«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
دانلود بهترین و کمیاب ترین کتاب برنامه نویسی گیم با کتابخانه openGL و زبان سی پلاس پلاس :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

نکته:اولا این کتاب خیلی کمیاب هست و حتی توی سایت های خارجی هم بسیار نادر هست ولی ما این کتاب رو به رایگان براتون می ذاریم تا دانلود بفرمایید.

تعداد صفحه: نزدیک 800 


نکته ی مهم : افراد عادی که با انجین های بازی سازی unity کار نکردن یا کلا قصد ساخت بازی (چه دو بعدی چه سه بعدی) رو دارن نیازی به این کتاب نیست و باید اول بدون درگیر شدن با جزئیات،برن مستقیم با یونیتی کار کنن .



چون در openGL فقط کارهای گرافیک رو انجام میدیم تحت Visual c ++ و خروجی اندروید و غیره هم در کار نیست.(و الان هم واسه عهد بوقه و شما بهتره برید سمت unity)، یه خروجی صرفا EXE می سازیم که کتابخانه ها و فایل های DLL و Lib یا ... رو به محیط ویژوال استادیو add reference و تیک می زنیم و فایل dll رو در c:\windows\system32 میریزیم و lib رو هم در پوشه ی include و الی آخر... .

این کتاب برای زمانی هست که شما حرفه ای یونیتی یا انیجن های دیگه می شید.بین انجین های دیگه مثل cry یا unreal و unity و game maker studio (خود گیم میکر منسوخ هست و حتما استادیو خروجی اندروید میده) و OGRE و torque 3d و  S2Engine HD  هم هم خودتون مختارید با چی کار کنید. اما بنده توصیه ام اینه که شروع کارتون با unity باشه بعدش حالا خواستید برید سمت انجین های دیگه تا تست کنید و خودتون تشخیص بدید برتری های یونیتی رو. فقط فیزیک یونتیی کمی توی قسمت Rigid body و سرعت های بالا ممکنه ضعیف عمل کنه که اونا رو باید با تکنیک پیاده سازی کرد و شاید آنریل توی سیستم های فیزیک قوی تر باشه.اما باز هم شروع کار یونیتی از نظر ما.


بعد از تسلط به یونیتی و شروع بازی سازی،اونجایی که دوست دارید مطالعات آزاد تری رو در زمینه ی کدنویسی سخت تر با open GL انجام بدید(هر چند منسوخ هست) فقط به صرف اینکه ایده های ساخت انجین های بازی سازی رو درک کنید می تونید از کتب openGL مثل این و سایر کتب و directX و .... کمک بگیرد.(فرق open GL هم با directX اینه که openGL از توابع بیشتری استفاده می کنه و اشیای سه بعدی و ترسیمات texture و فایل های عکس و انداخت اونا روی مدل و shader ها(متریال های روی مدل ها) و نورپردازی ها و سایه گذاری ها و به طور کلی فقط کار گرافیک رو انجام میده و با صدا و سایر جنبه ها کاری نداره.(مباحث دیگه مثل openAL یا Cross Platform 3D Audio مربوط به صدا) و Directx هم جزو برنامه نویسی های حرفه ای تر هست که مستقیما با سحت افزار درگیر می شید و اونجا برای حرفه ای ها هست که دوست دارن کدهاشون با سرعت بیشتری بدون تبدیلات اضافه به فرمت اجرایی روی سیستم عامل ویندوز در بیاد و الی آخر...)

این شما و این یکی از بهترین کتاب های openGL (فقط حرفه ای ها مطالعه کنن و مبتدیان سعی کنید درگیر جزئیات این کتاب نشید که چطوری بازی بسازیم و از کجا شروع کنیم.اگه سوالی در رابطه با بازی سازی دارید در وبلاگ نظر بدید بنده ی حقیر راهنماییتون خواهم کرد انشاءا... . چون خودم مدت ها سر در گم بودم و چندین سال در این باب تحقیق کردم و البته باز هم بی سواد هستم در برابر اساتید و تمام شما بزرگواران. .و من ا... توفیق):


http://pxhst.co/avaxhome/ad/ac/0014acad_medium.jpeg

http://opizo.com/yrsFmQ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۹
مدیرکل

نظرات (۱)

۱۹ دی ۹۴ ، ۲۱:۰۸ نیما ناصری
سلام اگه میشه اموزش یونیتی برای مبتدی رو هم بگذار با تشکر از وبلاگ خوبتون

پاسخ:
سلام عزیزم.
برای یادگیری یونیتی در سایتهای unity3d.com و  unity3d.ir و promakers.ir آموزش های زیادی هست.
رفرنس همون unity answer هست و unity help scripting reference که در help آفلاین خود  نرم افزار یونتیی وجود دارد.
با وجود این بهترین روش یادگیری اینه که خودتون شروع کنید به ساخت یک بازی اونم از نوع دو بعدی و سعی کنید عملی کار کنید و هرچیزی یاد می گیرید رو به طور عملی تست کنید.
در مرحله اول درگیر جزئیات بازیسازی نشید و هی ترس نداشته باشید که فلان جا گیر کردید بلد نیستم و سریع ول کنید.نه اینطوری هم نیست.
بلکه با یکی دو روز تحقیق و پرس و جو در همون سایت هایی که گفتم انشاءا... مشکلات شما حل خواهد شد. اگه حل نشد سعی کنید از پروژه های ساده تر یا ایده های ساده تر اقدام به ساخت بازی کنید.بعدش یواش یواش با استفاده از تجربه ی دیگران و تحقیق و ترجمه و شب بیداری و ... پیروز خواهید بود.
ضمنا حتما حداقل یونیتی 5 به بالا رو نصب کنید.چون ورژن های قدیمی تر به هیچ وجه برای خروجی گرفتن اندروید مناسب نیست و سختی کار در برنامه نویسی زیادتر میشه.چون در یونیتی 5 به بالا یک سیستمی هست به نام ui که برای ساخت دکمه ها و منوهای بازی به طور ثابت در صحنه و تنظیم برای اجرا روی رزولوشن های مختلف بکار می ره.
بعدش اگه در مسیر راه یک جایی گیر افتادید در وبلاگ ما مطرح کنید پاسخ خواهم داد انشاءا... . و من ا... توفیق.(راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی