«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
بالا رفتن از نردبان در یونیتی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

بالا رفتن از نردبان در یونیتی

سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۷ ق.ظ

منبع:gameover.blog.ir

با تشکر از سجاد

یه تابع یا رویداد به اسم void OnCollisionEnter(Collision col){  داریم باهاش می تونید چک کنید با چیزی که تگ nardeban  داره برخورد داریم یا نه. بعدش کلید فلش بالا رو توش چک می کنید اگه فلش بالا زده شد یه آسانسور نامرعی زیرش هست میره بالا و پایین. در حقیقت یه plane یا کلایدر روی یک گیم ابجکت نامرعی میذارید. فلش پایین هم زده شد می یاد پایین . به همین سادگی. همچنین انیمیشن بالا رفتن و پایین رفتن رو می تونیم اجرا کنیم.

البته یادتون نره postion آسانسور نامرعی رو باید به طور اتوماتیک وقتی که player در نقطه بالا یا پایین نردبان هست تنظیم کنید تا وقتی player مثلا از یه نردبان دیگه می ره روی یه سقف و از نردبان دیگه بخواد بیاد پایین آسانسور بالا نباشه.

همچنین بهتره از توابع raycast استفاده کنید زیرا می تونید رودر رو  یا face to face بودن player در مقابل نردبان رو چک کنید و وقتی کاراکتر پشت کرده نتونه بره بالا و بقیه به عهده ی خودتون هست که باگ های احتمالی رو رفع کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۱
مدیرکل

نظرات (۱)

سلام. یه راه دیگه هم میشه. از آن کولیژن که نباید استفاده کرد چون کلایدر نردبون و پلیر نمیتونن از هم عبور کنن. بهتره که وقتی پلیر به نردبون میخوره چند شرط چک بشه...
1- آیا روی زمین قرار داره یا نه؟ در اینصورت اگر فلش مثلا بالا رو بزنه اثر جاذبه روی پلیر صفر شه و به سمت بالا حرکت کنه.
2- روی هوا قرار داره؟ مثلا مثل بازی هایی که وقتی از هوا میپری روی نردبون و وسط نردبون میوفتی. اینجوری بلافاصله جاذبه پلیر صفر شه و با کلید های بالا و پایین بتونه جابجا شه
پاسخ:
سلام آفرین.عالیه.این که گفتی روش خوبیه.
متن  رو قدیم گذاشته بودیم ادیت نکردیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی