بررسی برخورد اشیای دو بعدی در یونیتی با کد سیشارپ_صدمه خوردن
جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷ ب.ظ
منبع :gameover.blog.ir
مثال 1:
بررسی برخورد گیم ابجکت با تگ p2 به گیم ابجکت با تگ p1:
در اینجا اسکریپت رو میدیم به شی ای که تگ p1 داره.
بعدش به شی دوم تگ p2 می دیم.
یک تابع هم توش تعریف می کنیم مثلا برای صدمه خوردن به اسم ApplyDamage که عدد صدمه خوردن رو از ورودی می گیره و از میزان متغیر خون که نیاز به تعریفش هست کم می کنه و حالا روی ui text یا نوار خون نمایش میدیم با کد نویسی:
using UnityEngine; using System.Collections; public class ExampleClass : MonoBehaviour { void OnCollisionEnter2D(Collision2D coll) { if (coll.gameObject.tag == "p2") coll.gameObject.SendMessage("ApplyDamage", 10); } }
مثال2:
using UnityEngine; using System.Collections; public class ExampleClass : MonoBehaviour { void OnCollisionEnter2D(Collision2D coll) { if (coll.gameObject.tag == "Enemy") coll.gameObject.SendMessage("ApplyDamage", 10); } }
یه دونه هم اینجا گذاشته بودم قبلا :(بررسی برخورد اشیا در فاصله دلخواه روبرو)
۹۴/۰۸/۲۲