«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
بایگانی شهریور ۱۳۹۹ :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

سه شنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

http://s15.picofile.com/file/8408294600/25_6_1399.png

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۹ ، ۱۰:۲۵
مدیرکل

جسم دلخواه انتخاب رو از داخل صحنه یا کادر hierarchy(کادر لیست اجزای صحنه) انتخاب کنید و یک کامپوننت ریجید بادی بهش بدید.(با زدن دکمه ی  AddComponent و تایپ Rigidbody و انتخاب ریجیدبادی سه بعدی از لیست).

 

سپس یک اسکریپت سیشارپی بسازید و کد زیر رو واردش کنید:(کپی پیست نداریم اگه بلد نیستید خطا میده پس سوال کنید 09039739619 تلگرام یادتون بدم تا کد رو دقیقه تو جای درست بذارید)

 

public Rigidbody rb;
void Update(){
     if(rb.velocity.magnitude > 0)
     {
       // Player is moving
     }
}

 

متغیر rb از نوع پابلیک یا سراسری هست پس بعد drag کردن اسکریپت و نسبت دادنش به جسمتون و انتخاب جسمتون از هایرارکی، تو پنل inspector  (خصوصیات جسم) می تونید بهش ورودی بدید. باید کامپوننت ریجید بادیتونو با ماوس درگ کنید روی این متغیر تا بهش ربط داده بشه و از تو کد بتونیم به خصوصیاتش دسترسی پیدا کنیم.

 

طبق کد بررسی می کنیم اگه مگنیتود از صفر بیشتر شد توی توضیحات گذاشتم یعنی پلیر در حال حرکت هست.در غیر اینصورت پلیر یا بازیکن حرکتی نداره.

کد دلخواه یا پیام دلخواه رو می تونید به جای بخش توضیحات که بعد از \\ گذاشتم بنویسید.

 

بازم سوال بود بپرسید.

نظر یادتون نره.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۹ ، ۱۳:۱۹
مدیرکل

در این پکیج سرباز های دشمن که با مکعب مشخص کردم گشت می زنن رو نقاط یا way point های تعریف شده و پلیر/بازیکن رو اگه ببینن میرن سمتش.

http://s9.picofile.com/file/8315969450/hoosh_binayi_patrol_bisavad_unity5_5_1_unitypackage.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۹ ، ۰۰:۴۵
مدیرکل