«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
بایگانی شهریور ۱۳۹۵ :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

۵۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

gameover.blog.ir
به منوی window | animation مراجعه کنید.
بقیه سربرگ ها هم اگه نبود از همون منوی window می تونید بیارید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۱۰
مدیرکل

gameover.blog.ir

بازی ساز کسی هست که

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۰۱:۲۸
مدیرکل
gameover.blog.ir

<form method="get" action="http://www.google.com/search"> 
<input type="text" name="q" size="31" maxlength="255" value="" /> 
<input type="submit" value="Google Search" /> 
<input type="radio" name="sitesearch" value="" /> The Web 
<input type="radio" name="sitesearch" value="askdavetaylor.com" checked /> Ask Dave Taylor
<br />
</form>


http://www.askdavetaylor.com/how_can_i_add_a_google_search_box_to_my_web_site/

http://www.textfixer.com/tutorials/html-search-box.php

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۴۶
مدیرکل
gameover.blog.ir
ویندوزم کنده چه کنم؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۱۲
مدیرکل
gameover.blog.ir
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۵۲
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۵ ، ۰۰:۱۷
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۵ ، ۰۲:۲۹
مدیرکل

gameover.blog.ir

فرمت های dff که بعضیا با dx ripper  ریپ می کنن (استخراج مدل از بازی های اماده) خونده نمیشه.
مکس و مایا هم بعضی اوقات لایسنس داره و کرک از کار می افته ...پس می بریم توی بلندر ایمپورت می کنیم  بعدش به obj خروجی می گیریم
قبلش باید این اسکریپت python رو ایمپورت کنید در قسمت preferences( کلید ctrl+alt+u) و بخش add-ons یا افزونه ها.

http://www.mediafire.com/file/6dvlcgk6yd71cku/dff-importer.rar



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۰۹
مدیرکل

این مدل فرمتش dff و txd بود.

اما با blender تبدیل کردیم به Obj

این مدل های پولیگان هست و باید با polygon cruncher  اونو خیلی راحت لوپولی کنید(با چند کلیک سه سوت)

لینک دانلود(فشرده شده 3 MB) :

http://afradstudio.ir/wp-content/uploads/2016/09/obj_pejo_pars.rar

shot_pejo_pars



۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۵۳
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۳۹
مدیرکل
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۱۲
مدیرکل

gameover.blog.ir


چطوری با playerPrefs امتیازات برتر رو بخونیم و high score table یا جدول امتیازات برتر رو برای ثبت امتیاز آنلاین بسازیم؟

باید امتیازات مرتب شده رو که با php توی فایل txt ذخیره کردین رو بخونید بعدش توی آرایه ذخیره کنید.

سپس امتیاز خودتون رو با تمام امتیاز ها مقایسه کنید .

اگه تکراری بود کاری انجام نمیشه.

اگر تکراری نبود  و از یکی از امتیازها بیشتر بود،کمترین امتیاز رو از لیست  حذف کرده و سپس امتیاز شما   به لیست اضافه می کنید.
در نهایت لیست مرتب شده رو  با WWW می گیرید و در یک ui text نمایش میدید.

به همین روشی که انلاین هست،افلاین هم همینطوری هست مثل بازی های رکوردی. فقط توی افلاین فرقش اینه که راحت تره و فق یک مقایسه با امتیاز قبلی خودتون(رکورد قبلیتون) انجام میشه.

اولین بار هم می تونید یک عدد پیشفرض  رو به عنوان امتیاز پیشفرض ذخیره کنید defaultRecord

برای اینکه چک کنید متغیر شما وجود داره یا نه هم از این دستور استفاده کنید:

if(PlayerPrefs.HasKey("key"))   //boolean
{
 دستورات خواندن امتیاز با پلیر پریفرنسز
}


لینک های مربوط:

http://gameover.blog.ir/1395/04/10/playerPrefs-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C

http://gameover.blog.ir/1395/04/02/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%B0%D8%AE%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D9%88-php-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%BE%D8%AA-%D9%87%D8%A7



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۵۷
مدیرکل

gameover.blog.ir

بعد از اینکه در بلندر یک مدیفایر cloth از قست physic به مدل دلخواه دادید و اون رو با alt+A انیمیت کردید کافیه که روی فریم دلخواه ار timeLine (نوار زمانی) برید تا در همون وضعیت از زمان که فیزیک در حال انجام هست مش ایجاد شده و تغییر شکل داده شده رو به مدل تبدیل کنید.

برای اینکار دکمه ی Appy رو بزنید.

http://s6.picofile.com/file/8267117518/parde.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۵۹
مدیرکل

gameover.blog.ir


کلید Tab بزنید به Edit mode برید.


با ctrl یا shift به علاوه راست کلیک قسمت های دلخواه مدل رو انتخاب کنید(با ctrl+tab می تونید face یا vertex یا edge رو برای انتخاب تنظیم کنید)


P بزنید.


Selection رو انتخاب کنید.


Tab بزنید و قسمت جدا شده رو با راست کلیک روش انتخاب کنید. حالا می تونید با G و حرکت ماوس جابجا کنید. یا می تونید new material بردید بهش.


نکته مهم:


متریال یکی رو باید remove کنید و یک new material بدید ویلا مثل کپی هست که متریال هاشون یکی شده و اگه ادیت کنید روی هر دو می افته.


البته برای uv texture نیازی به جدا سازی نیست. اما برای متریال دهی باید قسمت ها جدا باشه(البته تو بازی ها معملا تکستچر یو وی می دیم)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۲۸
مدیرکل

gameover.blog.ir

نمایش همه ی پورت های باز و بسته  TCP و UDP روی شبکه محلی

نمایش تمام پکت های عبوری TCP/IP از آداپتور در مسیر شبکه و دیتاهای ارسالی بین کلاینت و سرورها.

مشاهده ترافیک شبکه.

ضبط تمام requests/responses(درخواست ها و پاسخ) های بین مرورگر HTTP و Web.

نظارت پورت های TCP باز روی سیستم شما.(درس باز و بستن پورت های باز رو قبلا رایگان در gameover.blog.ir آموزش دادیم).

اطلاعات بسیار مهمی در مورد آداپتورهای شبکه ی شما(مثل سرور های ویندوز،آی پی ها،dns server ها،MTU،تعداد بایت های دریافتی/ارسالی.

ابزار تستر(تست کننده ی) سرعت دانلود اینترنت شما در چندین مکان دنیا.

مشاهده ی آدرس یا اسم لپ تاپ ها و گوشی ها یا دستگاه های متصل شده به شبکه ی وایرلس(بیسیم)شما(این ابزار برای زمانی به درد می خوره که بخوایم بفهمیم کسی توی شبکه ی ما نفوذ کرده یا نه و اگه غیر از ip شما و ip ی روتر یا مودم،آی پی دیگه ای بود به سرعت رمز عبور رو می رید عوض می کنید و دوباره اسکن می کنید می بینید طرف از شبکه پریده بیرون)


لیست منابع متصل به شبکه ی شما(مثل پوشه های به اشتراک گذاشته شده از دیسک ها،چاپگرها،


پینگ خودکار ip های مختلف در شبکه هر چند لحظه یکبار و بررسی ping های fail شده یا شکست خورده و همینطور ping های موفق.


مشاهده ی بلوتوث های اطراف و تلاش برای اتصال به آن ها در صورت نیاز و اجازه طرفین.


مشاهده ی کانکشن های شبکه و اسم و آدرس مک آنها روی سیستم فعلی،تعداد پکت ها و همینطور بایت های ارسالی و دریافتی،گیت وی،ساب نت مسک،آی پی dhcp server یا مودم،سرعت اینترفیس(برای مشاهده قدرت مودم شما مثلا 40 مگابیت بر ثانیه)


تنظیم DNS server  و ایجاد dns جدید و فعال/غیر فعال کردن DNS و ... .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۴۹
مدیرکل

gameover.blog.ir


   http://s9.picofile.com/file/8279861784/maye_2d_2.jpg

http://s9.picofile.com/file/8279861776/maye_2d.jpg

http://opizo.com/OdFdSF

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۵ ، ۰۲:۱۶
مدیرکل

gameover.blog.ir

چون اپن سورس هست زمپ،پس بهتره از سرور اصلی آدرس بدم نه هیچ سرور دیگه ای:

https://www.apachefriends.org/download.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۴۵
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۴۸
مدیرکل
gameover.blog.ir
مش یعنی شبکه ی سیمی مانندی که مدل رو ایجاد کرده
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۳۵
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۲۱
مدیرکل
gameover.blog.ir
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۳۷
مدیرکل
gameover.blog.ir
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۳۰
مدیرکل

gameover.blog.ir

سوال)تو یونیتی وقتی شی رو مثل اسلحه ساده یا حتی گاهی وقتا cube رو به دوربین نزدیک میکنم قسمت خیلی نزدیک به دوربین از بین میره .یه جورایی پشتش معلومه باگ میشه ....چی باس بهش بدم تا کامل باشه؟


پاسخ)برای تست،با گزینه های نزدیک(near) و دور(far) از Clipping Planes(پلن های برش) و همینطور field of view  از کامپوننت Camera از دوربین انتخاب شده،در inspector بازی کنید.

http://s7.picofile.com/file/8266425684/camera_clippingPlanes_Unity.jpg

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۵۵
مدیرکل


عدم اجرای کلیک روی باتن در یونیتی/چرا کلیک روی باتن عمل نمی کند؟چرا کلیک روی دکمه عمل نمی کند؟چرا کلیک روی دکمه کار نمی کند؟
چرا کلیک روی باتن کار نمی کند؟

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۵ ، ۰۱:۱۶
مدیرکل

http://afradstudio.ir/2016/09/05/1938/

http://p30download.com/fa/entry/55956/

صدها حالت حرکتی (animation) مانند راه رفتن، دویدن، پریدن، رقصیدن، حرکات اکشن، مبارزه و ... را می توانید با یک کلیک به مدل خود نسبت دهید.

mixamo_fuse

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۳۴
مدیرکل

gameover.blog.ir

System Requirements For Windows 7 Live CD

Before you start Windows 7 Live CD free download, make sure your PC meets minimum system requirements.

  • Operating System: Windows XP/Vista/7/8
  • Memory (RAM): 512MB of RAM required.
  • Hard Disk Space: 200MB of free space required.
  • Processor: Intel Core 2 Duo or later
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۵۸
مدیرکل
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۳۷
مدیرکل

gameover.blog.ir


این پلاگین بعد از نصب به vs اضافه میشه تا vs بتونه کد python رو build و run کنه.

منبع:

https://microsoft.github.io/PTVS/

برای دریافت ورژن ها به اینجا مراجعه کنید:

https://github.com/Microsoft/PTVS/releases/v2.2


PTVS RgiWLj2_3

لینک منبع:

http://afradstudio.ir/2016/09/04/%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%ab%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-visual-studio-%d8%aa/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۱۶
مدیرکل

gameover.blog.ir

وقتی شما روتر سخت افزاری ندارید با این برنامه می تونید اینترنت لپ تاپ رو شیر کنید و اسم دلخواه و رمز دلخواه هم ایجاد کنید تا گوشی یا لپ تاپ های دیگه با اون بتونن از اینترنت لپتاپ شما استفاده کنن.

http://s7.picofile.com/file/8266259042/VirtualRouterInstaller.rar.html

VirtualRouter_09_Screenshot001

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۵۱
مدیرکل

gameover.blog.ir

فقط ۲۶ کیلوبایت(نکته: dot net framework هم باید نصب باشه)

http://www.mediafire.com/file/cfy4tbiz2h7fi6s/SpriteSheetPacker.rar

از این ابزار برای جاسازی دسته ای از عکس ها در یک عکس استفاده میشه.
مخصوصا زمانیکه بخوایم چند عکس رو داخل یک عکس بذاریم و فضای خالی تقریبا کم تر بشه و از اون عکس به عنوان texture یا غیره بخوایم برای uv map یا … استفاده کنیم.

بعد از انزیپ،فایل Sprite Sheet Packer رو اجرا کرده و عکس ها رو add کنید .

سپس روی دکمه ی جلوی image file بزنید و یک مسیر و اسم دلخواه برای ذخیره خروجی بدید.

سپس build کنید.


منبع:

https://spritesheetpacker.codeplex.com
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۴۵
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۵۱
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۴۴
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۵ ، ۰۱:۵۹
مدیرکل

gameover.blog.ir

برای اینکار ابتدا یک قطعه بسازید. سپس از تکنیک  Array Modifier استفاده کنید.

http://afradstudio.ir/wp-content/uploads/2016/09/crane1.png

http://afradstudio.ir/wp-content/uploads/2016/09/crane2.png

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۵۸
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۰۶
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۴۶
مدیرکل

gameover.blog.ir

using UnityEngine;
 
public class Timer : MonoBehaviour 
{
	void Start()
	{
		Destroy (gameObject, 3f);
	}
}
منبع:
http://unitylore.com
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۴۵
مدیرکل

gameover.blog.ir

از این کلمه برای نادیده گرفتن یک عضو موجود در یونیتی استفاده می شود. یا بعبارت دیگر تعریف یک نوع جدید با اینکه از قبل وجود دارد.


مثال :

در کد زیر از این کلمه برای نادیده گرفتن عضو transform به ارث برده شده از MonoBehaviour استفاده می شود.

private new Transform transform;
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۲۹
مدیرکل

gameover.blog.ir

اول به فایرفاکس برید و اینو تایپ کنید در نوار ادرس:

about:config

سپس این رو وارد کنید:

pdfjs.disabled

بعد روش دوبار کلیک کنید تا مقدار false  به true تغییر پیدا کنه.

http://afradstudio.ir/wp-content/uploads/2016/09/pdfjs-disabled.png

منبع:

http://afradstudio.ir/2016/09/03/%d8%ac%d9%84%d9%88%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%84%d9%88%d8%af-pdf-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%81%d8%a7/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۵ ، ۰۵:۴۱
مدیرکل

gameover.blog.ir

Django is a Python web framework

یک فریمورک تحت وب پایثان هست.

برای کار با آن نیاز هست که python 3.5 رو دانلود و نصب کنید:

https://www.python.org/downloads/

بقیه رو بدو:
https://www.djangoproject.com/download/
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۲۱
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۰۰
مدیرکل

gameover.blog.ir

GameObject[] myArray;
myArray= GameObject.FindGameObjectsWithTag("tagDelkhah");

دقت کنید که دستور بالا فقط گیم ابجکت های اکتیو رو چک می کنه.


اگه بخواید تمام گیم ابجکت ها چه فعال و چه غیرفعال رو لیست کنید از دستور زیر کمک بگیرید بعدش با دستور foreach یا .... تگ(tag) رو چک کنید:


GameObject[] allObjects =Resources.FindObjectsOfTypeAll<GameObject>();

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۵۶
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۳۹
مدیرکل

gameover.blog.ir

زبان اصلی

لینک مسقیم:

http://s6.picofile.com/file/8265880434/Melee_Combat_with_Unity_5.mp4.html

Melee Combat with Unity 5.mp4

http://s7.picofile.com/file/8265879418/hoosh_unity.jpg

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۳۸
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۳۷
مدیرکل

gameover.blog.ir

Edit > Preferences > External Tools

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۳۵
مدیرکل

gameover.blog.ir

Basic Artificial Intelligence for a Non Player Character with Unity 5http://s6.picofile.com/file/8265878776/ai_unity5_npc.jpg

به کاراکتر غیر پلیر یا دشمن در اصلاح بازی سازی می گن NPC  یا Non Player Character.

این فیلم در مورد هوش مصنوعی برای دشمن در یونیتی 5 هست.

زبان:انگلیسی

لینک مستقیم:

http://s7.picofile.com/file/8265854850/Basic_Artificial_Intelligence_for_a_Non_Player_Character_with_Unity_5.mp4.html


نکته:

این فیلم ها جنبه کلی دارند و انتظار نداشته باشید برنامه نویسی تکمیل باشه یا دچار خطا نشید.ما فیلمایی که نیاز دارید می ذاریم. اما صرفا هر فیلمی رو بررسی نمی کنیم.چون هوش مبحث مهمی هست هر فیلمی در یوتیوب هست بگید لینک مستقیم بذاریم.

ولی قبلش این فیلم فارسی هم ببینید:

هوش(دیدن پلیر توسط دشمن بر حسب بینایی با استفاده از ray یا پرتاب اشعه):

http://gameover.blog.ir/1395/04/19/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%AF%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D9%88%D8%B1


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۰۴
مدیرکل

gameover.blog.ir

برای اپتیمایز کردن و بهینه سازی معمولا بهتر هست فرمت تکستچرها jpg باشه و بقیه دیگه به uv map شما بستگی داره که چطوری مدل رو در نرم افزار blender یا maya یا غیره یو وی می گیرید تا دقیقا قسمت دلخواهش روی مدل بیفته.

اما معمولا فایل های png حجمشون رو نمی شه زیاد کم کرد به خاطر همین بهتره jpg باشه تکستچر که وقتی در فتوشاپ دارید save می کنید size کمتر بتونه بشه توی تنظیمات.

موفق باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۰۱
مدیرکل

gameover.blog.ir

با این اسکریپت وقتی اشیای با تگ خاص که توی کد نسبت میدید و بیرون هم باید بهشون تگ توی کد رو بدید،بررس می شن و اگه پلیر فاصلش ازشون تا حد دلخواه تعریف شده توی اسکریپت بیشتر بشه غیر فعال میشن. و اگه پلیر فاصلش از اون حد کمتر شد فعال میشن.

این تکنیک و این کد یکی از بهترین کدهایی هست که بازی سازان حرفه ای ازش بهره می گیرند و خیلی کاربردی هست.

سازنده:گیم اور


//disableFarGameObjects.cs
//gameover.blog.ir
//Author:Sajjad3011
 using UnityEngine; using System.Collections; public class disableFarGameObjects : MonoBehaviour { public float faseleDekhah = 10; void Update () { GameObject[] allObjects =Resources.FindObjectsOfTypeAll<GameObject>(); Debug.Log(allObjects.Length); foreach(GameObject g in allObjects) { if (g.tag == "tagDelkhah") { float distance = Vector3.Distance(g.transform.position , this. transform. position); if(distance <faseleDekhah) { g.SetActive(true); } else { g.SetActive(false); } } } } }
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۲۱
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۱۶
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۵ ، ۰۳:۱۸
مدیرکل

gameover.blog.ir

منبع :

https://github.com/Applicasa/Sample-App-Unity/blob/master/Assets/Applicasa/PushNotification.cs

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۵ ، ۰۳:۰۵
مدیرکل

gameover.blog.ir


سازنده:عافراد+گیم اور

حجم:۲۰ مگ

کیفیت صدا و فیلم: عالی


heram_blender_farsi_afradStudio.ir


رسم شکل مخروطی مثل زیر:


ابتدا ماوس باید حتما توی صحنه باشه.
shift+A بزنید.
mesh | circle
http://s9.picofile.com/file/8271832642/circle.jpg
http://s9.picofile.com/file/8271832676/circle2.jpg

سپس Tab=Edit mode:


F بزنید تا بیشنون رو پر کنه(Full یا Face):


E یعنی Extrude به معنی توسعه یا بسط دادن:

http://s8.picofile.com/file/8271833092/e.jpg


این الان رئوس انتخاب شده رو یک کپی زده ولی روشه نمیشه دید


E که زدیم اینتر می کنیم.


بعد S می زنیم برای اسکیل بود.


S=Scale تغییر مقیاس (ماوس رو بعدش حرکت می دیم کوچیک بشه):


G=Grab و جابجایی با ماوس(یا بگیر اون خط ابی محور z بیار بالا):
http://s9.picofile.com/file/8271833300/Grab1.jpg

باز نوکش رو می خوای تیز تر کنی S می زنی برای scale.
باز می تونی G بزنی حرکت بدی بیاریش بالا تر نوکشو.
G بعد Z بعد ماوس رو حرکت می دی،در راستای محور Z فقط میاره بالا و پایین:



تموم شد Tab می زنیم و به object mode میریم بعد space می زنیم یه محل تایپ باز میشه. فرمان export obj می زنیم تو لیست میاره انتخاب می کنیم تا با فرمت obj اکسپورت بشه به خروجی و بتونید توی unity یا سیار گیم انجین های بازیسازی استفادش کنید.
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۵ ، ۰۲:۱۲
مدیرکل

gameover.blog.ir


 

http://s9.picofile.com/file/8275584984/logo.jpg
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۵ ، ۰۳:۰۱
مدیرکل