«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
ساخت نوار سلامت سه بعدی_ساخت نوار خون سه بعدی در یونیتی 5 _3d healthbar unity :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

منبع:gameover.blog.ir

روش قدیمی(منسوخ):

یک روش سنتی اینه که یک گیم ابجکت تهی یا empty game object بسازیم و دشمن و یک cube با رنگ قرمز رو بندازیم توی زیرشاخش(به عنوان فرزندش).

بعدش این مکعب رو scale کنیم و در مثلا راستای محور x جهانی(تحت زاویه ای که خود دشمن قرار گرفته یا نسبت به مرکز خودش) اونو کم کنیم مثال:

using UnityEngine;
using System.Collections;
//Author:sajjad3011
public class NewBehaviourScript : MonoBehaviour {
     public GameObject navarKhun;
 
 /*     void Start () {
       navarKhun = GameObject.Find("Cube");
       }
*/
    public void btnChangeHeight() {
      navarKhun.gameObject.transform.localScale -= new Vector3(1,0,0);
    }
}
توضیح:
یک بردار ساخت سه بعدی که y و z اش صفر هست و x یک هست و این بردار رو از اسکیل فعلی کم می کنه.
 یعنی فقط ایکس اش به اندازه یکی کم میشه .
بعدش می تونیم چک کنیم اگه localScale.x از صفر کمتر شد دشمن مرده.


روش جدید و بهتر با استفاده از ui:
اما روش جدید در یونیتی 5 استفاده از کانواس هست.
به هر گیم ابجکت دشمن یک کانواس می دیم و توی تنظیمات render mode رو روی  world space می ذاریم. خوبیش اینه که می تونیم کانواس رو اسکیل کنیم و حتی خودش نسبت به زاویه چرخش دشمن چرخش می کنه و تنظیم میشه.
بعدش توی کد می تونیم width و height ایمیج رو تنظیم کنیم.

مثال:
Image im;
im.rectTransform.rect.width=100
همچنین باید اسپرایت یا image خون رو lookat کنیم به دوربین که روش به سمت دوربین باشه.
مثال:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour {
    public Transform target;
    
    void Update() {
    	// Rotate the camera every frame so it keeps looking at the target 
        transform.LookAt(target);
    }
}
دوربین رو باید بدیم به target در inspector تا نوار خون نگاهش به سمت دوربین باشه.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۶
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی