«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
آموزش اجرای انیمیشن در یونیتی Animation.Play و Animation.CrossFade :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

منبع :gameover.blog.ir

مثال1:

متغیری از نوع عمومی public می سازیم که باید کامپوننت انیمیشن هم drag کنیم روش در inspector.

روش زیر برای انیمیشن هایی که با انیماتور نمی شه اجرا کرد(انیمیشن های سنتی یا legacy که با نرم افزارهای قدیمی ریگ شده) و حتی انیمیشن های جدید(هر دو ) جواب مید:

public Animation anim;
    void Start() 
    {

            anim.Play("esme animation");
    }


مثال2:

متغیری از نوع خصوصی private می سازیم که کامپوننت انیمیشن رو از طریق کد دریافت می کنیم.

    private Animation anim;
    void Start () 
    {
        anim.GetComponent<Animation> ();
            anim.Play("esme animation");
    }

نکته:

کامپوننت انیمیشن هم باید به player بدید. برای اینکه خودش کامپوننت رو بده یا نذاره حذفش کنید این دستور رو قبل از اسم کلاس بیارید:

[RequireComponent(typeof(Animation))]


نکته مهم: گزینه LEgacy یا سنتی در حالت دو بعدی یافت نمیشه و احتمالا فقط برای حالت سه بعدی در بخش Rig باید تنظیم بشه.(دو بعدی هم بهتره با Animator کار بشه نه Animation)

شاید یکی از دلایل افت فریم و کند شدن بازی های یونیتی اینه که از چند کامپوننت انیمیاتور استفاده کنیم.
پس بهتره بعضی اوقات به جای انیماتورها از کامپوننت انیمیشن استفاده بشه.

ابتدا کاراکتری که می خواید براش انیمیشن های مختلف بسازید انتخاب کنید( از کادر hierarchy(کادر اجزای صحنه))

سپس به منوی window->animation برید و انیمیشنی رو ایجاد کنید(Create new animation clip)

http://s6.picofile.com/file/8235101618/create_animationClip.jpg

http://s6.picofile.com/file/8235101684/create_animationClip2.jpg


سپس کامپوننت animation بدید به کاراکترتون. و size بدید و انیمیشن ها رو بیارید توش:

http://s6.picofile.com/file/8235101942/create_animationClip3.jpg


دستور Crossfade:


سپس از کد زیر الهام بگیرید برای سوئیچ بین انیمیشن ها :(دقت کنید اسم اسکریپت و کلاس سیشارپ ما باید حتما یکسان باشه.در اینجا ExampleClass)

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour {
    public Animation anim;
    void Start() {
        anim = GetComponent<Animation>();
    }
    void Update() {
        if (Mathf.Abs(Input.GetAxis("Vertical")) > 0.1F)
            anim.CrossFade("Run");
        else
            anim.CrossFade("Idle");
    }
}

نکته: تابع یا متد CrossFade هم برای کامپوننت Animator کاربرد داره هم کامپوننت Animation.
موفق باشید.

در صورتی که نیاز به بهینه سازی هم دارید این مطلب و بخونید:
http://gameover.blog.ir/1394/11/05/%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C

http://gameover.blog.ir/1394/08/11/%DA%A9%D8%AF-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D9%BE-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C-player-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-Easy-touch-version-3-%D8%B3%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D9%BE


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۴
مدیرکل

crossfade

نظرات (۳)

سلام 
خسته نباشدید 
به دو کد احتیاج داشتم ممنون میشم اگه زحمت شو بکشید 
یکی برای اینکه هر وقت که صوت قطع شد به صورت اتوماتیک بره به صحنه بعدی 
یکی دیگه ام برای کلیک بر روی button و پخش انمیشین فقط در حالت کلیک 
ممنون 

پاسخ:
هر دو اسونه فقط بیا تو گروه تا ج بدیم
سلام.
چرا من وقتی کد سوییچ بین انیمیشن رو وارد می کنم اصلا انیمیشن اجرا نمیشه؟

پاسخ:
سلان
شاید انیمیشن رو درگ نکردی روی متغیر anim در inspector.
بیا گروه بپرس
تو کانال تلگرام اسم گروهو میگیم:
@gameoverblog
سلام
من به یه مشکلی بر خوردم اونم اینه که یه انیمیشن ساختم وقتی اونو پلی میکنم ابجکتم میره به اونجایی که انیمیشنو ساختم اونجا حرکتشو میزنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی