«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
پریفب چیست؟ تعریف پریفب. prefab در یونیتی یعنی چه؟ :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

پریفب چیست؟ تعریف پریفب. prefab در یونیتی یعنی چه؟

چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۵ ق.ظ

prefab چیست؟

 

پریفب یا prefab هم اگه نمی دونید بپرسید.

 

مثلا یک عکس یا asset یا مجموعه ای از چند گیم ابجکت(جسم بازی مثل مکعب،استوانه وغیره) یا هر چیزی رو خواستیم با ماوس می گیریم می کشیم می اندازیم روی یک جسم در کادر hierarchy(هایرارکی=کادر اجزای صحنه ی بازی ) و زیر شاخه ی یک ابجکت (تهی=empty )قرار می دیم.(نکته برای ایجاد یک جسم تهی یا امپتی،راست کلیک کنید تو کادر هایرارکی و یک جسم empty game object از همون قسمتا ایجاد کنید)

بعدش اون گیم ابجکت empty رو با تمام چیزایی که انداختیم روش و زیر شاخش شده (فقط همون جسم رو )می کشیم توی کادر پروژه تا یک prefab ازش ساخته بشه و تمام چیزایی که زیرشاخش بود هم یه نمونه زیر شاخش میسازه. بعدش می تونیم از کادر هایرارکی یا از صحنه حذفش کنیم. مثل تیر و اشیایی که می خوایم توی صحنه نباشن و با استفاده از کد اونا رو ایجاد کنیم.یا یک نمونه از این پریفب رو بکشیم توی صحنه یا هر چند تا ازش می خوایم بکشیم با ماوس بندازیم تو صحنه و فقط یکی رو از تو کادر پروژه تغییر بدیم تا رنگ همه عوض بشه یا خصوصیات دیگش رو بعد از انتخابش در کادر پروژه ،از طریق کادر inspector که بهش می گیم کادر خصوصیات جسم انتخابی،تغییر بدیم )

 

به همین سادگی. :| :| :|

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۲
مدیرکل

نظرات (۱)

اگه پریفب حجمش یک مگابایت باشه هربار که ازش استفاده میکنیم حجم بازی یک مگابایت بیشتر میشه ؟

پاسخ:
نمی دونم ولی احتمالا آره. چون هر نمونه ای که ایجاد میشه نیاز به حافظه ای برای ذخیره سازی حداقل یک سری اعداد محاسبه شده برای خصوصیات جسم ایجاد شده داریم.
تقریبا تنها کاری که میشه کرد اینه با تکنیک های بهینه سازی و optimization سعی کنید حافظه رو مدیریت و تا می تونید محیط و اشیا رو بهینه سازی کنید. حالا این بهینه سازی بعضی وقتا باید استاتیک و بعضی قسمت ها هم باید داینامیک و در زمان اجرا بهینه سازی بشه. مثلا اجسامی که دور از دوربین هستن موقتا اگر نیازی بهشون نیست دی اکتیو می کنیم یا ست اکتیو فالس.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی