«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
آموزش کدنویسی مکانیم یا ارتباط کدنویسی با متغیرهای پنجره انیماتور یونیتی animator :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

شما ابتدا یک انیماتور ایجاد کن که حاوی مثلا دو انیمیشن باشه.
مثلا
anim_tank_loleBala شامل انیمیشن از قبل ساحته شده ی بالا رفتن لوله ی تانک
anim_tank_loleRast شامل انیمیشن از قبل ساخته شده راست رفتن لوله ی تانک
این دو تا رو بکش روی پنجره ی انیماتور (بعد از اانتخاب تانکی که قبلا کامپوننت Animator رو بهش add کردی)

http://s5.picofile.com/file/8131743118/ANIMATOR.jpg

--
این دو انیمیشن رو بکش توی پنجره ی Animator1 که قبلا کامپوننت انیماتور(دقت کن انیمار نه انیمیشن) رو به تانک اضافه کردی.
--
حالا می خوایم وقتی فلش بالا میزنیم لوله تانک بره بالا و وقتی فلش راست می زنیم لوله تانک بره راست.
--
توی پنجره ی انیمیاتور Animator1 که به تانک اضافه کردیم، یک پارامتر به اسم state از نوع integer ایجاد کن.
--
بین انیمیشن ها اتصال بده(راست کلیک می کنی و make Transition و سپس کلیک روی اون یکی و بلعکس) (مثل شکل قبلی که به هم وصل کردیم و بینشون فلش هست)
--
طبق شکل ، روی فلشی که جهتش از بالا به پایین هست کلیک کن و شرط if state=2 رو set کن :

http://s5.picofile.com/file/8131743884/state_equal_2.jpg

--
دستورات بالا می گن اگه state=2 انتقال انیمیشن طبق شکل از اون بالایی به پایینی set بشه یا state=1 شد طبق شکل انتقال انیمیشن طبق شکل از پایینی به بالایی set بشه .
---
حالا ما باید یک اسکریپت جاوا بنویسیم و بندازیم روی تانک(تانکی که توی صحنه هست و از قبل ریگ شده و شامل انیمیشن های لوله بالا و لوله راست هست و set کردن اوتا رو هم اگه بلد نیستید توی بخش انیمیاتور آموز های من بخونید توی promakers.ir)
---
اینم از کد js که اگه فلش راست زدیم مقدار متغیر state رو 2 می کنه و اگه فلش بالا زدیم state=1 می شه و بقیش دیگه مربوط به انیمیاتور هست که همه چیزو انجام میده

کد PHP:
public Animator animator;
 
void Update () {
 
if(Input.GetKey(KeyCode.UpArrow)) animator.SetInteger( "state", 1);
if(Input.GetKey(KeyCode.RightArrow)) animator.SetInteger( "state", 2);

}
--
نکته ی مهم: تیک گزینه ی اوتوماتیک Automatic رو توی انیماتور بردارید تا خودش انیمیشن ها رو خودکار اجرا نکنه .
سوالی بود و هر چی رو بلد نبودی بپرس دوست من big grin
اگه انیمیشن هم نداری و خواستی بسازی بگو یه sample بدم از روی اون کار کنی.
و باید فریم های مثلا 1 تا 10 رو واسه بالا رفتن لوله توی blender یا 3dmax بسازی اول.
بعدش فریم های 11 تا 20 رو واسه راست رفتن لوله ی تانک.
بعدش باید روی مدل ریگ شده در پنجره ی assets کلیک کنی و در پنجره inspector سه تا سربرگ Model و Rig و Animation میده که ما باید بریم روی Animation و توی اون گزینه ها یه قسمتی به اسم Clips داره که کلیپ ها یا برش های انیمیشن رو باید براش تعریف کنیم و روی فریم های 1 تا 10 و 11 تا 20 اسم بذاریم. اینم سادست روی + یا بعلاوه کلیک می کنیم و
اگه انیمیشن هم نداری و خواستی بسازی بگو یه sample بدم از روی اون کار کنی.
و باید فریم های مثلا 1 تا 10 رو واسه بالا رفتن لوله توی blender یا 3dmax بسازی اول.
بعدش فریم های 11 تا 20 رو واسه راست رفتن لوله ی تانک.
بعدش باید روی مدل ریگ شده در پنجره ی assets کلیک کنی و در پنجره inspector سه تا سربرگ Model و Rig و Animation میده که ما باید بریم روی Animation و توی اون گزینه ها یه قسمتی به اسم Clips داره که کلیپ ها یا برش های انیمیشن رو باید براش تعریف کنیم و روی فریم های 1 تا 10 و 11 تا 20 اسم بذاریم. اینم سادست روی + یا بعلاوه کلیک می کنیم و Start و End رو روی فریم های مربوط میذاریم مثلا 1 تا 10 رو اسمشو من گذاشته بودم anim_tank_loleBala و 11 تا 20 رو anim_tank_loleRast
اون انیمیشن Default رو هم می تونیم با کلیک روی منها حذف کنیم تا پیشفرضی در کار نباشه واسه اجرا
--
نکته:
گزینه has exit time رو هم تیکشو بردارید تا سوئیچ بی انیمیشن ها طول نکشه سریع باشه.
همچنین دو تا انیمیشن که روی هم هست پایان انیمیشن قبل و شروع انیمیشن بعد رو با ماوس تنظیم کنید روی یک خط باشه و زمان بینشون نباشه.

اینم حرکت دو بعدی پلیر به جایی که کلیک کردیم در حالت پلتفرم:
http://gameover.blog.ir/1394/08/23/%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%DA%A9-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%DA%86-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D9%BE
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۵
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی