کانال بازی سازی تلگرام
آموزش تکنیک beast و نورپردازی lightmap لایت مپو bake در یونیتی(اضافه کردن تعاد بیشمار نوربدون افت فریم) :: آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

در گیم اور، همیشه حق با مشتری است و در صورت نارضایی با هم به توافق می رسیم.
--
تمام اعمالی که انجام می دهیم، حتی اگر ذره ای و مثقالی باشد، به خودمان باز می گردد و بازتابش آنها را در زندگی خواهیم دید. زلزال ۷
او کسی است که (روح) شما را در شب (به هنگام خواب) میگیرد; و از آنچه در روز کرده ‏اید، با خبر است; سپس در روز شما را (از خواب) برمیانگیزد; و (این وضع همچنان ادامه مییابد) تا سرآمد معینی فرا رسد; سپس بازگشت شما به سوی اوست; و سپس شما را از آنچه عمل میکردید، با خبر میسازد. انعام ۶۰
دلها به یاد خدا آرام میگیرد. رعد آیه ۲۷
بدانید زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی، و تجمل پرستی و تفاخر در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است . حدید آیه ۲۰
آن خدایی که آدمی را از خون بسته (که تحول نطفه است) بیافرید.
بخوان و (بدان که) پروردگار تو کریم‌ترین کریمان عالم است.
آن خدایی که بشر را علم نوشتن به قلم آموخت.
به آدمی آنچه را که نمی‌دانست تعلیم داد.
راستی که انسان سرکش و مغرور می‌شود.
چون که خود را در غنا و دارایی ببیند. علق ۲- ۷
این زندگانی چند روزه دنیا افسوس و بازیچه‌ای بیش نیست، عنکبوت ۶۴
در روی زمین به تکبر راه مرو که نمی توانی زمین را بشکافی و هرگز قامتت به بلندای کوهها نمی رسد. اسراء ۳۷
در آنچه خداوند بر تو بخشیده است، سرای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و همانگونه که خدا به تو نیکی کرده است نیکی کن و هرگز فساد در زمین منما که خدا مفسدان را دوست ندارد. قصص ۷۷
و هرگاه نعمت و رحمتی به انسان بچشانیم و سپس آن را از او برگیریم او مأیوس و نومید میشود و به کفران و ناسپاسی بر میخیزد. هود ۹
بندگان مرا آگاه ساز که من بسیار آمرزنده و مهربانم. حجر ۴۹
از رحمت خدا نا امید مباشید که جز کافر هیچ کس از رحمت خدا نا امید نیست. یوسف ۸۷
پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم. بقره ۱۵۲
زندگانی دنیا چیزی جز متاع فریبنده نیست . آل عمران ۱۸۵
از آنچه به شما روزی داده ایم پیش از آنکه روزی فرا رسد که نه معامله ای وجود دارد و نه دوستی و شفاعت ، انفاق کنید. بقره ٢۴۵
بسا چیزی را ناخوش داشته باشید که آن به سود شماست و بسا چیزی را دوست داشته باشید که به زیان شماست، و خدا میداند و شما نمیدانید. بقره ۲۱۶
ما آیات (خود) را برای شما بیان کردیم شاید اندیشه کنید...حدید ۱۷

پیوندهای روزانه
پیوندها

gameover.blog.ir

بهینه سازی رندر در لول دیزاین و بازی های بزرگ

قرار دادن بیشمار نور در صحنه بدون افت فریم


---

تکنیک beast و نورپردازی lightmap و bake کردن صحنه به منظور پردازش کمتر و کارایی و کیفیت گرافیک بهتر:
این تکنیک بسیار موثر هست و به شدت کارایی داره و پردازش رو کم می کنه و بازی سازان بزرگ دنیا از این تکنیک در خیلی از بازی ها استفاده می کنند و به جزات می شه گفت یکی از قوی ترین تکنیک ها هست.

این از آموزش:

این تکنیک بسیار موثر هست و به شدت کارایی داره و پردازش رو کم می کنه و بازی سازان بزرگ دنیا از این تکنیک در خیلی از بازی ها استفاده می کنند و به جزات می شه گفت یکی از قوی ترین تکنیک ها هست.

برای bake کردن ابتدا چند منبع نور نقطه ای (point light) یا ... رو توی صحنه بذارید . رنگ نورها و شدت اون ها رو به اندازه ی مطلوب و موقعیت دلخواه رو تنظیم کنید تا نور مورد نیاز روی گیم ابجکت دلخواهتون ایجاد بشه و صحنه رو از تاریکی در بیاره.

گیم ابجکت شما می تونه یک مدل uv map شده باشه و تکستچر هم روش انداخته باشید مهم نیست.

اونو انتخاب کنید و در کادر خصوصیات(inspector)در همون نواحی بالایی،روی دکمه ی select کلیک کنید تا پنل import settings باز بشه.

در قسمت Meshes به سربرگ Model و گزینه ی Generate Lightmap UVs رو فعال کنید.

دکمه ی apply رو بزنید و کمی منتظر بمونید تا تنظیمات اعمال بشه.

دوباره در hierarchy(پنل اجزای صحنه) مدلتون رو انتخاب کنید و در پنل inspector گزینه ی Static رو فعال کنید.

برای بقیه ی مدل هاتون هم که میخواید نور ثابت یا static داشته باشید کافیه عملیات فوق رو تکرار کنید.

حالا وقت Lightmapping هست.

از پنجره ی Window گزینه ی Lightmapping رو انتخاب کنید تا پنل مربوط باز بشه.

حالا می تونید روی bake scene کلیک کنید تا صحنه bake بشه. باید کمی صبور باشید.

نکته ی مهم: دقت کنید که تمام نورها رو باید در صحنه بذارید و یک بار فرصت bake دارید و نمی تونید یک بار bake کنید و بعد مثلا بعضی نورها رو حذف و اضافه کنید و دوباره bakeکنید. یعنی نه اینکه نمی شه بلکه با هر بار baking همه چیز از نو انجام خواهد شد و اگه نوری حذف شده باشه حتی baking قبلی هم حذف خواهد شد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۷
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی