«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
توابع rigidbody در یونتیی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

توابع rigidbody در یونتیی

دوشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۵۷ ق.ظ

gameover.blog.ir

ترجمه: گیم اور

توابع متعلق به کامپوننت ریجید بادی(برای فیزیک اجسام جامد)

AddExplosionForce یک نیرو را با کامپوننت ریجید بادی برای شبیه سازی آثار انفجار بکار می گیرد.این نیروی انفجار  با دور شدن از ریجید بادی به طور خطی افت خواهد کرد.
AddForce یک نیرو را به ریجید بادی اضافه می کنه.نیروی رانش در راستای بردار(مثلا بردار که x=1 و y=0 و z=0 باشه یعنی در راستای محور x . البته بعدا بیشتر توضیح میدیم)
AddForceAtPosition برای بکار بستن نیرو در یک موقعیت بکار می رود.در نتیجه باعث ایجاد یک گشتاور و نیرو روی گیم ابجکت میشه.
AddRelativeForce باعث ایجاد یک نیروی ریجید بادی نسبت به سیستم مختصات آن می شود.
AddRelativeTorque یک نیروی چرخشی را برای ریجید بادی نسبت به سیستم مختصات آن ایجاد می کند.
AddTorque یک نیروی چرخشی رو ایجاد می کنه.
ClosestPointOnBounds نزدیک ترین نقطه به جعبه محیطی متصل به کلایدرها را بر می گرداند.
GetPointVelocity سرعت ریجید بادی روی نقطه ی worldPoint در فضای جهانی را بر می گرداند.
GetRelativePointVelocity سرعت نسبی ریجید بادی در نقطه ی relativePoint را بر می گرداند.
IsSleeping بررسی می کند آیا ریجید بادی به خواب رفته است یا نه؟ true/false خروجی
MovePosition برای حرکت ریجید بادی به موقعیت دلخواه بکار می رود.
MoveRotation برای چرخش ریجید بادی به اندازه ی دلخواه بکار میره.
SetDensity جرم مبتنی بر کلایدرهای متصل به ریجید بادی را با فرض یک چگالی ثابت تنظیم می کند.
Sleep نیرویی روی ریجید بادی ایجاد می کند تا در حداقل یک فریم sleep کند(به خواب رود)
SweepTest بررسی می کند اگر ریجید بادی با چیزی برخورد کرد،آیا آن از میان صحنه عبور کرده بود یا نه.
SweepTestAll مثل SweepTest است اما همه hit یا برخوردها را بر می گرداند.
WakeUp به ریجید بادی دستور wake up یا بیدار شدن می دهد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۵
مدیرکل

نظرات (۱)

واقعا خسته نباشی
دستت درد نکنه
به این ترجمه پارامتر ها و توابع ادامه بده محبت کنید تمام کامپوننت ها رو به مرور همین طور ترجمه کنید
موفق باشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی