«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
کانال بازی سازی تلگرام
رویداد onTriggerEnter در unity (بررسی برخورد بدون استفاده از فیزیک collider و بدون فرو رفتن اشیا در هم) :: آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

در کانال ما عضو بشید.به طور انتخابی به کاربران شارژ ایرانسل ارسال میشه.
در گیم اور، همیشه حق با مشتری است.
هر پکیجی که توان خریدش ندارید رایگان.اگه مشکل مالی ندارید حمایت کنید.
-
اعمالی که انجام می دهیم، اگر ذره ای و مثقالی باشد، به خودمان باز می گردد و بازتابش آنها را در زندگی خواهیم دید.زلزال۷
او کسی است که (روح) شما را در شب (به هنگام خواب) میگیرد; و از آنچه در روز کرده ‏اید، با خبر است; سپس در روز شما را(از خواب) برمیانگیزد; و (این وضع همچنان ادامه مییابد) تا سرآمد معینی فرا رسد; سپس بازگشت شما به سوی اوست; و سپس شما را از آنچه عمل میکردید، با خبر میسازد.انعام۶۰
دلها به یاد خدا آرام میگیرد.رعد ۲۷
زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی، و تجمل پرستی و تفاخر در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است . حدید 20
آن خدایی که آدمی را از خون بسته (که تحول نطفه است) بیافرید
بخوان و (بدان که) پروردگار تو کریم‌ترین کریمان عالم است
آن خدایی که بشر را علم نوشتن به قلم آموخت
به آدمی آنچه را که نمی‌دانست تعلیم داد.
راستی که انسان سرکش و مغرور می‌شود.
چون که خود را در غنا و دارایی ببیند. علق ۲- ۷
این زندگانی چند روزه دنیا افسوس و بازیچه‌ای بیش نیست، عنکبوت ۶۴
در روی زمین به تکبر راه مرو که نمی توانی زمین را بشکافی و هرگز قامتت به بلندای کوهها نمی رسد. اسرا ۳۷
در آنچه خداوند بر تو بخشیده است، سرای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و همانگونه که خدا به تو نیکی کرده است نیکی کن و هرگز فساد در زمین منما که خدا مفسدان را دوست ندارد. قصص ۷۷
و هرگاه نعمت و رحمتی به انسان بچشانیم و سپس آن را از او برگیریم او مأیوس و نومید میشود و به کفران و ناسپاسی بر میخیزد. هود ۹
بندگان مرا آگاه ساز که من بسیار آمرزنده و مهربانم.حجر۴۹
از رحمت خدا ناامید مباشید جز کافر هیچ کس از رحمتش نا امید نیست.یوسف۸۷
پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم. بقره ۱۵۲
زندگانی دنیا جز متاع فریبنده نیست . آل عمران ۱۸۵
از آنچه به شما روزی داده ایم پیش از آنکه روزی فرا رسد که نه معامله ای وجود دارد و نه دوستی و شفاعت ، انفاق کنید. بقره ٢۴۵
بسا چیزی را ناخوش داشته باشید که آن به سود شماست و بسا چیزی را دوست داشته باشید که به زیان شماست، و خدا میداند و شما نمیدانید. بقره۲۱۶
آیات (خود) را برای شما بیان کردیم شاید اندیشه کنید...حدید۱۷

پیوندهای روزانه
پیوندها

گیم ابجکتی که میخواید  فیزیک نداشته باشه بهش collider بدید سپس از قسمت collider تیک IsTirgger رو بزنید . برای بررسی برخورد با جسم دیگر یا وجود جس دیگر با تگ فرضی otherTag این کد سیشارپ رو استفاده کنید:


void OnTirggerEnter ( Collision Other ) {
if ( Other.gameObject.tag== "otherTag"){
Debug.Log("barkhord ba vojood");
}
}
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۳
مدیرکل

نظرات (۳)

سلام ببخشید این فیزیک در برخورد ها باعث پرت شدن دو جسم بعد از برخورد نیز می شود ؟ مثلا برخورد دو ماشین و برخورد ماشین با دیوار ایا می تونیم تنظیمش کنیم برای مثال برخورد ماشین با دیوار و ثابت ماندن دیوار بعد از برخورد و تغییر جهت پس از برخورد در خودرو یا برخورد دو خودرو و تغییر جهت دادن انها پس از برخورد با این کد کار می کنه ؟ و اینکه زاویه برخورد هم تاثیر داره و این کد ازش تابعیت می کنه ؟
پاسخ:
سلام.
نرم افزار یونیتی منظور ما از برررسی برخورد اینه که به دو شی،کامپوننت Collider  می دیم که یک محوطه سیمی مانند اطراف مدل رو پوشش می ده و تشخیص برخورد دو گیم ابجکت با هم رو به ما برگشت می ده.
اونی که شما می گید ایجاد نیرو هست نه بررسی برخورد.
ابتدا شما باید از متد یا تابع AddForce یا ایجاد نیرو در جهت و زاویه ی دلخواه با قدرت مشخص ایجاد کنید.
سپس باید به دیوار و سایر گیم ابجکت هاتون Collider بدید. و به غیر از دیوار باید به سایر گیم ابجکت هایی که می خواید فیزیک پرتاب روشون اعمال بشه کامپوننت RigidBody بدید تا فیزیک طبیعی روش اعمال بشه.
من فکر می کنم شما یک تازه کار هستید و سوالات زیادی توی ذهتون هست.
بیاید توی گروه تلگرام:
https://telegram.me/joinchat/CIaGiTxggqeWg8-UmxvSEg
۰۲ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۹ امیر عسکری
سلام
مهندس این کدت پدر مارو در آورد..
به جای Collision Other به عنوان پارامتر تابع، باید Collider بزاریم..
پاسخ:
سلام آقا جان.
چرا اخه سختش می کنی کارو.
بخونی کامل متوجه میشی.
بیا تو تلگرام.
ایدیتو بذار اد کنم.
با سلام
یعنی من به 20 مدل مختلف زدم نشد که نشد جای
( Other.gameObject.tag== "otherTag"){
نوشتم
if (other.gameObject.CompareTag ("Player"))
        {
            Debug.Log ("toro jan jadet kar kon ");
        }

تگ پلیر هم دادم باز کار نکرد
کلا نمی دونم دردش چیه این بی شرف
پاسخ:
Other رو یه جا بزرگ و یه جا کوچک نوشتی حرف o اولش رو.
اینا باید دقت کنی توی سیشارپ حساس به حروف یا case sensitive هست زبانش.
--
رفع کن اگه حل نشد از خود خطا کپی کن ببینیم.
قدم به قدم بخون چی نوشتیم
ضمنا باید به چیزی که می خوای تگ بدی
بیا توی کانال و گروه تلگرام ما
@gameoverblog

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی