 
        {
            
            if (Input.GetKey (KeyCode.RightArrow)){
                transform.Translate(new Vector3(playerSpeed*Time.deltaTime,0,0));
                animation.Play("اسم انیمیشن حرکت به راست");
            }
            if (Input.GetKey (KeyCode.LeftArrow)) {
                transform.Translate(new Vector3(-playerSpeed*Time.deltaTime,0,0));
                animation.Play("اسم انیمیشن حرکت به چپ");
                
            }
        }//update
    }




مثال حرکت با جوی استیک مجازی برای اجرا روی اندروید:
http://gameover.blog.ir/1394/08/11/%DA%A9%D8%AF-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D9%BE-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C-player-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-Easy-touch-version-3-%D8%B3%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D9%BE



۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۴۲
مدیرکل

 

brick dirt floor dark sand washed wall
       
egyptwall pharoh white sand tablewood
       
leaf with alpha map leaf 2 with alpha map leafcut ecuador with alpha map
       
plant with alpha  
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ بهمن ۹۳ ، ۰۶:۱۰
مدیرکل


Creature model
Creature (max 8)
 
cupboard model
Cupboard (max8)



Dragon model
Dragon (3ds)
 
Chair model
Chair (max8)



Man model
Man (3ds)
 
Ferrari model
Ferrari (max8)



Women model
Women (3ds)
 
Nailcutter model
nailcutter (max8)
     
Tire model
Tire (3ds) by Mate Maksan
 
Gun model
M4a1an Pws4 Gun (max, 3ds) by Yasmeen Jahan
     
Chooper model
Chooper (max, 3ds) by Piotr Błażewicz
 
BMW model
BMW (max) by Kenan SATIR
     
 
Cabinet
Cabinet Model by Mushtools | Alejandro Sosa
     
cartoon kid
Cartoon Kid (obj, maya) by Helen Rusinoff, USA
  outlander
Outlander (obj, max, fbx) by Markus Dublin, USA
     
missile
Missle (max) by Mohammed Farakh, UK
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ بهمن ۹۳ ، ۰۵:۳۵
مدیرکل

آثار دو بعدی:
http://www.cgarena.com/gallery/2d/2d.php
آثار سه بعدی شامل صحنه ها+کاراکترها+وسایل نقلیه:
http://www.cgarena.com/gallery/3d/characters.php

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ بهمن ۹۳ ، ۰۵:۲۴
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ بهمن ۹۳ ، ۰۳:۳۷
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۳ ، ۱۵:۳۴
مدیرکل
http://img.p30day.com/images/37674498322334591809.jpg
سریال رو شاید 22222-22222-22222-22222-22 بدید و کار نکنه.
برای رفع اشکال باید به جای  setup.exe  فایل install.exe رو اجرا کنید و سپس رمز فوق عمل می کنه :)
-
سوالی بود بپرسید.
برای دانلود نرم افزار iclone ورژن 5 به لینک زیر برید :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۳ ، ۱۴:۴۷
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ بهمن ۹۳ ، ۱۵:۰۴
مدیرکل

http://us.cdn3.123rf.com/168nwm/weknow/weknow0908/weknow090800015/5379169-seamless-texture-of-knitted-wool-gingham-squares-in-red-yellow-and-brown.jpghttp://us.cdn2.123rf.com/168nwm/felker/felker1112/felker111200012/11371840-blue-wool-knitted-texture-may-be-used-as-background.jpg

تو  google بزنید wool free texture

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ بهمن ۹۳ ، ۰۲:۵۵
مدیرکل

 آموزش استفاده از ابزار HUMAN IK در بلندر(فارسی) برای Rigging :

قبلش اول یه اشاره ای کنم که IK چیه؟ 


IK inverse kinematic = سینماتیک بلعکس می باشد.
وقتی ما در بلندر یا مکس یا نرم افزارهای دیگه استخوان بندی رو آغاز می کنیم،استخوان ها رو از گره ی نوک (غیر ریشه)، امتداد می دیم.
بعضی اوقتا نیاز داریم استخوانی رو از جای دیگه extrude کنیم و سپس با حرکت اون استخوان ، کنترل بهتری روی استخوان دیگه داشته باشیم. به این استخوان می گیم IK .

برای اینکار کافیه استخوان رو در object mode انتخاب کنیم و سپس به pose mode رفته و ابتدا استخون اول و سپس دومی رو انتخاب(با shift و راست کلیک) کنیم و بعدش space می زنیم تا کادر فرمان باز بشه. کلمه ی ik رو تایپ می کنیم.گزینه ی add ik to bone رو می زنیم(کلید میانبر shift+i هست) و سپس To Active Bone رو انتخاب می کنیم.استخون دوم اگه تحت تاثیر قرار بگیره باید به رنگ زرد شفاف در بیاد

حالا می تونیم با استفاده از استخون سینماتیک عکس یا ik ، استخون دیگه رو بهتر کنترل کنیم.

نکته: برای اینکه استخوان ها در pose mode همراه با مدل نمایان بشه کافیه در کادر سمت راست از قسمت armature(آیکن استخوان انسان بعد از آیکن زنجیر ،نزدیک آیکن فیزیک و تکستچر و ...)و از شاخه ی display و octahed گزینه ی x-Ray رو فعال کنیم.

البته مبحثی که گفتم ویژه بلندر بود:

http://s4.picofile.com/file/8175679184/ik1.jpg

برای اموزش ik در مایا به لینک زیر از آپارات مراجعه بفرمایید:

http://www.aparat.com/v/RvcoK

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۴۹
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۳۳
مدیرکل

برای اینکار باید از ابزار ProCutter داخل مکس استفاده کنید. این ابزار داخل مکس 2009 به کاربر اجازه می ده تا با استفاده کشیدن خطهای Splines روی مدل اونو به بخش های دلخواه تقسیم کنید.

http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/images/GUID-89DB1EDA-0342-4B18-80F2-D3E777C44E49-low.png


Select an object. Create panel (Geometry) Compound Objects Object Type rollout ProCutter

To use ProCutter:

  1. Select an object to use as a cutter.
  2. Activate the ProCutter compound object.
  3. On the Cutter Picking Parameters rollout, click Pick Cutter Objects, and then select additional cutters.
  4. On the Cutter Picking Parameters rollout, click Pick Stock Objects, and then select objects to be cut by the cutter objects.
  5. In the Cutter Parameters rollout Cutter Options group, choose the parts of the originals you wish to keep: Stock Outside Cutters, Stock Inside Cutters, Cutters Outside Stock.
  6. To get separate objects to manipulate or animate, collapse the result to an Editable Mesh object and use the Explode tool set to 180.0. Alternatively, use Auto Extract Mesh and Explode By Elements, described below.


ادامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ بهمن ۹۳ ، ۰۲:۳۰
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۳ ، ۲۱:۴۸
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۳ ، ۰۴:۴۶
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۳ ، ۰۴:۲۰
مدیرکل

marvelous designer

نکته : این نرم افزار تخصصی هست و اگه یک کاربر تازه کار هستید قبلش ببینید کسی باهاش کار کرده یا نه اگه آسون بود بعد دانلودش کنید تا حجمتون بیخود نره.

http://img.soft98.ir/Marvelous%20Designer.jpg


http://www.marvelousdesigner.com/common/images/main/bg_main_vod.jpg

http://www.marvelousdesigner.com/







۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۳ ، ۰۴:۱۲
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ بهمن ۹۳ ، ۱۷:۲۲
مدیرکل

قسمت پایین: نوار time Slider یا نوار زمان برای رفتن به فریم دلخواه جهت ایجادانیمیشن
alt+w:بزرگ کردن پنجره ی فعال
f3:رفتن به حالت wireframe یا سیمی
shift+Q : رندر Render
نوار time Slider: یا نوار زمان برای رفتن به فریم دلخواه جهت ایجادانیمیشن
alt+w:بزرگ کردن پنجره ی فعال
f3:رفتن به حالت wireframe یا سیمی
R : تغییر مقیاس یا Resize قسمت انتخاب شده
E:چرخاندن قسمت انتخاب شده
W:جابجایی  قسمت انتخاب شده
Escape:توقف انیمیشن
N:ثبت خودکار تغییرات نوار زمان
ctrl+A : انتخاب تمام قسمت های مدل
ctrl+Click : انتخاب چند قسمت
Alt+Click: جداکردن قسمت های کلیک شده
Z: فوکاس روی مدل
--

http://s5.picofile.com/file/8167202376/1.jpg

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ بهمن ۹۳ ، ۱۸:۵۰
مدیرکل

vertebrae=استخوان مهره
Quadrupeds =چهارپایان
biped=دو پا
marine=دریایی
alien=بیگانه
angel=فرشته
ape=میمون
centipede=هزارپا
lizard=مارمولک
mech=شاید به معنی مکانیکی باشه
panther=پلنگ
spider=عنکبوت

pelvis=لگن خاصره

spine=ستون فقرات

------------------------------------

اینم یه سری دیگه که از http://forum.p30world.com/showthread.php?t=70888 پیدا کردم :

انیماتیک:به نوعی نقشه ی فیلم است برای کمک در تصور چگونگی قرار گرفتن دوربین و کاراکتر ها و... . با استفاده از وسیله ها ی مختلف از جمله:عروسک , مدل سه بعدی , یا حتی روی کاغذ.
انیمیشن:به گرافیک متحرک گفته می شود .در حقیقت با نمایش سریع تصاویر مرتبط به هم (فریم)مغز آنها را به صورت یک حرکت پیوسته میبیند.
بلاکینگ:یا بلوکه کردن یک انیمیشن حدودی ساخته شده که نشان می دهد شحصیت ها و اشیا در صحنه کجا فرار می گیرند.(در یک نقطه معین در خط زمان)
فریم:یک تصویر در یک انیمیشن.
کی فریم یا فریم کلیدی:فریمی که آغاز,پایان یا ورود یک شخصیت یا شی را نشان می دهد
مدل:یک شی 3d که از چند وجهی ها(پلی گان) یا SPline ساخته شده
رندر:ساخت یک دو بعدی قابل ارایه از یک صحنه ی 3 بعدی با استفاده از اطلاعات موجود چون:ژئومتری(پوسته مدل) سطح و نور و ..
Rigging:پروسه ی اضافه کردن استخوان و کنترلر به مدل برای آماده سازی آن برای انیمیشن
TOON:شخصیت کارتونی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ بهمن ۹۳ ، ۱۸:۲۴
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ بهمن ۹۳ ، ۱۶:۲۲
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۳ ، ۱۳:۰۸
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۳ ، ۱۳:۰۷
مدیرکل
از کلاس application در یونیتی میشه بعد از خروجی اپلیکیشن روی موبایل استفاده کرد.

مثلا برای لرزش گوشی این کد رو داریم:


برای اینکه شماره فردی رو توسط خود گوشی اندروید Call کنیم این کد رو اجرا می کنیم:
  1. Application.OpenURL ("tel:شماره");

کلاس Application تحت جاوااسکریپت و سیشارپ توی یونیتی شناخته شده هست و می تونید اسکریپت رو به هر یکی از دو زبان که دلتون خواست بنویسید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۴۵
مدیرکل

where we must install android sdk in windows 7

وقتی توی سایت های مختلف می رید(البته نه همشون) خیلی از شما تازه کارا گیج میشید.


اصل مطلب رو سعی کنید یاد بگیرید :


اول برید منوی Run  (کلید میانبر: دکمه ی window یا پنجره کنار دکمه ی Alt  رو با R نگه دارید).


سپس بنویسید appdata و ok کنید.


سپس برید توی پوشه ی local .

توی همین پوشه ی local  هست که می تونید پوشه ی android یا android-sdk رو ایجاد کنید و سپس فایل "SDK Manager.exe" و پوشه ی sdk رو از هرجا دانلود کردید بریزید توش.

توی پوشه ی sdk های دانلودی معمولا این پوشه ها وجود داره که طبق نیاز می تونید آپدیت های اونو در google پیدا کنید(البته اگه اندروید ایران رو تحریم کرده می تونید از بچه ها بپرسید راهنماییتون کنن خلاصه راه زیاده ناامید نشید)

build-tools
extras
list.txt
platform-tools
platforms
tools

---

بقیه چیزایی که نیاز دارید باید با توجه به نیازتون دانلود کنید.

بیشتر وقتا کاربران مشکل دارن. خوب بهترین راه اینه که اینترنت رو زیر رو رو کنید.

برای جستجو توی سایت های فارسی می تونید برید توی google و در بخش جستجوی پیشرفته ی گوگل زبان رو روی Persian بذارید تا بتونید مطلب مورد نظر فارسی رو پیدا کنید.

---

مثلا اونایی که با  b4a کار می کنن می تونن ابزارهای لازم جاوا و اندروید رو از سایت basic4android.org که واسه بچه های ایران هست پرس و جو کنن که چی لازمه و چی لازم نیست.

---

اگه خروجی اندروید واسه unity و game maker می خواید بگیرید خوب توی promakers.ir برید و آموزش های خروجی گرفتن اندروید تحت گیم میکر و یونیتی  و کانستراکت و ... موجود هست.

---

بقیه پرس و جوهاتونم می تونید توی انجمن های فارسی بپرسید. هیچ وقت تسلیم نشید و هدف مقدستون رو رها نکنید. اگه مسیر بسته بود راه رسیدن به اونو تغییر بدید. حالا هدفتون هرچی باشه خواه ساخت بازی باشه یا .... سعی کنید اول درگیر جزئیات نشید و قبلش از افراد با تجربه بپرسید و اگه توی یه انجمن جواب نگرفتید توی انجمن های مختلف بپرسید.

--

نظر یادتون نره

موفق باشید.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۳۵
مدیرکل
بعضی وقتا می بینید فایل هایی که می خواید با winRar آنزیپ کنید دچار خطاهای عجیب غریب می شن. برای رفع این مشکل(البته نه در همه ی مواقع بلکه) خیلی وقتا فقط کافیه فایل های Rar یا Zip یا Exe خودتون رو با نرم افزار 7zip اکسترکت یا unzip کنید.
برای دانلود این برنامه به این لینک برید :
http://soft98.ir/software/compress/22-7zip.html
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ بهمن ۹۳ ، ۱۷:۳۰
مدیرکل