«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
کانال بازی سازی تلگرام
بایگانی ارديبهشت ۱۳۹۴ :: آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

در گیم اور، همیشه حق با مشتری است.
هر پکیجی که توان خریدش ندارید در گیم اور رایگانه اما اگه مشکل مالی ندارید حمایت یادتون نره.
--
تمام اعمالی که انجام می دهیم، حتی اگر ذره ای و مثقالی باشد، به خودمان باز می گردد و بازتابش آنها را در زندگی خواهیم دید. زلزال۷
او کسی است که (روح) شما را در شب (به هنگام خواب) میگیرد; و از آنچه در روز کرده ‏اید، با خبر است; سپس در روز شما را (از خواب) برمیانگیزد; و (این وضع همچنان ادامه مییابد) تا سرآمد معینی فرا رسد; سپس بازگشت شما به سوی اوست; و سپس شما را از آنچه عمل میکردید، با خبر میسازد.انعام۶۰
دلها به یاد خدا آرام میگیرد.رعد آیه ۲۷
بدانید زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی، و تجمل پرستی و تفاخر در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است . حدید آیه۲۰
آن خدایی که آدمی را از خون بسته (که تحول نطفه است) بیافرید.
بخوان و (بدان که) پروردگار تو کریم‌ترین کریمان عالم است.
آن خدایی که بشر را علم نوشتن به قلم آموخت.
به آدمی آنچه را که نمی‌دانست تعلیم داد.
راستی که انسان سرکش و مغرور می‌شود.
چون که خود را در غنا و دارایی ببیند. علق ۲- ۷
این زندگانی چند روزه دنیا افسوس و بازیچه‌ای بیش نیست، عنکبوت ۶۴
در روی زمین به تکبر راه مرو که نمی توانی زمین را بشکافی و هرگز قامتت به بلندای کوهها نمی رسد. اسراء ۳۷
در آنچه خداوند بر تو بخشیده است، سرای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و همانگونه که خدا به تو نیکی کرده است نیکی کن و هرگز فساد در زمین منما که خدا مفسدان را دوست ندارد. قصص ۷۷
و هرگاه نعمت و رحمتی به انسان بچشانیم و سپس آن را از او برگیریم او مأیوس و نومید میشود و به کفران و ناسپاسی بر میخیزد. هود ۹
بندگان مرا آگاه ساز که من بسیار آمرزنده و مهربانم. حجر۴۹
از رحمت خدا نا امید مباشید که جز کافر هیچ کس از رحمت خدا نا امید نیست. یوسف۸۷
پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم. بقره ۱۵۲
زندگانی دنیا چیزی جز متاع فریبنده نیست . آل عمران ۱۸۵
از آنچه به شما روزی داده ایم پیش از آنکه روزی فرا رسد که نه معامله ای وجود دارد و نه دوستی و شفاعت ، انفاق کنید. بقره ٢۴۵
بسا چیزی را ناخوش داشته باشید که آن به سود شماست و بسا چیزی را دوست داشته باشید که به زیان شماست، و خدا میداند و شما نمیدانید. بقره ۲۱۶
ما آیات (خود) را برای شما بیان کردیم شاید اندیشه کنید...حدید۱۷

پیوندهای روزانه
پیوندها

۳۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

یادتون نره به ابجکت ها collider بدید(توی کادر اجزای صحنه یا hierarchy انتخاب کرده و در کادر خصوصیات insoector روی دکمه ی add component بزنید و تایپ کنید collider و کالیدر یا برخوردکننده ی مربوط رو انتخاب کنید)


    // Destroy everything that enters the trigger

    
function OnTriggerEnter (other Collider) {
        
Destroy(other.gameObject);
    }


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۱۷
مدیرکل


انتخاب ابجکت تصادفی

ins choose(object1,object2,object3,...)

انتخاب روم تصادفی

select_room_to_gochoose(room1,room2,room3,...)

room_goto(select_room_to_go)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۱۲
مدیرکل

http://s6.picofile.com/file/8174730342/uvMapBestTut_sajjad3011.jpg

http://s4.picofile.com/file/8101030034/paint_on_model_feshorde_ba_AVC_sajjad3011.zip.html

اینم آموزش رنگ کردن UV Map:



http://s5.picofile.com/file/8111734250/uv.jpg

UV رو که ساختید F3 بگیرید و به صورت png ذخیره کنید بعدش ببرید توی فتوشاپ و رنگ بزنید.

دلتون می خواد مثل شکل بالا تصویر دلخواه از تکستچر مورد نظرتون رو روی هر جای دلخواه مدلتون قرار بدید؟
---
اوکی.... بهتون یاد می دم تا به آرزتون برسید....
----
وارد blender 2.68 و مکعب پیش فرض رو با راست کلیک روش انتخاب کنید .
----
Tab بزنید تا به Edit mode برید....
------
A رو یکی دوبار بزنید تا کل مدلتون انتخاب بشه....(A به معنی All هست که باعث انتخاب یا عدم انتحاب کل face ها یا vertext یا Edge ها میشه) و سپس unwrap رو انتخاب کنید...
--------
بقیه رو توی PDF من بخونید:

http://s5.picofile.com/file/8111746768/UV_Texturing_in_blender_sajjad3011.zip.html


اینم ببینید:

http://promakers.ir/showthread.php?tid=7758&pid=115527#pid115527

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۵:۱۸
مدیرکل

gameover.blog.ir

سازنده:sajjad

http://s5.picofile.com/file/8110448350/cloud1.gif

توی این آموزش تصویری همه چی به زبون تصویری و متن انگلیسی در قالب HTML هست که من فشرده کردم با winRar.
حجمش کمتر از 3 مگ هست. و واقعا ارزش داره دانلودش کنید.
منبع اصلیش اینجا بود که من چون دیدم فایل های png زیاد داره واستون سخته دانلود کنید لذا کل صفحه ی وب رو دانلود و با winRar به Rar فشرده کردم تا دانلود و unZip کنید و با fireFox فایل اصلیشو اجرا کنید و لذت ببرید.
----
https://www.mediafire.com/?dn3nz69lu9rcbxe

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۴:۲۷
مدیرکل

instance_change(choose(object0,object1,object2),1);

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۰۸
مدیرکل


http://s5.picofile.com/file/8129787600/Nardeban.jpg

به لینک زیر رفته و بعد چند ثانیه رد تبلیغ رو بزنید.



http://opizo.com/UW6OQT

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۰۵
مدیرکل

http://www.aparat.com/v/lar79

اینم توضیحات فارسی :

http://www.aparat.com/v/Sng7Q

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۵:۲۴
مدیرکل

از بخش global settings تنظیمات کلی به سربرگ Loadig رفته و بخش show your own image while loading رو فعال کرده و سپس با کلیک رو دکمه ی change image عکس دلخواه برای صفحه ی loading رو انتخاب کنید و در نهایت ok.

http://s3.picofile.com/file/8189031392/loading_gm81.jpg

در مورد نظر دوستمون مهراب باید بگم،راه دیگه رو نمی دونم.توصیه می کنم یونیتی کار کنید.

--

اینم ایجاد لودینگ در یونیتی:



private AsyncOperation async null;

IEnumerator Start()
{
async Application.LoadLevelAsync("test");
yield return async;
}

void OnGUI
{
GUI.Label(new Rect(10,10,50,50),(100*async.progress).ToString());
}

void Update()
{
if((
async.progress 100)>=100)
{
this.enabled false;
}
}



۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۴۰
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۰۹
مدیرکل

اسپرایت چیست.
سورس چیست.
اسکریپت چیست.
الگوریتم چیست.
ابجکت چیست.
هوش مصنوعی چیست.
زبان های برنامه نویسی چه فرقی دارند وکدام خوب است.
کسی بازی ساخته میشه ازاول توضیح بدید باید چه طوری بازی ساخت تا آخرش.
چیزهایی که لازم درمورد ساخت بازی بگید ازاول تاآخر.
موتور بازی چیست.
برای کسی که بازی نساخته کدام موتورخوبه.
موتورهای بازی ازجمله game maker, Construct , XNAFramework, Unreal,Unity,Anvil,XRay,Euphoria,CryEngine این موتورها هریک ازکدام زبان برنامه نویسی ساخته شده اند. وباهمون زبان برنامه نویسی باید بازی ساخت.
این موتورها میشه توضیح بدید چه خوبی هایی دارند. هرکدام ومقایسه کنید.
ازکجامیشه متوجه شد بازی که ساخته شده ازچه موتوربازی استفاده کرده است.
این موتورها کاربری که باهاش بازی ساخت میشه بگه.
game maker خوبه یا professional و گیم میکر استودیو برای ساخت بازی و چه فرقی باهم دارند.
گیم میکر7با8 چه فرقی دارند. ودیگرموتورکه ورژن های دیگردارند.
لینگ دانلود این موتورهای بازی به همراه کرک میشه بدید.
آموزش هایی درباره ای ساخت بازی وموتوربازی چه پی دی اف وچه ویدیو هست لینگ بدید.
به جزموتور بازی برای ساخت بازی به نرم افزاری نیازهست یانه.
کدام این موتورهای بازی برای دوبعدی خوبه وسه بعدی است. کدام این موتورها برای ساخت بازی خوب است. هریک ازاین موتورها برای بازی مورد نظر هستند یا فرقی نداره هرچی میشه ساخت. وکدام این موتورها معروف هستند. شرکت بازی سازی ازموتورهای رایگان بازی استفاده می کنند یانه.
کدام این موتورهای بازی سازی میشه برای اندورید ساخت.
بازی که ساخته میشه میشه به صورت آنلاین هم میشه بازی کرد چه طوری میشه این کارکرد.
موتوربازی رایگان چه فرقی باپولی دارند.
برای ساخت بازی کدام زبان برنامه نویس یاد بگیریم.
چه مدت طول می کشه بازی بشه ساخت.

------

پاسخ:





sprite این هست :
[تصویر: form_sprite.jpg]
یا این :
[تصویر: sprite.jpg]


سورس یعنی منبع یا فایل لایه باز که بتونیم بازی رو تغییر بدیم.البته سورس شامل اسکریپت و برنامه ها هم میشه.

اسکریپت کدهایی هست که می نویسیم.
مثل این شکل:
http://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/001_gml%20language%20overview/programexample.png
البته می تونیم در زیر شاخه ی script هم بعضی از اسکریپت ها رو با نام دلخواه ایجاد و فراخوانی کنیم تا کدهاش اجرا بشه

AlgoRithm مجموعه‌ای متناهی از دستورالعمل‌ها است، که به ترتیب خاصی اجرا می‌شوند و مسئله‌ای را حل می‌کنند.(

واژه الگوریتم از نام ریاضیدان و ستاره‌شناس و جغرافی‌دان نامی ایرانی، ابوجعفر محمد بن موسی خوارزمی (الخوارزمی)، گرفته شده است)
اگه همونو با شکل نشون بدیم میشه فلوچارت یا چارت Flow که flow یعنی جریان و روند کار و اجرا دستورات به ترتیب:
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%8...8%AA%D9%85

object = شی یا کنترل هایی که اسپرایت رو ربط میدیم بهش. مثل ابجکت توپ یا ابجکت قارچ خور:
[تصویر: form_object.jpg]

هوش مصنوعی ساخت کد و برنامه یا تابعی است که بتواند اطلاعاتی را در حافظه ذخره و بازیابی کرده و بر حسب داده ها تصمیم بگیرد و خودش به طور مستقل به جای انسان بتواند فکر کند.

زبونای برنامه نویسی هر کدوم اربرد خودشون رو دارن و به طور کلی همیشه نمیشه گفت کدوم بهتره یا کدوم بدتره:
C/Java/Objective-C/C++/C# csharp/PHP/(Visual) Basic/Python/Perl/Ruby/JavaScript/vb.net/Lisp/Transact-SQL/Pascal/Bash/Delphi or Object Pascal/PL/SQL/Assembly/Lua
معمولا جاوا معروف تر و کاربردی تره و روی اکثر سیستم ها اجرا میشه و کاربردی ترین و تقریبا بهترین زبون جاوا هست .البته بازم می گم هر چی کار می کنی باید کاربردشو بدونی. لازم نیست خسته کنی یه عالمه کتاب بخری پولاتو هدر بدی.
میری توی گوگل و سرچ می کنی و زود به جواب میرسی بعدش می پرسی .
خود جاوا هم صد شاخه هست برنامه نویسی سیستم داره برنامه نویسی وب JSP=JAVA server pages داره و برنامه نویسی اندروید.
باید ببینی کدوم محیش خوبه بهتره مثل ECLipse بعدش بری دنبال مثلا برنامه نویسی اندوید .(تا یه چیز خوب رو خوب یاد نگرفتی سمت چیز خوب دیگه نرو)

آره من بازی ساختم. بازی های دو بعدی و حتی سه بعدی(ساده).
خوب اولش با game maker شروع کردم و یک ابجکت ساختم بپره تیر بزنه . سورس ها رو دیدم تحقیق کردم توی امضام هم یه آموزش گذاشتم بخونی و همت کنی راه میفتی به اذن پروردگار مهربان و عزیز انشاءا... .

انجین بازی یا موتور بازی نرم افزاری هست که باهاش می تونیم بازی هامون رو سریع تر بسازیم و توسعه بدیم و بسته به خروجی و انعطاف و مدیریت منابع میان به انجین های مختلف نمره میدن

گیم میکر 7 یا 8 یا ... هر چا بالا تر میره خوب امکاناتش بهتر میشه و شماره ورژن یا نسخش مشخص می کنه کدوم جدید تره. نو که بیاد به بازار .. کهنه میشه دل آزار(البته معمولا) ضمنا الان game maker ها خروجی اندروید نمی دون و توصیه می کنیم game maker studio رو دانلود بفرمایید و همینور پکیج های اندروید مروبطه که اونم توی قسمت دیگه ای از انجمن هست کگه توی کادر بالای انجمن می تونید بنویسید خروجی apk در گم میکر تا تاپیک مربوط رو پیدا کنید

لینک دانلود موتور های بازی هم باید اسمشو توی بالای انمجن سرچ کنید میاد نیومد برید توی google.com و تایپ کنید مثلا : دانلود game maker studio با کرک یا ...

در مورد آموزش هم توی صفحه اول انجمن تیتر و عنوان ها رو بخونید. اگه با مروگر FireFox کار می کنید ctrl+F بزنید و مثلا تایپ کنید game maker بعدش می رید روی عنوان مربوط و زیر شاخه هاش و الی آخر یا اون کادر بالای انجمن برای جستجو هست.

موتور رایگان مجانی هست پولی هم پولی هست البته خیلیا می زنن کرک می کنن مجانی میشه عین خودمون که وضع مالیمون بد هست شاید مجبوریم

انجین unity و game maker و construct و unreal و احیانا یکی دو انجین دیگه معروف ترین هستند.
اما از بین اون بالایی ها بیشتر توی ایران و جهان game maker studio و unity کار میشه که من توصیه می کنم شما که خیلی مبتدی هستید با game maker شروع کنید

واسه سه بعدی همون یونیتی اما بازم توی مبحث Rigging و هوش مصنوعی نیاز به استاد هست چون واقعا کار دشواری هست.

در مورد بازی ساز شدن شما باید خودتون تلاش کنید و دنبال برید و پرس و جو کنید. این یک. اما دوم اینکه در کشور عزیزمون دانش و کتب بازیسازی و امکانات برای همه به یک میزان فراهم نیست. هرچند بعضیا میگن امکانات مطرح نیست اما اینجانب معتقدم بی تاثیر هم نیست.
در هر صورت شما میزان توانایی و امکانات خودتون اعم از اینترنت استاد و و و غیره رو ببینید و سعی کنید در حد توانتون بازی سازی رو ادامه بدید و با توکل به خدای عزیز و تمرین پی در پی سعی کنید پیش برید. هیچ وقت عجله ی بیش از حد نکنید و سعی کنید گام به گام بپرسید تا یاد بگیرید. پرسیدن رو فراموش نکنید ولی قبلش هم یه جستجو توی اون کادر بالای انجمن بزنید.
-
---
کپی از:
http://promakers.ir/showthread.php?tid=11196

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۴:۲۶
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۳۷
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۵۵
مدیرکل
دو تا room بسازید: room0 و room1
یک ابجکت بسازید به نام effFadeToBlack .
برای این ابجکت این کدها رو paste کنید :
رویداد create:
کد :
fadeAlpha=0
newRoom
=0
fadeSpeed
=10
alarm
[0]=fadeSpeed 
رویداد Alarm 0 :
کد :
alarm[0] = fadeSpeed;
fadeAlpha += 0.05;
if ( 
fadeAlpha >= 1.0 )
{
room_goto(newRoom);
instance_destroy();

رویداد Draw GUI :
کد PHP:
draw_set_alpha(fadeAlpha);
draw_rectangle_color0,0room_widthroom_heightc_blackc_blackc_blackc_blackfalse);
draw_set_alpha(1.0); 
یک ابجکت دیگه به نام object1 بساز و فقط همینو بذارید روی room0 و این کد رو توی رویداد Space بریزید(فشردن یا press از space):
کد :
var eff;
eff instance_create00effFadeToBlack );
eff.newRoom room1;
//room_goto(room1); 
اجرا بگیرید و Space بزنید تا به حالت Fade in out محو بشه و بره توی room1
این تصویر کوچک شده است.انداره واقعی : (834x388).برای دیدن در اندازه واقعی روی تصویر کلیک کنید.
http://s3.picofile.com/file/8188491050/fadeIn.jpg


نکته : یادتون باشه حروف کوچک و بزرگ رو دقت کنید چون GML حساس به متن هست.موفق باشید.

منبع :
http://steamcommunity.com/sharedfiles/fi...=160729258
اینم سورس Fade in در گیم میکر استادیو(game maker studio) :
http://opizo.com/LvBSyA

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۴۶
مدیرکل

http://s6.picofile.com/file/8188277484/flashMx.jpg

این مجموعه خیلی قدیمی هست ولی کیفیتش عالیه.درسته که برای کار با فلش ام ایکس هست اما انگیزه میده برای کار با adobe flash cs6 و ورژن های بعدی ...

برای اینکه مشکل دانلود نداشته باشید هر فصل رو تک تک zip کردیم تا شما تیکه یکه ببینید که آیا به دردتون می خوره یا خیر:

فصل 1 :

http://www.mediafire.com/download/c3ec7aznpsjr61h/CHAP1.zip

فصل 2:

http://www.mediafire.com/download/7phdbrbhrz4fqk9/CHAP2.zip


فصل3:

http://www.mediafire.com/download/e9uf67ce53vas8d/CHAP3.zip

فصل4:

http://www.mediafire.com/download/sw9159e0d8us335/CHAP4.zip

فصل5:

http://www.mediafire.com/download/c17wrrfd4l7139y/CHAP5.zip

فصل6:

http://www.mediafire.com/download/h8c6bv1wzeacvp6/CHAP6.zip

فصل7:

http://www.mediafire.com/download/1z0jw55hb44n6ap/CHAP7.zip

فصل8:

http://www.mediafire.com/download/m1vgc101z44m0ma/CHAP8.zip

فصل9:

http://www.mediafire.com/download/4tnf1p3mk82kwpq/CHAP9.zip

فصل 10:

http://www.mediafire.com/download/laaa6ge5vg7cw0w/CHAP10.zip

فصل11:

http://www.mediafire.com/download/pltmq1ia01zuibb/CHAP11.zip

فصل12:

http://www.mediafire.com/download/0dm627byna30y41/CHAP12.zip

فصل13:

http://www.mediafire.com/download/47e4c3s3bxeg71k/CHAP13.zip

فصل14:

http://www.mediafire.com/download/3cdmga9zkfcdh31/CHAP14.zip

فصل15:

http://www.mediafire.com/download/9bn5pqtymhllm09/CHAP15.zip

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۵۶
مدیرکل
یک پوشه روی دسکتاپ به نام mod_hello ایجاد کنید و دو تا فایل با نام mod_hello.php و mod_hello.xml توی اون ایجاد کنید. دقت کنید که این فایل ها به فرم UTF-8 ذخیره بشن.

کد های mod_hello.php :

<?php
// no direct access
    defined( '_JEXEC' ) or die( 'Restricted access' );
    echo ('goodbye world');


?>

کدهای فایل mod_hello.xml :

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<extension type="module" version="3.0.3">
    <name>goodbye, World!</name>
    <author>اسم سازنده</author>
    <version>1.5.0</version>
    <description>A simple Hello, World! module.</description>
    <files>
        <filename module="mod_hello">mod_hello.php</filename>
    </files>
    <params>
    </params>
</extension>

-----

پوشه ی mod_hello رو zip کنید .(mod_hello.zip)

-----

XAMPP رو اجرا و سرویس های apache و mysql رو run کنید.

----

وارد http://localhost/joomla/administrator بشید و با admin لاگین کنید و از منوی extension وارد بخش extension manager بشید .

در قسمت Upload Package File ، روی دکمه ی browse کلیک کنید و فایل mod_hello.zip رو برای آپلود انتخاب کنید.

روی دکمه upload and install کلیک کنید.

اگه موفق شدید باید پیام successful بیاد و در مسیر C:\xampp\htdocs\joomla\modules\ باید پوشه ی mod_hello ایجاد بشه.

نکته بعد از نصب کامپوننت شما باید توی قسمت مربوطه مثلا در اینجا چون type=module بود(توی فایل XML)،باید به بخش module manager بریم. ولی ممکنه قبل از اینکار احتیاج داشته باشیم یه بار logout و دوباره login کنیم چون ممکنه کامپوننت یا ماژول مربوطه نشون داده نشه.

ضمنا بعد از اینکه به بخش  module manager رفتید ممکنه ماژول ما نشون داده نشه. در حالت عادی ممکنه فقط 5 یا 10 یا 20 تا ماژول لیست شده باشه و بقیه ی ماژول ها در صفحه ی 2 یا 3 یا ... باشن. تمظیمات رو طوری انجام بدید که همه ی ماژول ها لیست بشن.بعدش بگردید دنبال ماژول مربوطه. ما چون اینجا توی کد فایلمون نوشته بودیم goodby world همین اسم بدون در نظر گرفتن اسم خود ماژول که hello... بود نشون داده میشه.

در حال عادی اگه روی اون ضربدر قرمز زده باشه یعنی  trash یا unpublish هست و موقتی هست.برای اینکه نشون داده بشه روی اون ضربدر قرمز کلیک می کنیم تا وضعیت به حالت سبز رنگ publish تنظیم بشه.بعدش روی ماژول کلیک می کنیم تا وارد بخش ویرایش یا edit بشیم.

توی بخش details بازم می تونید تنظیمات publish و غیره رو انجام بدید.

توی بخش menu assignment می تونید در بخش module assignment یا یه بخشی شبیه همین اسم،مشخص کنید که این ماژول توی همه ی صفحات نشون داده بشه یا توی صفحات خاصی نشون داده نشه یا ... که اگه یکم کار کنید و انگلیسیتون خوب باشه می تونید سر در بیارید طرز کارشو.نظر یادتون نره.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۴۷
مدیرکل

سوال :

من دیتابیسم رو دستی ایجاد کردم ولی داده های فارسی من به صورت یه فونت نامفهموم در دیتابیس ذخیره میشه البته وقتی از دیتابیس استخراج میکنم مشکلی نداره . من فقط می خوام داده هام همون طور که فارسی هستش داخل دیتابیس قرار بگیره .

پاسخ :

بعد از ساخت دیتابیس می تونید از طریق mysql_query() اطلاعات جدید تو دیتابیس اینسرت کنید !

اما قبل از استفاده از کوئری کد

mysql_query("SET NAMES 'UTF8'");

را بذارید  تا فارسی ذخیره بشه !

--

تنظیم پشتیبانی از زبان فارسی یا utf در فایل های PHP :

نکته: حتما فایل های خودتونو به فرمت utf ذخیره کنید.

ثانیا اول فایل های PHP تون کد زیر رو وارد کنید :

<?php header('Content-type: text/html; charset=utf-8');  ?>

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۴۵
مدیرکل

نرم افزار open sourceساخت مدل آماده ی انسان با مو و لباس و کفش 

http://sajjad3011.persiangig.com/makeHuman.jpg


این نرم افزار رایگان اپن سورس واسه ساخت انسان و تغییر رنگ چشم و لباس و تیشرت و کفش و غیره هست که با تغییراتی می تونید تکستچرهاشو بعدا ببرید توی فتوشاپ و ویرایش کنید... خیلی راحت می تونید خروجی mhx بگیرید و توی blender هم ببرید و import کنید و اونجا تمام ایتم های لازم واسه rigify و متحرک سازی و تمام دستگیره یا handle های ریگ کردن اسون توی بلندر واستون میاد.
برای اطلاعات بیشتر و دانلود این نرم افزار مفید که خودم هم باهاش یک کاراکتر رو export کردم و بردم توی بلندر ریگ کردم به این سایت برید:
http://www.makehuman.org/
کار باهاش اسونه... فقط باید کمی انگلیسیتون خوب باشه.
مشکل ترجمه دارید http://translate.google.com
--
چون وقتم کمه به جای اینکه بهتون ماهی بدم ماهیگیری رو یادتون دادم.. شما باید کمی انگلیسیتون رو خوب کنید لا اقل توی ترجمه با استفاده از google
--
سوالی بود بپرسید ..
التماس دعا


از جمله امکاناتی که این نرم افزار داره رو خودم می گم براتون :
می تونید این ایتم ها رو انتخاب کنید و تغییرات قسمت های بدن فرد همونجا اعمال میشه:
مرد یا زن بودن
رنگ چشم:ابی. سبز. قهوه ای
لباس: تیشرت. آستین بلندر
شلوار: لی جین
رنگ کفش
ایا انسان افریقایی هست یا خیر: scroll داره اگه زیادش کنید رنگ پوستش سیاه تر میشه
آیا اهل asia هست یا نه : اگه زیاد کنید چشم هاش بادومی میشه
انتخاب مو
انتخاب تعداداستخوان ها در بخش pose/animation برای game یا basic
دقت کنید روی basic بذارید تا 73 استخوان کامل رو اکسپورت کنه..
--
بعدش mhx خروجی بگیرید
می تونید ببرید توی بلندر و اونجا ریگ کنید(ریگ یا rigging و انیمیت کردن یا ایمیشن سازی یا هر اصطلاح تخصصی در زمینه ی بازیسازی رو نمی دونید ازم بپرسید)
انیمیشن ساز اپن سورس بلندر هم می تونید از اینجا رایگان دریافت کنید :
http://www.blender.org/
توی make Human می تونید قد و چاق یا لاغری،اندازه ی بازو و ماهیچه ها، و حتی دندان ها رو انتخاب کنید تا توی بلندر هم بتونید دهن کاراکتر رو باز و بسته کنید با استخون های لازم
در سربرگ face می تونید میزان پیری رو در بخش Edge (سن و سال) مشخص کنید تا خودش مدل رو چروکیئده و غوز کرده کنه
گردی دور صورت رو در بخش face می تونید توسط پارمتر های oval و .... دستکار کنید یا مربعی بودن...
اندازه افقی،عمودی،میزان قوس کمر و سایر تنظیمات 
درازی گردن
تنظیم فاصله ی بین چشم ها،و ابروها روی هر چشم دلخواه 
کشیدگی انگشتان دست و پا
اینم مدلی که خودم توی چند ثانیه باهاش ساختم :
http://s5.picofile.com/file/8126288434/makeHuman2.jpg
ضعف : قابلیت import مدل رو نداره فکر می کنم.
http://s5.picofile.com/file/8127263476/basic_mkHuman.jpg
سپس ctrl+E بزنید واسه export و عملیات ریگ سازی در بلندر(نرم افزار open source blender واسه انیمیشن سازی و مدلسازی و ...)
--
من پروژه ای رو به اسم exp1 در مسیر C:\Users\john\Desktop\exp اکسپورت کردم و سپس توی بلندر فایل exp1.mhx رو ایمپورت کردم
(واسه ایمپورت این مدل باید پلاگین rigify رو توی سربرگ add-ons از پنجره ی preferences( که با ctrl+alt+u باز میشه) فعال کنید.(توی کادر جستجو بزنید میاد)

توی import فایل mhx توی بلندر ممکنه دچار خطای فایل io_import_scene_mhx.py بشید. این چیزا اشکالات رایج بلندر هست. ممکنه بعضی وقتا به خاطر کامپایلر python یا مفسر باشه، می تونید برای رفع این مشکل بلندر رو ببندید (ورژن مورد استفاده ی من blender 2.70 هست)
و فایل io_import_scene_mhx.py رو از سایت های اصلی مثل
https://svn.blender.org/svnroot/bf-exten...ene_mhx.py
دانلود و در ویندوز 7 در مسیر
C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.70\scripts\addons\io_import_scene_mhx.py
جایگزین کنید و سپس بلندر رو باز کنید و mhx رو ایمپورت کنید.
نکته: واسه دانلود باید add exception یا اجازه ی تایید به مرورگر رو بدید مثل fireFox.
فعال سازی rigify برای ایمپورت mhx در بلندر :
http://s5.picofile.com/file/8127269676/rigify_addons.jpg
نکته : موقع خروجی گرفتن مدل در نرم افزار makeHuman سعی کنید در بخش geometry(هندسه) در بخش teeth (دندان ها) یک نوع دندان رو انتخاب کنید(اگه روی none باشه دیگه مدل ما دارای دندان نیست و توی بلندر ابزار ریگ کردن و ابز و بسته کردن دهان و متحرک سازی اون رو نخواهیم داشت)
http://s5.picofile.com/file/8127269850/teeth.jpg
همچنین موقع خروجی گرفتن در make human در سربرگ files و سپس سربرگ export گزینه ی export for Rigify رو فعال کنید اینطوری بهتره.
http://s5.picofile.com/file/8127270426/export_for_rigify.jpg
و در نهایت وارد بلندر بشید و فایل mhx اکسپورت گرفته از قبل رو ایمپورت کنید
(از منوی files->import->import make human_mhx)
حالا هر اهرمی رو خواستید با راست کلیک روش توی بلندر می تونید انتخاب کنید و Rigging رو انجام بدید.
می تونید گردن کاراکتر رو خم کنید
می تونید واسش انیمیشن بسازید که راه بره یا jump (پرش کنه) یا ....
که انیمیشن سازی هم اسونه قبلا یاد دام. بازم بلد نبودید توی بخش blender و در بخش پرسش و پاسخ بپرسید .
http://s5.picofile.com/file/8127271276/mk_rig.jpg
یه راهنمایی هم می کنم واسه ریگ کردن. هیچ کاری نداره:
(R می زنید و سپس x و ماوس رو حرکت می دید حول محور X می چرخوند اهرم انتخاب شده رو. اگه y یا z هم بزنید روی اون محور ها میچرخن)
G واسه حرکت دادن یا Grabbing هست که بعد از G می تونید X بزنید و ماوس رو حرکت بدید مثل قبل و الی آخر.
واس انیمیت کردن هم می تونید فریم های کلیدی بسازید(کلید i واسه درج تغییرات هست و ماوس رو هر جا ببرید همون جا i بزنید و ...)
بعدشم نوار انیمیشن رو می برید جلو و دوباره مدل رو تغییر می دید و بازم i می زنید تا ثبت بشه به همین آسونی.
--
همه چی بستگی به تلاش خودتون داره تا یک ادم رو خوب ریگ کنید .(اما یه نکته ای: Rigging به طور دستی مصیبت هست و متاسفانه فقط پولدارهایی که دستگاه موشن کپچر دارند می تونند کاراکترها رو طبیعی ریگ کنند)

نکته : من در makeHuman در سربرگ Pose/animation نوع استخوان رو Muscles (ماهیچه ها) گذاشتم و بیشترین تعداد استخوان یعنی 107 استخون رو به من داد و این بهترین حالت واسم بود. در سربرگ file و تب export هم گزینه ی export for rigify رو غیرفعال کردم مشکلی نبود.
این بار تونستم فک کاراکتر رو هم حرکت بدم توی بلندر و دهان کاراکتر رو باز کنم و دندون هاشم ببینم :

http://s5.picofile.com/file/8127273268/dandoon.jpg

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۳۰
مدیرکل



   


سایر پیوست ها


دریافت(دانلود)

حجم:3.42 مگابایت
pdf


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۲۰
مدیرکل

اول یک اسپرایت (تکستچر یا تصویر PNG) با فتوشاپ بسازید و بکشید توی کادر project از unity رها کنید تا به پروژه اضافه بشه.

سپس انتخابش کنید و Texture Type رو در کادر insector(کادر خصوصیات) بذارید روی Sprite.

سپس Sprite mode ظاهر میشه که اگه اسپرایت شما چند فریم داشته باشه (شامل انیمیشن باشه) باید بذارید روی Multiple.

http://s3.picofile.com/file/8187792868/sprite_mode_unity.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۰۶
مدیرکل
gameover.blog.ir
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۰۶
مدیرکل
using UnityEngine;
 using System.Collections;
 
 public class Ctrl : MonoBehaviour
 {
     public float speed = 1.5f;
 
     void Update ()
     {
         if (Input.GetKey(KeyCode.LeftArrow))
         {
             transform.position += Vector3.left * speed * Time.deltaTime;
         }
         if (Input.GetKey(KeyCode.RightArrow))
         {
             transform.position += Vector3.right * speed * Time.deltaTime;
         }
         if (Input.GetKey(KeyCode.UpArrow))
         {
             transform.position += Vector3.up * speed * Time.deltaTime;
         }
         if (Input.GetKey(KeyCode.DownArrow))
         {
             transform.position += Vector3.down * speed * Time.deltaTime;
         }
     }
 }
نکته:
اسم اسکریپت سیشارپ رو بذارید Ctrl  که همنام با کلاسی هست که توی کد بالایی اومده.
منبع :

http://answers.unity3d.com/questions/667641/how-do-i-move-my-2d-object-using-arrow-keys-also-h.html



اینم یکی دیگه :


using UnityEngine;
using System.Collections;

public class Player : MonoBehaviour {

public float Gravity = 21f; //downward force
public float TerminalVelocity = 20f; //max downward speed
public float JumpSpeed = 6f;
public float MoveSpeed = 10f;

public Vector3 MoveVector {get; set;}
public float VerticalVelocity {get; set;}

public CharacterController CharacterController;

// Use this for initialization
void Awake () {
CharacterController = gameObject.GetComponent(“CharacterController”) as CharacterController;
}

// Update is called once per frame
void Update () {

checkMovement();
HandleActionInput();
processMovement();
}

void checkMovement(){
//move l/r
var deadZone = 0.1f;
VerticalVelocity = MoveVector.y;
MoveVector = Vector3.zero;
if(Input.GetAxis(“Horizontal”) > deadZone || Input.GetAxis(“Horizontal”) < -deadZone){
MoveVector += new Vector3(Input.GetAxis("Horizontal"),0,0);
}
//jump

}

void HandleActionInput(){
if(Input.GetButton("Jump")){
jump();
}
}

void processMovement(){
//transform moveVector into world-space relative to character rotation
MoveVector = transform.TransformDirection(MoveVector);

//normalize moveVector if magnitude > 1
if(MoveVector.magnitude > 1){
MoveVector = Vector3.Normalize(MoveVector);
}

//multiply moveVector by moveSpeed
MoveVector *= MoveSpeed;

//reapply vertical velocity to moveVector.y
MoveVector = new Vector3(MoveVector.x, VerticalVelocity, MoveVector.z);

//apply gravity
applyGravity();

//move character in world-space
CharacterController.Move(MoveVector * Time.deltaTime);
}

void applyGravity(){
if(MoveVector.y > -TerminalVelocity){
MoveVector = new Vector3(MoveVector.x, (MoveVector.y – Gravity * Time.deltaTime), MoveVector.z);
}
if(CharacterController.isGrounded && MoveVector.y < -1){
MoveVector = new Vector3(MoveVector.x, (-1), MoveVector.z);
}
}

public void jump(){
if(CharacterController.isGrounded){
VerticalVelocity = JumpSpeed;
}
}
}
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۵۹
مدیرکل
http://s6.picofile.com/file/8185692418/move_snap.jpg
شکل کلی :

کد:
move_snap( hsnap, vsnap );
توضیح :
این تابع دو پارامتر می گیرد(به ترتیب مقدار افقی و مقدار عمودی) و برای تنظیم x و y روی نزدیک ترین x و y ای که به ترتیب به مقدار افقی و عمودی بخش پذیر است،بکار می رود.

مثال :
یک ابجکت روی صحنه و سپس توی رویداد Step این کد را قرار دهید تا با حرکت ماوس،ابجکت در خانه های بخش پذیر 100x100 حرکت کند.

کد PHP:
//harkat be andazeye sprite width + sprite_height
x=mouse_x
y
=mouse_y
move_snap
(100,100);//nazdiktarin (x) bakhsh pazir be 100 , nazdiktarin (y) bakhsh pazir be 100
//move_snap(sprite_width,sprite_height);//nazdiktarin (x) bakhsh pazir be sprite_width , nazdiktarin (y) bakhsh pazir be sprite_height 

سورس نمونه game maker 8.1 :
http://s6.picofile.com/file/8185692168/m....gm81.html

منبع :
http://docs.yoyogames.com/source/dadiosp..._snap.html
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۱۶
مدیرکل

سوال)جسمی از بی نهایت تا آینه ی مقعر حرکت می کند،نسبت تصویر و شی به هم چگونه است؟

پاسخ )ابتدا که جسم از بی نهایت تا مرکز جابجا می شود،تصویر از کانون(F) تا مرکز(C) جابجا می شود.در نتیجه تصویر مسافت کمتری برای پیمودن دارد و سرعتش در این قسمت کمتر از سرعت انتقال جسم است.در مرحله دوم که جسم از مرکز تا کانون جابجا می شود تصویر از مرکز تا بی نهایت جابجا می شود در نتیجه تصویر مسافت بیشتری برای پیمودن دارد و سرعتش در این قسمت بیشتر از سرعت انتقال جسم است.

-----

نتیجه گیری کلی :

سرعت انتقال تصویر نسبت به سرعت انتقال جسم ابتدا کمتر و سپس بیشتر است.

http://s4.picofile.com/file/8185495892/1.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۵۳
مدیرکل


کاریکاتوری کردن چهره :
عکس چهره دلخواه رو ببرید توی فتوشاپ و از منوی forbidden گزینه ی Liquify رو بزنید و بازی کنید با دو تا ابزار اصلیش.
کلید میانبر: ctrl+shift+X
تصویر اول :
[تصویر: b1.jpg]
تصویر بعد از ویرایش:

http://s5.picofile.com/file/8159311200/b2.jpg


شفاف کردن قلم یا brushe:
برای اینکار گزینه ی fow رو می تونید کم کنید . هرچی کمتر باشه قلم شفاف تر خواهد بود :

http://s5.picofile.com/file/8164861750/flow.jpg


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۵۶
مدیرکل

حل /رفع مشکل جدا شدن نوشته ها در فتوشاپ:
س ل ا م
سلام
-------
از منوی window گزینه ی paragraph و سپس یک فلش پایین داره(توی سمت راست پنجره ی باز شده) و از اون لیست گزینه ی reset paragraph رو انتخاب کنید
--
در سایر نرم افزارها احتمالا باید با فارسی ساز ها کار کنید مثل Leomoon ParsiNegar که اینجا هست :
http://p30download.com/fa/entry/12177/
=
برای تایپ فارسی با استفاده از این نرم افزار در محیط های گرافیکی بایستی به صورت زیر عمل نمایید:
- ابتدا متن مورد نظر خود را توسط برنامه تایپ نمایید.
- سپس برروی گزینه "کپی" کلیک نمایید.
- در برنامه موردنظر یکی از فونت هایی را که با حرف لاتین «_F» آغاز می شوند را انتخاب نموده و Paste نمایید.
منبع : همون که گفتم


===


برای zoom کلید Z رو بزنید. سپس به تعداد دلخواه کلیک کنید تا zoom بشه. اگر alt رو با کلیک نگه دارید zoom out میشه(کوچک)

===


فیلم های آپارات برای آموزش فتوشاپ :
http://www.aparat.com/result/%D8%A2%D9%8...8%A7%D9%BE



ctrl+0 : رفتن به حالت استاندارد
اگه zoom کرده باشید و بخواید به حالت اولیه برگردید و کل تصویر رو مشاهده کنید ctrl+0 بزنید .


ساخت تبلیغات gif با فتوشاپ با حجم بسیار کم:

به منوی
File > Scripts > Load Files into Stack

برید.
browse کنید و فایل های png یا عکس هایی که می خواید رو انتخاب و لود کنید تا به ازای هر عکس یه لایه توی سند جاری ساخته بشه.
منوی انیمیشن یا نوار زمان رو فعال کنید:

For Photoshop CS5: (Window > Animation).
For Photoshop CS6: (Window > Timeline ).
For Photoshop CC (Window > Timeline )

---
توی Animation/Timeline palette یک آیکن خاکستری فلش پایین در سمت راست هست .روش کلیک و از اونجا Make Frames From Layers رو انتخاب کنید. تا فریم ها از روی عکس ها به ترتیب ساخته بشه
Reverse Frames هم می تونید بزنید واسه برعکس کردن از آخر به اول.

--
حالا ثانیه بین فریم ها رو باید تنظیم کنیم:
کل فریم ها رو انتخاب کنید. بعدش یه فلش کوچیک کنار فریم ها هست که روش نوشته 0 صفر ثانیه یا 0 sec که اگه روش کلیک کنید می تونید ثانیه رو تنظیم کنید.
--
همه چی حله فقط منوی File > Save for Web & Devices رو انتخاب و فایل رو به صورت gif ذخیره کنید.
بعد هم می تونید بکشید روی firefox و انیمیشن رو تماشا کنید.


منبع:
http://www.briandalessandro.com/blog/cre...toshop-cs5


حذف فضای خالی اطراف تصویر:
از منوی image گزینه ی Trim رو برید.

http://s5.picofile.com/file/8146310742/trim.jpg


چرخش بین مدهای Full Screen در فتوشاپ:
گاهی وقتا وارد حالت تمام صفحه میشید نمی دونید چطوری برگردید به حالت اول، و سربرگ ها غیب میشه.
با ctrl+Tab هم سربرگ های document های باز شده نمایان نمیشن.
کلید F را چند بار بزنید حل میشه
PDF کلید های سرعتی در فتوشاپ :
http://www.nobledesktop.com/download/sho...uts_pc.pdf

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۵۵
مدیرکل


ترفند ساخت پارچه از روی عکس
فتوشاپ رو باز کنید .
یک لایه ایجاد کنید(ctrl+shift+N)
یک عکس مثل این عکس رو کپی کنید توش

http://s5.picofile.com/file/8136733542/parcham1.jpg

یک لایه دیگه ایجاد کنید و این عکس رو کپی کنید توش


http://s5.picofile.com/file/8136733584/parche1.jpg قسمت blending mode از لایه ی بالا رو روی linear Light بذارید:

http://s5.picofile.com/file/8136734500/result.jpg


تبدیل عکس به نقاشی مدادی:
مرحله اول:
ابتدا عکسی را که می خواهید به طرح مدادی تبدیل کنید باز کنید.
مرحله دوم:
اکنون CTRL+J را فشار دهید تا یک کپی از لایه شما گرفته شود . حالا CTRL+U را فشار دهید تا پنجره Hue/Saturation باز شود و مقدار saturation-90 - قرار دهید.
مرحله سوم:
یکبار دیگه کلید های CTRL+Jرا بزنید.و سپس کلیدCTRL+I بزنید(تصویر باید سیاه و سفید بشه عین معتادا )
مرحله چهارم:
خب در این مرحلهblending mode را روی Color Dodgeقرار دهید.(blending mode رو توی بخش پنجره ی لایه ها تو لیست کشویی می تونید روی Color Dodge بذارید)
مرحله پنجم:
خب حالا چیزی نباید مشخص باشه ، نگران نباشید باید forbidden زیر را روی عکس اعمال کنید:
forbidden>Blur>Gaussian Blur
مقدار redius را به دلخواه انتخاب کنید(من روی 10 میذارم)
--
منبع :
http://psd111.blogsky.com



یه سری تکنیک نورپردازی :
http://www.psdbox.com/tutorials/manipula...d-lighting


جلوه ی بلور برای شطرنجی کردن یا پنهان کردن قسمتی از تصویر مثل مجله ها:
ابتدا قسمتی از تصویر رو انتخاب کنید(من با ابزار select دایره ای این کار رو کردم). سپس،از منوی (شیلتر) گزینه ی Blur و سپس lens blur رو انتخاب کرده و سپس نوار لغزان رو دستکاری کنید :
http://s5.picofile.com/file/8141927784/lens_blure.jpg

ایجاد ماسک برش یا Clipping Mask :
یک Layer با رنگ سیاه به عنوان پس زمینه ایجاد کنید(ctrl+shift+N و سپس انتخاب رنگ سیاه و سطل رنگ و سیاه کردن)
ابزار متن را بردارید(کلید میانبر T) و وسط صحنه کلیک کنید و یک متن دلخواه را بنویسید(مثال : SEGA با اندازه ی 100 pixel )
یک لایه ی دیگر ایجاد کنید(ctrl+shift+N) و یک عکس تکستچر دلخواه را روی آن بندازنید.
لینک دانلود تکستچر :
http://s5.picofile.com/file/8141935150/2.jpg

سپس ازمنوی Layer گزینه ی Create Clipping Mask را انتخاب کنید (کلید میانبر Alt+Ctrl+G )
خروجی :
[تصویر: kayerMask1.jpg]

آموزش Pen Tool در فتوشاپ:
این ابزار خیلی به درد می خوره و اکثر طراحان کاراکتر انسان و طراحای چهره از این ابزار استفاده می کنن.
برای فعال سازش کلید "P" رو میزنیم و روی یک نقطه کلیک می کنیم و سپس روی یه جای دیگه کلیک می کنیم و ماوس رو می کشیم به طرفی که می خوایم . آخرش که تموم شد راست کلیک می کنیم و Fill رو می زنیم توش پر میشه.
گزینه های دیگه رو توی راست کلیک پیدا کنید.
یه اموزش توپ اینجاست حتما بخونیدش. یادتون نره این ابزار واسه وقتی هست که با براش(brush کلید میانبر "B" برای نقاشی) مشکل دارید و دستتون لرزش داره. pen tool مشکل لرزش دست رو براتون حل می کنه
http://forum.majidonline.com/threads/145...88%D9%84-!


ایجاد Pattern برای جعبه ی رنگ (کلید G میانبر):
واسه اینکه pattern ( منظورش تصویر الگو یا همون texture هست) بندازی باید توی پنجره ی لایه ها روی لایه ی انتخاب شده دوبار کلیک کنی تا پنجره ی layer style باز بشه و سپس روی texture میریم و از بخش pattern ،الگو یا پترنی که ساختیم رو انتخاب می کنیم.
اگه خودت م خوای پترن(pattern یا texture ) ایجاد کنی ابتدا ctrl+N بزن و یه سند جدید باز کن و یه نقاشی بکش و سپس از منوی Edit گزینه ی Define pattern رو بزن و و الی آخر.
بعدش مثل قبل روی لایه ی دلخواه توی سند قبلیت دوبار کلیک کن و در کادر layer style پترن ایجاد شده رو انتخاب کن و سپس سطل رنگ رو بردار و بپاش روی صجنه ببین چه اتفاقی می افته:

http://s5.picofile.com/file/8143193126/1.jpg
http://s5.picofile.com/file/8143193142/2.jpg

دو PDF حاوی 500 ترفند، که کل تکنیک های فتوشاپ رو خلاصه کرده و فارسی به صورت یک کتاب در خودش داره :
بخش اول : 20 مگ:
http://www.dl.barggraph.com/barggraph/up...com%5D.rar
بخش دوم : 12 مگ:
http://www.dl.barggraph.com/barggraph/up...com%5D.rar
--
توصیه می کنم حتما دانلودش کنید ایده های خوبی می ده . واسه حرفه ای ها هم خوبه
طراحی بنر به کمک فتوشاپ و AAA Logo :

http://s5.picofile.com/file/8143878718/aaa_logo.jpg
این PDF ساده ی خودم:
http://s5.picofile.com/file/8143878692/%...r.pdf.html
200 و خورده ای کیلوبایت حجم داره
الفبا رو گفتم بقیه رو ور برید حله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۵۳
مدیرکل

ctr+Space+Click = زوم کردن سریع
Alt+Space+Click = کوچیک کردن سریع
--
با ctrl بعلاوه + یا - هم میشه همونکارا رو کرد


ctrl+D : برای خارج شدن از حالتی که با ابزار select چیزی رو انتخاب کردیم بکار میره

برای انتخاب ابزار moVe از کلید V (وی) استفاده کنید.(ctrl+T رو باهاش قاطی نکنید. اون واسه حالتی هست که بخواید با راست کلیک و انتخاب Warp شکلی رو کج و معوج کنید.

برای خارج شدن از move کلید A رو بزنید.

وقتی می خواید توی صفحه ی zoom شده به چپ و راست و پایین و بالا برید Space رو نگه دارید تا علامت دست ظاهر بشه و Drag کنید.
روش دیگه فشردن کلید H و رها کردن اون هست . با اینکار ابزار Hand فعال می شه و می تونید Drag کنید نیازی به نگه داشتن هم نیست (free hand یا دست آزاد هستید)
برای انتخاب ابزار shape (رسم مستطیل،مربع ،دایره و ...) کلید U رو بزنید
برای انتخاب سریع قلم (براش) : B : Brush
G : سطل رنگ ( Gradient )
I : قطره چکان(برای کلیک در جایی و set کردن رنگ انتخابی روی آن نقطه) (eyedropper=قطره چکان)
L : Lasso ابزار انتخاب محدوده ی دلخواه
برای رسم سریع یک کاراکتر می تونید یک shape رو رسم کنید.
سپس ctrl+T بزنید.
سپس روی آن راست کلیک کرده و warp را انتخاب نمایید.
سپس گوشه های شکل را Drag کنید.

ایجاد یک لایه جدید : ctrl+Shift+N

رسم صحنه ای مثل ماه گرفتگی

یک لایه ایجاد کنید و سطل رنگ آبی تیره رو بریزید توش.

یک دایره توپر سبز تیره با opacity و 40% ایجاد کنید. و یک افکت outer glow با رنگ زرد مثل این عکس بهش بدید:
http://s5.picofile.com/file/8135247000/outer_glow.jpg

یک لایه ی دیگر با رنگ قرمز ایجاد کنید .

دولایه ی بالایی رو overLay کنید.


یک لایه ی دیگر با رنگ قرمز ایجاد کنید .

دولایه ی بالایی رو overLay کنید.
http://s5.picofile.com/file/8135246084/ksoof.jpg


اینم فایل سورس PSD:
http://s5.picofile.com/file/8135247676/ksoof.zip.html
cs5 هست
--
اگه کمی با همین ترفند بازی کنید و عکس های مختلف رو با هم ترکیب و رنگ آمیزی کنید طرح های جالب زیادی می تونید بزنید:
http://s5.picofile.com/file/8135256134/cyrax2.jpg
http://s5.picofile.com/file/8135255742/cyrax1.jpg
حذف سرعتی پس زمینه ی یک عکس و آماده سازی برای انتقال به بازی:

paint رو باز کنید.
(برای اینکار، دکمه ی window+R رو بزنید
[تصویر: window_R.jpg]
و سپس تایپ کنید mspaint و enter کنید )

ctrl+O زده و عکس دلخواه رو باز کنید. روش دوم اینکه که window+D بزنید تا دسکتاپ نمایش داده بشه و سپس عکس رو بکشید روی آیکن نرم افزار paint روی taskbar(نوار پایین ویندوز) تا پینت باز شه و سپس بکشید توی محیط و رها کنید.

ctrl+A بزنید تا کل نواحی انتخاب بشه و سپس ctrl+C تا نواحی انتخاب شده توی clip board ذخیره بشه.

فتوشاپ رو باز کنید.

ctrl+N کنید.
گزینه ی background contents رو روی transparent بذارید و ok کنید.

ctrl+V کنید(paste) تا عکس ذخیره شده در clip board(حافظه ی buffer موقت کپی)

W بزنید روی یک جای خالی مثلا پس زمینه کلیک کنید تا انتخاب بشه و سپس DELete بزنید تا پس زمینه حذف بشه.

ctrl+shift+S بزنید و عکس رو save as کنید(موقع ذخیره از کادر پایین رونده drop down list یا DDL گزینه ی *.PNG رو انتخاب کنید)

عکس PNG ذخیره شده رو ببرید با ماوس بکشید توی یونیتی و واسش اسکریپت بسازید یا هر کار دیگه ای واسه GUI دوست دارید بکنید.

--

پیکسلی کردن عکس
واسه پیکسلی کردن عکس یا کاراکترهاتون که میخواید واسه بازی های دو بعدی گیم میکری یا sega یا آتاری یا غیره ایجاد کنید :
forbidden-Pixelate-mosaic
http://s5.picofile.com/file/8135367684/pixelate.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۴۹
مدیرکل


مسیر دقیق پوشه های نصب android sdk manager برای خروجی گرفتن اندروید در unity و game maker studio و basic4android :



محتوای پوشه ی android-SDK:

کد:
add-ons
AVD Manager.exe
build-tools
extras
platform-tools
platforms
samples
SDK Manager.exe
SDK Readme.txt
system-images
tools
uninstall.exe
پوشه های داخل پوشه ی add-ons:
کد:
addon-google_apis-google-13
addon-google_apis-google-7
addon-google_apis-google-8
محتوای پوشه build-tools :

کد:
android-4.2.2
android-4.4.2
android-4.4W

محتوای پوشه platforms:
کد:
android-10
android-11
android-12
android-13
android-14
android-15
android-16
android-17
android-18
android-19
android-20
android-7
android-8
__MACOSX
محتوای پوشه ی platform-tools:
کد:
adb.exe
AdbWinApi.dll
AdbWinUsbApi.dll
api
dmtracedump.exe
etc1tool.exe
fastboot.exe
hprof-conv.exe
NOTICE.txt
source.properties
sqlite3.exe
systrace

محتوای پوشه ی samples :
زیاد مهم نیست ولی اینان:
کد:
1.txt
AccelerometerPlay
ActionBarCompat
AndroidBeamDemo
ApiDemos
BackupRestore
BasicGLSurfaceView
BluetoothChat
BluetoothHDP
ContactManager
content_hash.properties
CrossCompatibility
CubeLiveWallpaper
GestureBuilder
Home
HoneycombGallery
JetBoy
LunarLander
MultiResolution
NFCDemo
NotePad
NOTICE.txt
RandomMusicPlayer
RenderScript
SampleSyncAdapter
SearchableDictionary
SipDemo
SkeletonApp
Snake
SoftKeyboard
source.properties
SpellChecker
Spinner
SpinnerTest
TicTacToeLib
TicTacToeMain
ToyVpn
TtsEngine
USB
VoicemailProviderDemo
VoiceRecognitionService
WeatherListWidget
WidgetPreview
WiFiDirectDemo
Wiktionary
WiktionarySimple
XmlAdapters

محتوای پوشه ی system-images :

کد:
android-14
android-17
armeabi-v7a

محتوای پوشه ی tool :

کد:
adb.Bat
adb.exe
AdbWinApi.dll
adb_has_moved.txt
android.bat
ant
apps
ddms.bat
dmtracedump.exe
draw9patch.bat
emulator-arm.exe
emulator-mips.exe
emulator-x86.exe
emulator.exe
emulator64-arm
emulator64-mips
emulator64-x86
emulator_NOTICE.txt
etc1tool.exe
hierarchyviewer.bat
hprof-conv.exe
Jet
jobb.bat
lib
lint.bat
mksdcard.exe
monitor.bat
monkeyrunner.bat
NOTICE.txt
proguard
source.properties
sqlite3.exe
support
systrace
templates
traceview.bat
uiautomatorviewer.bat
zipalign.exe

اینم عکس :
http://s6.picofile.com/file/8184662100/a...folder.jpg
http://s6.picofile.com/file/8184662476/add_ons.jpg
http://s6.picofile.com/file/8184662492/build_tools.jpg
http://s6.picofile.com/file/8184662550/platforms.jpg
http://s4.picofile.com/file/8184662592/p..._tools.jpg
http://s6.picofile.com/file/8184662600/samples.jpg
http://s4.picofile.com/file/8184662726/s...images.jpg
http://s6.picofile.com/file/8184662668/tools.jpg

خود خروجی گرفتن apk (اندروید) در گیم میکر استادیو قبلا اینجا اموزش داده شده:
http://promakers.ir/showthread.php?tid=7709


خرید آموزش b4a فارسی با قیمت کم:
http://gameover.blog.ir/1395/04/03/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-b4a-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D9%85-%D8%A2%D9%88%D8%B1
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۴:۰۸
مدیرکل


با این فایل html می تونید خیلی راحت برای شمردن تعداد کلمات موجود در یک صفحه که به عنوان ترجمه یا کارهای دیگه می گیرید استفاده کنید.

http://drphysics.ir/wp-content/uploads/2014/07/word%20counter.zip
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۴:۳۸
مدیرکل



نرم افزار موتور رندرینگ قدرتمند برای پروژه های 3 بعدی KeyShot Pro v4.1.35

KeyShot Pro نرم افزاری کاربردیست که به طراحان و مهندسان اجازه می دهد تا از مدل های سه بعدی تصاویر واقعی ثبت کنند. این نرم افزار قدرت CPU شما را به کار می گیرد تا تصاویر عالی و با کیفیت را به شماارائه کند. KeyShot Pro در مقابل خدمات ویژه ی خود به کارت گرافیک بالا و یا دیگر سخت افزارهای خاص نیاز ندارد! شما میتوانید رنگ و یا بافت مدل مورد نظر را تغییر دهید تا به حالت مطلوب دست پیدا کنید. این نرم افزار با به کارگیری تکنولوژی KeyShotVR به شما اجازه می دهد تا تصاویر کامل و فوق واقعی سه بعدی را روی دسکتاپ سیستم خود داشته باشید و همچنین قابلیت انیمیشن سازی از تصویر سه بعدی در زمانی بسیار کوتاه برای شما میسر است. برای کار با این برنامه تنها کافیست مدل سه بعدی خود را وارد، آن را رنگ بندی، نوع نورپردازی را انتخاب، دوربین و بک گراند را تنظیم کنید و از تصویر زیبایی که ساخته اید لذت ببرید. این نرم افزار را میتوانید به صورت کاملآ رایگان از وب سایت ایرنیان دانلود دریافت نمایید.


برخی از ویژگی های این نرم افزار:

قابلیت حرکت بخشیدن به تصاویر ساخته شده
نورپردازی سراسری و تصحیح تابش نور
سازگاری با انواع ویندوزها
نورپردازی فوری و واقعی
برچسب گذاری فعال
رندر با کیفیت تصویر
Bump-mapping
معماری ۶۴ بیت
رندر شبکه ای
و …
تصاویری از محیط این نرم افزار:


http://www.dl.ir-dl.com/user13/September.2013/pic/Luxion.KeyShot.Pro.v4.1.35.www.IR-DL.com.S.jpg

روش نصب و کرک نرم افزار:
۱ – از قطع بودن اتصال سیستم به اینترنت مطمئن شوید و تا پایان مراحل زیر به اینترنت متصل نشوید.
۲ – با اجرای فایل Luxion.KeyShot.Pro.v4.1.35.exe به نصب نرم افزار بپردازید.
۳ – بعد از پایان مراحل نصب نرم افزار آنرا اجرا نکنید و سیستم را رستارت نمایید.
۴ – بعد از بالا آمدن سیستم بدون آنکه نرم افزار را اجرا کنید فایل Luxion.KeyShot.Pro.v4.1.35.Update.exe اجرا و نصب کنید.
۵ – بعد از پایان مراحل نصب فایل آپدیت نرم افزار اجرا نکنید و سیستم را رستارت نمایید.
۶ – بعد از بالا آمدن سیستم بدون آنکه نرم افزار را اجرا کنید وارد پوشه ی Crack شوید و فایل keyshot4.exe را در محل نصب نرم افزار کپی نمایید.
۷ – پس از کپی فایل کرک ممکن است با اخطار تکراری بودن فایل رو به رو شوید که در این صورت گزینه تایید و جایگزین کردن فایل جدید را انتخاب نمایید.
۸ – همچنان نرم افزار را اجرا نکنید و اینبار وارد پوشه ی Keygen شوید و فایل Keygen.exe را در محل نصب برنامه کپی نمایید.
۹ – پس از آنکه فایل Keygen.exe را کپی کردید آنرا اجرا کنید. (در ویندوز Vista و ۷ ابتدا بر روی فایل Keygen.exe کلیک راست کنید و سپس گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید)
۱۰ – در پنجره ی ظاهر شده بر روی دکمه Genarate کلیک کنید.
۱۱ – در صورتی که در مسیر نصب نرم افزار قرار ندارید وارد مسیر نصب نرم افزار شوید و برروی دکمه ی Save کلیک کنید.
۱۲ – نرم افزار با موفقیت رجیستر شد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که بعد از کرک نرم افزار هرگز نباید آنرا اپدیت کنید.

.:: نسخه ۳۲ بیتی ::.


——————————

.:: نسخه ۶۴ بیتی ::.



نکته : keygen  به درستی MAC رو شناسایی نمی کنه که می تونید توی سایت ir-dl.com بهشون گزارش کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۲۲
مدیرکل

برای رفع این مشکل ، در قسمت File->Build Settings ، روی گزینه ی PC , Max & Linux Standalone و سپس دکمه ی Player settings کلیک کرده و از قسمت راست گزینه ی Direct 3d 11 را غیر فعال نمایید.ضمنا دقت کنید نوع فایل تکستچر شما بهتر است PNG باشد نه jpg.

http://s4.picofile.com/file/8184261942/d3d_11_disable_for_redChannel_unity.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۷:۵۵
مدیرکل

گیم ابجکتی که میخواید  فیزیک نداشته باشه بهش collider بدید سپس از قسمت collider تیک IsTirgger رو بزنید . برای بررسی برخورد با جسم دیگر یا وجود جس دیگر با تگ فرضی otherTag این کد سیشارپ رو استفاده کنید:


void OnTirggerEnter ( Collision Other ) {
if ( Other.gameObject.tag== "otherTag"){
Debug.Log("barkhord ba vojood");
}
}
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۵۰
مدیرکل

http://s5.picofile.com/file/8173225818/DKICE.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۲۵
مدیرکل

http://s4.picofile.com/file/8184231084/moadele_d2_bedune_hal.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۵۹
مدیرکل

آموزش پرداخت درون برنامه ای همراه پی برای Basic4Android در کمتر از 5 دقیقه - آموزشهای
در این آموزش میتوانید در کمتر از 5 دقیقه نرم افزار های خود را به سرویس پرداخت درون برنامه ای همراه پی مجهز نمایید
نکته ی مهم: شما باید در http://hamrahpay.com/ یک حساب داشته باشید(برای ایجاد حساب نیاز به داشتن عکس اسکن شده رنگی از صفحه ی اول شناسنامه و همچنین عکس رنگی از کارت ملی برای آپلود و همچنین یک حساب بانکی اینترنتی بانک ملت دارید)

محیط برنامه نویسی : Basic4Android

موارد مورد نیاز :

دانلود نمونه سورس همراه پی(hamrahpay) :
https://hamrahpay.com/public_upload/modu...v1beta.zip

فایل را از حالت فشرده خارج نمایید.

محتویات فایل :
[تصویر: files.png]

از دایرکتوری libs فایل WebViewExtras2-v2.10 از حالت فشرده خارج نموده و فایل های آن را در مسیر نصب Basic4Android در زیر دایرکتوری Libraries کپی نمایید.
دایرکتوری hamrahpay_b4a_v1beta شامل نمونه پروژه همراه پی برای Basic4Android میباشد که شما باید این پروژه را در محیط Basic4Android باز نمایید.





شروع آموزش استفاده از همراه پی در Basic4Android



1- ابتدا یک پروژه جدید در b4a ایجاد نمایید و طبق تصویر زیر کتابخانه های مورد نیاز را فعال نمایید:
[تصویر: libs.png]

2- اضافه کردن ماژول همراه پی : در این مرحله باید یک ماژول جدید به نام hamrahpay ایجاد نمایید . طبق تصویر زیر :

https://hamrahpay.com/assets/images/tutorials/b4a/add_module.png

سپس نام آن را hamrahpay گذاشته

https://hamrahpay.com/assets/images/tutorials/b4a/module_name.png

و کد های داخل ماژول hamrahpay که در نمونه کد های دانلود شده قرار دارد را در این فایل کپی نمایید.



3- ایجاد یک اکتیویتی جدید به نام payment_activity طبق تصویر زیر :

https://hamrahpay.com/assets/images/tutorials/b4a/create_activity.png

در این مرحله نیز باید همانند مرحله قبل کد های payment_activity را از نمونه کدهای دانلود شده کپی نمایید و در این فایل قرار دهید.



3- حال نوبت به ساخت دکمه پرداخت رسیده است . برای این کار شما باید یک دکمه در پروژه خود ایجاد نموده و در رویداد click آن کد درخواست پرداخت را بنویسید . این کار به سادگی هرچه تمام و تنها با 2 خط کد انجام میشود . در تصویر زیر نمونه کد پرداخت را مشاهده مینمایید که در نمونه کد پروژه نیز وجود دارد.

https://hamrahpay.com/assets/images/tutorials/b4a/pay_btn.png

در خط اول ابتدا صحت اتصال به اینترنت توسط کتابخانه همراه پی چک میشود و در صورت عدم اتصال پیام خطایی به کاربر نمایش داده میشود و در غیر اینصورت یک درخواست پرداخت ارسال خواهد شد و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد صفحه پرداخت به کاربر نمایش داده خواهد شد . در این کدproduct_sku یک متغیر از نوع string میباشد که حاوی کد شناسه کالا میباشد . این کد را میتوانید پس از ثبت کالا در همراه پی از پنل خود کپی نمایید.



برای ایجاد دکمه پرداخت میتوانید از Designer وارد محیط طراحی شده و از منوی Add View و انتخاب Button یک دکمه به نام pay_btn ایجاد نمایید . طبق تصویر زیر :

https://hamrahpay.com/assets/images/tutorials/b4a/create_btn.png


سپس کدهای درخواست پرداخت را همانند شکل قبل از پروژه کپی نموده و در رویداد click آن قرار دهید .

نکته : این دکمه در هرکجای نرم افزار شما میتواند قرار گیرد ، ما در این پروژه در اکتیویتی Main قرار داده ایم که میتوانید از نمونه کدهای دانلود شده مشاهده نمایید .

در اکتیویتی Main یک متغیر به نام product_sku از نوع String قرار دارد که حاوی کد شناسه محصول میباشد و باید با شناسه محصول شما جایگزین گردد.

[تصویر: sku.png]

مرحله نهایی :

فعال سازی نرم افزار شما پس از پرداخت ، این فعال سازی میتواند شامل ارائه هر نوع سرویسی در نرم افزار شما باشد که پس از پرداخت باید انجام گردد . به عنوان مثال بازگشایی قسمت های قفل شده نرم افزار شما یا اضافه کردن سکه و امتیاز به برنامه و ...

برای این کار فایل ماژول hamrahpay را باز کرده و در خط آخر یک متد یا sub به نام activate_app وجود دارد که باید کدهای فعال سازی برنامه خود را در آن بنویسید و یا در صورتی که تابع فعال سازی دیگری دارید در این تابع فراخوانی گردد .

هم اکنون در 4 مرحله بسیار ساده نرم افزار شما به سرویس پرداخت درون برنامه ای همراه پی مجهز شده است.

در صورت هرگونه سوالی میتوانید با افتتاح یک تیکت جدید سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع : همراه پی
http://hamrahpay.com/

-
کپی مطلب از
http://quicklearn.ir/forums/topic/4695-%...B1-%DA%A9/

ماژول پرداخت برای eclipse هم اینجا (سایت hampay ) می تونید تهیه کنید با مستندات :
http://hamrahpay.com/modules


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۵۶
مدیرکل

gameover.blog.ir
دانلود فایل و ذخیره در محل پروژه توسط سیشارپ در یونیتی(روی اندروید هم ج میده) :
کد سیشارپ(دقت کنید اسم اسکریپت بذارید NewBehaviourScript   ) :


using UnityEngine;
using System.Collections;

public class NewBehaviourScript : MonoBehaviour {
    public string url = "http://sajjad3011.xzn.ir/sajjad3011.avi";
    IEnumerator Start() {
        WWW www = new WWW(url);
        yield return www;
        //renderer.material.mainTexture = www.texture;
        //save downloaded File
        System.IO.File.WriteAllBytes("sajjad3011.avi", www.bytes);
        Debug.Log (Application.persistentDataPath);
    }
}
عکسی از اجرای اسکریپت و فایل avi دانلودی و ذخیره در مسیر جاری پروژه:
http://s4.picofile.com/file/8183626768/downloadFileAndSave.jpg

نکته 1: لینک دانلود باید مستقیم باشه. نه اینکه مثل picofile ابتدا دکمه ی دانلود رو بزنیم و بعدش لینک دانلود بیاد.
نکته 2: بعضی اوقات با خطایی مثل این مواجه بشیم:
کد:
couldn't connect to host
که به علت دستکاری تنظیمات پ_ر_ا_ک_30 یونیتی یا قندشکن شما ممکن هست باشه .منظورم همون تنظیماتی هست که برای دانلود از asset store در بخش environment variables از device manager انجام دادید.
یادتون نره طبق شکل Android رو انتخاب کرده و به قسمت Player settings رفته و در زیر شاخه ی Other settings گزینه ی write access رو روی SD Card(یا اجازه دسترسی کارت حافظه) قرار بدید.
گزینه bundle indentifier (شناسه کاربری) هم اسم اپلیکیشن شما بعد از نصب روی دستگاه اندروید هست.(مثال : com.gameover.test1  که گیم آور اسم شرکت و test1 اسم اپلیکیشن هست).
http://s4.picofile.com/file/8184039568/playerSettings_SD_card_setting_for_android.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۴۰
مدیرکل

http://i.stack.imgur.com/T5DP4.jpg


در هنگامی که می خواید یک AVD=android virtual device یا دستگاه مجازی اندروید ایجاد کنید ممکنه با خطای پیدا کردن system images مواجه بشیم.

برای رفع این مشکل، دو نکته مهم رو باید حتما رعایت کنید:

به احتمال زیاد مسیرandroid.jar  رو توی b4a درست config کانفیگ نکردید.

پوشه ی  android-14 موجود در فایل zip  دانلود شده از لینک زیر رو داخل پوشه system-images  در مسیر

AppData\Local\android\android-sdk\system-images

کپی کنید:

https://www.mediafire.com/?18qpqdkz3cq8oxm


بعد از نصب می تونید برید ببینید ARM -ABI (ای آر ام ای بی آی) نصب شده:

http://i.stack.imgur.com/GQal9.jpg

حالا basic4android رو باز کنید و از منوی Tools گزینه ی Configure paths رو انتخاب کنید و جلوی android.jar مسیر درست سیستم خودتون رو بدید. برای من مسیرش اینه :

C:\Users\userName\AppData\Local\android\android-sdk\platforms\android-14\android.jar

به جای userName باید اسم کاربری دقیق سیستم خودتونو بدید.

البته اگه بلد نیستید می تونید توی منوی Run بنویسید appdata و enter بزنید تا مسیر رو بیاره و برید توی local و سپس android و android-sdk و بقیشو دنبال کنید تا به مسیر دقیق دسترسی پیدا کنید.

حالا راحت می تونید create AVD بزنید و یه دستگا ایجاد کنید و اونو Start کنید.

http://s6.picofile.com/file/8183832350/arm_abi.jpg

http://s6.picofile.com/file/8183832434/avd_2.jpg


خرید آموزش b4a فارسی با قیمت کم:
http://gameover.blog.ir/1395/04/03/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-b4a-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D9%85-%D8%A2%D9%88%D8%B1
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۱۵
مدیرکل