کانال بازی سازی تلگرام
یونیتی: تغییر سلاح یا تعویض اسلحه یا قطعات یا بدنه ی ماشین یا سوئیچ_تعویض پلیر :: آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

در گیم اور، همیشه حق با مشتری است و در صورت نارضایی با هم به توافق می رسیم.
--
تمام اعمالی که انجام می دهیم، حتی اگر ذره ای و مثقالی باشد، به خودمان باز می گردد و بازتابش آنها را در زندگی خواهیم دید. زلزال ۷
او کسی است که (روح) شما را در شب (به هنگام خواب) میگیرد; و از آنچه در روز کرده ‏اید، با خبر است; سپس در روز شما را (از خواب) برمیانگیزد; و (این وضع همچنان ادامه مییابد) تا سرآمد معینی فرا رسد; سپس بازگشت شما به سوی اوست; و سپس شما را از آنچه عمل میکردید، با خبر میسازد. انعام ۶۰
دلها به یاد خدا آرام میگیرد. رعد آیه ۲۷
بدانید زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی، و تجمل پرستی و تفاخر در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است . حدید آیه ۲۰
آن خدایی که آدمی را از خون بسته (که تحول نطفه است) بیافرید.
بخوان و (بدان که) پروردگار تو کریم‌ترین کریمان عالم است.
آن خدایی که بشر را علم نوشتن به قلم آموخت.
به آدمی آنچه را که نمی‌دانست تعلیم داد.
راستی که انسان سرکش و مغرور می‌شود.
چون که خود را در غنا و دارایی ببیند. علق ۲- ۷
این زندگانی چند روزه دنیا افسوس و بازیچه‌ای بیش نیست، عنکبوت ۶۴
در روی زمین به تکبر راه مرو که نمی توانی زمین را بشکافی و هرگز قامتت به بلندای کوهها نمی رسد. اسراء ۳۷
در آنچه خداوند بر تو بخشیده است، سرای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و همانگونه که خدا به تو نیکی کرده است نیکی کن و هرگز فساد در زمین منما که خدا مفسدان را دوست ندارد. قصص ۷۷
و هرگاه نعمت و رحمتی به انسان بچشانیم و سپس آن را از او برگیریم او مأیوس و نومید میشود و به کفران و ناسپاسی بر میخیزد. هود ۹
بندگان مرا آگاه ساز که من بسیار آمرزنده و مهربانم. حجر ۴۹
از رحمت خدا نا امید مباشید که جز کافر هیچ کس از رحمت خدا نا امید نیست. یوسف ۸۷
پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم. بقره ۱۵۲
زندگانی دنیا چیزی جز متاع فریبنده نیست . آل عمران ۱۸۵
از آنچه به شما روزی داده ایم پیش از آنکه روزی فرا رسد که نه معامله ای وجود دارد و نه دوستی و شفاعت ، انفاق کنید. بقره ٢۴۵
بسا چیزی را ناخوش داشته باشید که آن به سود شماست و بسا چیزی را دوست داشته باشید که به زیان شماست، و خدا میداند و شما نمیدانید. بقره ۲۱۶
ما آیات (خود) را برای شما بیان کردیم شاید اندیشه کنید...حدید ۱۷

پیوندهای روزانه
پیوندها

برای تغییر سلاح یا تعویض اسلحه یا قطعات یا بدنه ی ماشین یا سوئیچ یا تغییر لباس یا فعال و غیرفعال کردن آبجکت های دلخواه در صحنه چه کنیم؟

برای اینکار از تابع setActive استفاده می کنیم. مثلا اسکریپت زیر رو ببینید. با فشردن کلید 1 و 2و3 روی numpad و یا 1و2و3 زیر کلید های تابعی(fuctional keys) بین قطعات تنظیم شده در پارامترهای ghete1 و ghete2 و ghete3 سوئیچ می کنیم و در هر لحظه یک آیتم را فعال خواهیم کرد.

کد csharp:
//setActive.Cs
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class setActive : MonoBehaviour {
    public GameObject ghete1;
    public GameObject ghete2;
    public GameObject ghete3;
    // Use this for initialization
    //edit:Sajjad3011
    void Start () {
        ghete1.gameObject.SetActive(true);
        ghete2.gameObject.SetActive(false);
        ghete3.gameObject.SetActive(false);
    }
    // Update is called once per frame
    void Update(){
        if(Input.GetKeyDown("1") || Input.GetKey (KeyCode.Keypad1)){
            //switch part1
            killAll();
            ghete1.gameObject.SetActive(true);
        }
        if(Input.GetKeyDown("2") || Input.GetKey (KeyCode.Keypad2)){
            //switch part2
            killAll();
            ghete2.gameObject.SetActive(true);
        }
        if(Input.GetKeyDown("3") || Input.GetKey (KeyCode.Keypad3)){
            //switch part3
            killAll();
            ghete3.gameObject.SetActive(true);
        }
    }
    void killAll(){
        ghete1.gameObject.SetActive(false);
        ghete2.gameObject.SetActive(false);
        ghete3.gameObject.SetActive(false);
    }
} 
به اسکریپت دقت کنید.زبان آن سیشارپ بوده و با اندکی تغییر می توانید آن را به js تغییر دهید. تابع killAll رو هر بار صدا می زنیم تا تمام آیتم ها رو غیر فعال کنیم و سپس یکی از قطعات رو با نوشتن اسمش و سپس تابع setActive از کلاس gameObject فعال می کنیم.
دقت کنید که سه تا گیم آبجکت به عنوان قطعه ی 1 و 2 و 3 باید توی صحنه بذارید و همچنین یک گیم آبجکت تهی(empty game object) ایجاد کنید و اسکریپت رو بندازید روش. سپس قطعات رو بندازید روی پارامترهاش توی inspector تا توی آرایه تنظیم بشه.winking
نکته ی مهم : دقت کنید که موقعت(position) و زاویه ی چرخش(rotation) و مقیاس(scale) تمام قطعات یکی باشه تا بتونید به راحتی قطعات ماشین رو تنظیم کنید و بزرگ بودن یا قطعات خودرو تو هم نرن. برای تغییر سلاح یا تغییر اسلحه اینکار مهم نیستhappy

منبع مطالعه شده : http://answers.unity3d.com/questions/606...cript.html

با تشکر از سجاد از پرومیکرز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۱
مدیرکل

نظرات (۱)

سلام.با تشکر از این که مطالب خوبی میزارید.فقط یه سوال برام پیش اومد.این بود که من مثلا تو منو یه کاراکتر دارم،با این کدی که شما دادید لباس یا شمشیرشو مثلا عوض میکنم.ولی تو صحنه خود بازی عوض نمیشه.من از playerprefs استفاده میکردم که یک رو با یه کلید بگیر سیو کن فلان.ولی خیلی طولانی زمان بره.خواستم بدونم راه ساده تری وجود داره.تشکر
پاسخ:
یعنی چی که تو صحنه خود بازی عوض نمیشه؟!
اتفاقا تو صحنه عوض باید بشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی