«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
کاربرد تابع lengthdir_x و lengthdir_y برای ایجاد تیر در نوک لوله ی تانک در گیم میکر :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها
[تصویر: lengthdir_image.gif]
ورودی این دو تابع فاصله(distance) و جهت(direction یا زاویه) حرکت هست.
مثلا می گیم مختصات نقطه ی به فاصله ی 10 از ابجکت فعلی رو بده.(به طوریکه این نفطه به اندازه ی زاویه ی angle حول مرکز ابجکت جاری چرخیده باشه.
داریم :
کد:
angle=90//دلخواه هست
xx = x + lengthdir_x(distance, angle);
yy = y + lengthdir_y(distance, angle);

کاربرد این توابع :
کاربردهای زیادی داره:
مثلا چسبیدن دو ابجکت به هم که اینجا قبلا گفتند دوستان:
http://promakers.ir/showthread.php?tid=8278
-
مثال دیگه : چرخیدن یک توپ حول شی جاری(چرخش سیارات در منظومه ی شمسی یا چرخش ماه یا زمین حول خورشید) و الی آخر .... :
اینم یک سورس
[تصویر: khorshid.jpg]
http://s6.picofile.com/file/8194341984/o....gm81.html

در واقع این همون بحث مثلثات هست موندم چرا تابع جدا براش ساختن !

کد:
xx = x + cos(angle)*distance
yy = y + sin(angle)*distance


یه فرمول دیگه هم داره که فیثاغویس یا معادله ی دایره هست که x^2+y^2=Radius^2 که میشه Y رو بر حسب جذر تفاضل مربعات بدست آورد .

distance همون Rیا Radius (شعاع) است.

کاربرد فیثاغورث تو بازی سازی فقط بدست آوردن فاصله ی دو نقطست.این دو تابعی که معرفی کردی دقیقا اینطوریه :

کد:
lengthdir_x(distance, angle) = cos(angle)*distance
lengthdir_y(distance, angle) = sin(angle)*distance

فک کنم تنها فرقشون اینه که زاویه رو تو sin و cos باید بر حسب رادیان (0 تا 2*pi) بنویسی ولی تو اون تابع بر حسب درجه (0 تا 360)

نکته
:یکی از کاربردهای دیگه ی این کد برای اینه که یک x و y تقریبی رو برای اینکه از روی نوک لوله ی تانک تیر بزنیم ،نسبت به مرکز یا center تانک بدست بیاریم و بعدش تیر رو از اون x و y ایجاد یا inctance_create کنیم.


http://promakers.ir/showthread.php?tid=11455
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۵
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی