«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
کد حرکت کاراکتر به چپ و راست و بالا و پایین به صورت دو بعدی در یونیتی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها
using UnityEngine;
 using System.Collections;
 
 public class Ctrl : MonoBehaviour
 {
     public float speed = 1.5f;
 
     void Update ()
     {
         if (Input.GetKey(KeyCode.LeftArrow))
         {
             transform.position += Vector3.left * speed * Time.deltaTime;
         }
         if (Input.GetKey(KeyCode.RightArrow))
         {
             transform.position += Vector3.right * speed * Time.deltaTime;
         }
         if (Input.GetKey(KeyCode.UpArrow))
         {
             transform.position += Vector3.up * speed * Time.deltaTime;
         }
         if (Input.GetKey(KeyCode.DownArrow))
         {
             transform.position += Vector3.down * speed * Time.deltaTime;
         }
     }
 }
نکته:
اسم اسکریپت سیشارپ رو بذارید Ctrl  که همنام با کلاسی هست که توی کد بالایی اومده.
منبع :

http://answers.unity3d.com/questions/667641/how-do-i-move-my-2d-object-using-arrow-keys-also-h.html



اینم یکی دیگه :


using UnityEngine;
using System.Collections;

public class Player : MonoBehaviour {

public float Gravity = 21f; //downward force
public float TerminalVelocity = 20f; //max downward speed
public float JumpSpeed = 6f;
public float MoveSpeed = 10f;

public Vector3 MoveVector {get; set;}
public float VerticalVelocity {get; set;}

public CharacterController CharacterController;

// Use this for initialization
void Awake () {
CharacterController = gameObject.GetComponent(“CharacterController”) as CharacterController;
}

// Update is called once per frame
void Update () {

checkMovement();
HandleActionInput();
processMovement();
}

void checkMovement(){
//move l/r
var deadZone = 0.1f;
VerticalVelocity = MoveVector.y;
MoveVector = Vector3.zero;
if(Input.GetAxis(“Horizontal”) > deadZone || Input.GetAxis(“Horizontal”) < -deadZone){
MoveVector += new Vector3(Input.GetAxis("Horizontal"),0,0);
}
//jump

}

void HandleActionInput(){
if(Input.GetButton("Jump")){
jump();
}
}

void processMovement(){
//transform moveVector into world-space relative to character rotation
MoveVector = transform.TransformDirection(MoveVector);

//normalize moveVector if magnitude > 1
if(MoveVector.magnitude > 1){
MoveVector = Vector3.Normalize(MoveVector);
}

//multiply moveVector by moveSpeed
MoveVector *= MoveSpeed;

//reapply vertical velocity to moveVector.y
MoveVector = new Vector3(MoveVector.x, VerticalVelocity, MoveVector.z);

//apply gravity
applyGravity();

//move character in world-space
CharacterController.Move(MoveVector * Time.deltaTime);
}

void applyGravity(){
if(MoveVector.y > -TerminalVelocity){
MoveVector = new Vector3(MoveVector.x, (MoveVector.y – Gravity * Time.deltaTime), MoveVector.z);
}
if(CharacterController.isGrounded && MoveVector.y < -1){
MoveVector = new Vector3(MoveVector.x, (-1), MoveVector.z);
}
}

public void jump(){
if(CharacterController.isGrounded){
VerticalVelocity = JumpSpeed;
}
}
}
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۸
مدیرکل

نظرات (۸)

اقا ایول دمت کرم من به صورت خود اموز دارم یاد میگیرم هر فیلمی نکاه کردم اسکرپیت هاش واسه من ارور میداد
ولی این کارمو راه. انداخت ایول لایکککککک داری
پاسخ:
مرسی
تا تست نکنم نمیذارم
@game_engine
 تو کانال و گروه باش
@gameoverblog

ممنون از سایتتون لطفا کد نویسی حالت سه بعدی را هم بزارید

پاسخ:
گذاشتم

mamnon be zaban sadebod avale khaile khob bod

واقعا مرسی ۲۰ تا آموزش دیدم هیچکدوم ساده و خلاصه توضیح ندادن من دقیقا همین کد اولی رو لازم داشتم،مرسی از زحماتتون🥰🥰🥰

سلام وقت به خیر 

این کدهایی که برنامه نویس ها استفاده میکنند 

من هر چی میبینم و فکر میکنم پیش خودم میگم هر چقدر هم طرف حرفه ای باشه خوش نمیتونه این کدها رو کنار هم بچینه جز کلیاتش 

این کدها رو از کجا میارن ؟

پاسخ:
unity3d.com سایت اصلی سازنده یونیتی

سلام،چگونه یک آبجکت با کلیدهای موس حرکت کند یهنی کلیک چپ سمت چپ برود کلیک راست سمت راست

ممنونم،درست شد

میشه ی توضیحم راجع به تبدیل rigidbodt typeبدین مثلا از کینماتیک ،داینامیک بشه و بالعکس

میشه کدشا بزارین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی