«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
آموزش raycast در یونیتی_اجرای انیمیشن درب در صورت دید دوربین :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

منبع:

gameover.blog.ir

این PDF رو از zip در آورده و با برنامه ی Adobe Reader بخونید

منبع : http://www.unity3d.com
به لینک pdf زیر برید چند ثنیه صبر کرده و سپس رد تبلیغ بزنید:

http://opizo.com/wSVgB8


نمی دونم چرا دوستان فقط چند نفر دانلود کردن.
توی این اموزش انواع فراخوانی تابع rayCast رو با مثال آوردم و کامل توضیح دادم. توی سایت اصلی unity3d.com هم برید وبسایت نویسان unity3d.com اشتباهاتی رو دارن که ممکنه جبران ناپذیر باشه. واسه همین اقدام به ترجمه و تغییر نوع آموزش سایت unity3d.com کردم.

توی این آموزش سعی کردم کاربران زیادی رو از گیجی در بیارم تا بدونن وقتی تابع Physics.Raycast یکبار به سه پارامتر و یکبار با دو پارامتر و یک بار با 4 پارامتر فراخوانی میشه یعنی چی و چه ورودی هایی رو باید بده.

کاربرد:

مثلا اشعه پرت می کنه تا موانع رو detect کنه.

به هر جهت می خوای تا فاصله مشخص ray می اندازی

برای باز شدنانیمیشن درب در صورت اینکه دوربین از روبرو ببینه.

شرط می ذاری اگه tag  مانع با تگ ما یکی بود کد بعدی رو اجرا کنه

بعدش انیمیشن اجرا کن(window=->Animation درب رو  رو انیمیت کن)

loop Time =false بذارید تا انیمیشن تکرار نشه و فقط یه بار درب باز شه.


مثال :تشخیص مانع روبرو با استفاده از تگ:


bool isOpen=false;
float distance=3f;
 void myRaycast(){
RaycastHit hit;
Ray myRay = new Ray(transform.position, Vector3.forward);
if(Physics.Raycast (myRay, out hit, distance)){
if(hit.collider.tag == "door" && isOpen==false){
Animation.Play("openDoor");
isOpen=true;
}//if internal
}//if external
}//myRaycast()

نظرات (۶)

ممنون دوست عزیز
منتظر ترجمه های بیش تر از شما هستم
توفیقت روز افزون 
موفق باشی
پاسخ:
سپاس عزیزم.
همینطور برای شما آرزوی موفقیت در تمامی ابعاد مثبت زندگی رو داریم.
خیلی عالیه ممنون
پاسخ:
ممنون.موفق باشید.
با سلام و تشکر
عالی بود
پاسخ:
مرسی. لطفا کانال ما رو به دوستاتون معرفی کنید: @gameoverblog
سلام عالی بود   بازم ترجمه کرده از unity 3d دارید؟؟؟ میشه ادرشسو بزارید؟
پاسخ:
سلام.مرسی.
هر چی هست تو همین وبلاگه.
اما سایت اصلی برید:
unity3d.com
چون همه وبلاگ ها و سایت ها غیر از سایت اصلی زودتر قدیمی میشن.
ما هم یه روزی پیر می شیم و از دنیا میریم.
و ممکنه وبلاگ رو بفروشیم به فرد لایق دیگری.
تا زنده اید موفق و علمی باشید . انشاءا... .
۱۱ اسفند ۹۷ ، ۱۶:۴۳ مدیر عامل شرکت VolkaCompany
سلام و خسته نباشید واقعا سایتتون تک هستش تو ایران(در مورد آموزش های یونیتی) برای همین خواستم ازتون تشکر کنم که انقدر خوبین
پاسخ:
سلام
خدا رو شکر
مرسی

سلام 

تو مثل لیمبو کوچیک اما عمیقی 

تشکر از زحمتات 

پاسخ:
موفق باشی
نوکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی