«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
تاچ استیک_کشیدن و رها کردن یک عکس در یونیتی/ touch stick در یونیتی (برای دکمه ی مجازی کنترلی بازی اندروید) :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها
منبع:gameover.blog.ir


یک ui->Canvas ایجاد کنید.

سپس دو image در زیر شاخه ی Canvas ایجاد کنید.یکی عکس دایره تو خالی بزرگ و یکی برای دایره ی توپر کوچک داخلی که قراره با ماوس بگیریم و بکشیم و رها کنیم.

می تونید این دو عکس رو دانلود کنید :

http://s6.picofile.com/file/8214240134/1.png

http://s3.picofile.com/file/8214240176/2.png

نکته:
خصوصیت شناور بودن image ها رو روی پایین و چپ بگذارید.

http://s6.picofile.com/file/8214240368/image_0.jpg

کد سیشارپ زیر رو بندازید روی image یا دایره ی توپر داخلی:

//keshidan va raha kardan
//csharp code
//Unity 5
//Author:gameover.blog.ir
using UnityEngine.EventSystems;
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class touch1 : MonoBehaviour {
	private Vector2 startPosition;
	private bool dragEnable=false;
	// Use this for initialization
	void Start () {
		startPosition = transform.position ;
	}
	
	// Update is called once per frame
	void Update () {
		if (Input.GetMouseButton (0)) 
		{
			EventSystem eventSystem = EventSystem.current;
			if (eventSystem.IsPointerOverGameObject ()){
				dragEnable = true;
			}
		} 
		else if (Input.GetMouseButtonUp (0)) {
			dragEnable=false;
		}


		if (dragEnable == true) {
			transform.position = Input.mousePosition;
		} else	transform.position = Vector2.Lerp (transform.position, startPosition,20* Time.deltaTime); 

		}//Update
}

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۴
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی