«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
رویداد onTriggerEnter در unity (بررسی برخورد بدون استفاده از فیزیک collider و بدون فرو رفتن اشیا در هم) :: گیم اور

گیم اور


خصوصی نظر نذارید نمی تونیم جواب بدیم.

عضو کانال تلگرام ما بشید توش گروه هم می گیم

لینک کانال خصوصی گیم اور :

https://t.me/gameoverblog

پیوندهای روزانه
پیوندها

گیم ابجکتی که میخواید  فیزیک نداشته باشه بهش collider بدید سپس از قسمت collider تیک IsTirgger رو بزنید . برای بررسی برخورد با جسم دیگر یا وجود جس دیگر با تگ فرضی otherTag این کد سیشارپ رو استفاده کنید:


void OnTirggerEnter ( Collision Other ) {
if ( Other.gameObject.tag== "otherTag"){
Debug.Log("barkhord ba vojood");
}
}
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۳
مدیرکل

نظرات (۴)

سلام ببخشید این فیزیک در برخورد ها باعث پرت شدن دو جسم بعد از برخورد نیز می شود ؟ مثلا برخورد دو ماشین و برخورد ماشین با دیوار ایا می تونیم تنظیمش کنیم برای مثال برخورد ماشین با دیوار و ثابت ماندن دیوار بعد از برخورد و تغییر جهت پس از برخورد در خودرو یا برخورد دو خودرو و تغییر جهت دادن انها پس از برخورد با این کد کار می کنه ؟ و اینکه زاویه برخورد هم تاثیر داره و این کد ازش تابعیت می کنه ؟
پاسخ:
سلام.
نرم افزار یونیتی منظور ما از برررسی برخورد اینه که به دو شی،کامپوننت Collider  می دیم که یک محوطه سیمی مانند اطراف مدل رو پوشش می ده و تشخیص برخورد دو گیم ابجکت با هم رو به ما برگشت می ده.
اونی که شما می گید ایجاد نیرو هست نه بررسی برخورد.
ابتدا شما باید از متد یا تابع AddForce یا ایجاد نیرو در جهت و زاویه ی دلخواه با قدرت مشخص ایجاد کنید.
سپس باید به دیوار و سایر گیم ابجکت هاتون Collider بدید. و به غیر از دیوار باید به سایر گیم ابجکت هایی که می خواید فیزیک پرتاب روشون اعمال بشه کامپوننت RigidBody بدید تا فیزیک طبیعی روش اعمال بشه.
من فکر می کنم شما یک تازه کار هستید و سوالات زیادی توی ذهتون هست.
بیاید توی گروه تلگرام:
https://telegram.me/joinchat/CIaGiTxggqeWg8-UmxvSEg
۰۲ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۹ امیر عسکری
سلام
مهندس این کدت پدر مارو در آورد..
به جای Collision Other به عنوان پارامتر تابع، باید Collider بزاریم..
پاسخ:
سلام آقا جان.
چرا اخه سختش می کنی کارو.
بخونی کامل متوجه میشی.
بیا تو تلگرام.
ایدیتو بذار اد کنم.
با سلام
یعنی من به 20 مدل مختلف زدم نشد که نشد جای
( Other.gameObject.tag== "otherTag"){
نوشتم
if (other.gameObject.CompareTag ("Player"))
        {
            Debug.Log ("toro jan jadet kar kon ");
        }

تگ پلیر هم دادم باز کار نکرد
کلا نمی دونم دردش چیه این بی شرف
پاسخ:
Other رو یه جا بزرگ و یه جا کوچک نوشتی حرف o اولش رو.
اینا باید دقت کنی توی سیشارپ حساس به حروف یا case sensitive هست زبانش.
--
رفع کن اگه حل نشد از خود خطا کپی کن ببینیم.
قدم به قدم بخون چی نوشتیم
ضمنا باید به چیزی که می خوای تگ بدی
بیا توی کانال و گروه تلگرام ما
@gameoverblog
سلام من اگ بخوام با همین تریگر با برخورد از بازی خارج بشه چیکار کنم 
Application.quit رو تست کردم قبول نکرد
پاسخ:
Application.Quit();
حروف بزرگ و کوچک باید دقت بشه چون سیشارپ حساس به حروف هست.
ضمنا سوال دارید بیاید توی گروه ما که در کانال @gameoverblog معرفی می کنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی