«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
پرتاب نارنجک به نقطه ای که کلیک کردیم برای حالت دو بعدی در یونیتی 5 :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

منبع:gameover.blog.ir
کد به زبان سیشارپ در یونیتی 5.1 فاینال تست شده(حالت دو بعدی)

//shellik be jayi ke click kardim 2d mode
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class test : MonoBehaviour {
    
    public GameObject pref_Bullet;
    public int bulletSpeed=1000;
    float distance= 10.0f;
    
    void  Update (){
        if (Input.GetMouseButtonDown(0)) {            
            Vector3 position=new Vector2(Input.mousePosition.x, Input.mousePosition.y);
            position = Camera.main.ScreenToWorldPoint(position);
            GameObject go= Instantiate(pref_Bullet, transform.position, Quaternion.identity) as GameObject ;
            go.transform.LookAt(position);    
            Debug.Log(position);
            go.AddComponent<Rigidbody2D>();
            go.gameObject.GetComponent<Rigidbody2D>().AddForce(go.transform.forward*bulletSpeed);
        }
    }
}

نکته: متغیر pref_Bullet از نوع public هست.پریفب نارنجک رو بدید بهش.

پریفب رو اگه نمی دونید بگم:

هر گیم ابجکت یا جسم بازی که می سازیم می ذاریم توی صحنه رنگش و متریال وخصوصیات دیگه رو تغییر می دید هر جور دوس دارید. یا زیر شاخش هر چی می خواید می ذارید(مثل ماشین با چرخ و درب و غیره)، سپس با ماوس  از کادر هایرارکی یا کادر اجزای صحنه ی بازی(hierarchy) می کشید توی کادر project یه نمونه ازش می سازه بهش می گیم prefab یا پریفب . حالا هر چی دلمون بخواد می تونیم ازش با ماوس بندازیم تو صحنه و فقط کافیه تغییر رو روی پریفب اصلی اعمال کنیم تا روی همشون اعمال بشه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۱
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی