«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
پروفایلر در یونیتی Profiler in unity :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

پروفایلر در یونیتی Profiler in unity

يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۴ ق.ظ

منبع :gameover.blog.ir

مترجم:گیم اور

منبع: هلپ یونیتی


[تصویر: ProfilerTimeline.jpg]
قسمت بالای پنجره ی Profiler توضیحات کارایی(performance) بر حسب زمان نشان می دهد.وقتی شما یک بازی را اجرا می کنید داده ها در هر فریم ثبت می شوند و تاریخچه یا history ی چند صد فریم آخر نمایش داده می شود.کلیک روی فریم های خاص،جزئیات آن را در بخش پایینی پنجره نمایش می دهد.جزئیات متفاوت بسته به ناحیه ی timeline که در حال حاضر انتخاب کرده ایم نشان داده می شود.

مقیاس عمودی تایم لاین، به طور اتوماتیک مدیریت شده و فضای عمودی پنجره را پر می کند.برای اطلاعات بیشتر در مورد ناحیه ی مصرف پردازنده یا cpu usage می توانید نواحی Memory و Rendering را حذف کنید.همچنین بای افزایش ناحیه ی صفحه ی استفاده شده برای نمودار تایم لاین ، می توانید جداکننده (splitter) بین timeline و ناحیه ی آماری را انتخاب و drag کنید.

timeline شامل چند ناحیه است: cpu usage و Rendering و Memory . این نواحی می توانند با کلیک روی دکمه ی close در پنل بسته شوند و دوباره با استفاده از لیست پایین رونده ی Add Area در نوار Profiler Controls مجددا Add (اضافه) شوند.

دقت کنید که مربع های رنگی در ناحیه ی label می توانند کنترل شوند خواه تایم لاین اختصاص یافته نمایان شود یا خیر.برای حذف یک sample از بخش display روی کلید رنگ یا colour key کلیک کنید. کلید کم نور شده و داده ها از گراف(نمودار)حذف خواهند شد.این می تواند برای مثال در شناسایی علت میخکوب کردن نمودار CPU سودمند باشد .

--
اون قسمتی که cpu usage هست به معنی میزان مصرف واحد پردازنده ی مرکزی اصلی سیستم هست.
اون قسمتی که GPU usage هست به معنی میزان مصرف واحد پردازنده ی توی کارت گرافیک هست.
بقیه هم مربوط به رندر و حافظه و صدا هست.

اگه اطلاعات بیشتر خواستید توی ویندوز 7 آدرس زیر رو در مرورگر اجرا کنید:
file:///C:/Program%20Files/Unity/Editor/Data/Documentation/en/Manual/ProfilerWindow.html


برنامه نویسی Profiler در یونیتی:

فضای نام : Namespace: UnityEngine


متغیرهای static:


enableBinaryLog      
تنظیم فایل خروجی پروفایلر در پلیرهای ساخته شده
enabled فعال کردن پروفایلر
logFile تنظیم فایل خروجی پروفایلر در پلیرهای ساخته شده
usedHeapSize اندازه خافظه ی هیپ مصرفی توسط برنامه


توابع static:


AddFramesFromFile
نمایش دده های پروفایل ضبط شده در پروفایلر
BeginSample شروع پروفایلینگ یک تکه کد با  لیبل دلخواه
EndSample خاتمه ی پروفایلینگ یک تکه کد با  لیبل دلخواه
GetMonoHeapSize اندازه ی مونو هیپ را برگشت می دهد
GetMonoUsedSize اندازه ی حافظه ی استفاده شده از mono را برگشت می دهد
GetRuntimeMemorySize حافظه ی مصرفی زمان اجرا از منابع را برگشت می دهد.













مثال1:

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour {
    void Start() {
        Profiler.logFile = "mylog.log";
        Profiler.enabled = true;
    }
}

مثال2:
// Search for any object of Type Texture
	// if found print its name and memory usaage, else print a message
	// that says that it was not found.
	function Update() {
		#if ENABLE_PROFILER
		var textures = Resources.FindObjectsOfTypeAll(typeof(Texture));
		foreach(Texture t in textures)
			Debug.Log("Texture object " + t.name + " using: " + Profiler.GetRuntimeMemorySize(t) + "Bytes");
		#endif
	}

مثال3:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour {
    void Example() {
        Profiler.BeginSample("MyPieceOfCode");
        Profiler.EndSample();
    }
}



مثال4:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour {
    void Example() {
        Profiler.BeginSample("MyPieceOfCode");
        Profiler.EndSample();
    }
}

مثال5:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour {
    void Example() {
        Profiler.AddFramesFromFile("mylog.log");
    }
}


مثال6:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour {
    void Start() {
        Profiler.logFile = "mylog.log";
        Profiler.enabled = true;
    }
}


مثال7:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour {
    void Start() {
        Profiler.logFile = "mylog.log";
        Profiler.enabled = true;
    }
}


مثال8:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour {
    void Start() {
        Profiler.logFile = "mylog.log";
        Profiler.enableBinaryLog = true;
        Profiler.enabled = true;
    }
}

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۲
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی