«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
Message ها ی Rigidbody در یونیتی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

Message ها ی Rigidbody در یونیتی

دوشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۶ ب.ظ

gameover.blog.ir

message در اصلاح زبان های برنامه نویسی رویداد گرا و شی گرا به معنی توابعی هست که در صورت وقوع رخدادی اتفاق می افتند و در اصلاح به این رویداد ها Event یا Message گفته می شه که توسط توابعی مثل SendMessage یا غیره به صورت اختیاری یا اتوماتیک و در پشت پرده توابع عضو یک کلاس ممکن هست که اجرا بشه.

به عنوان مثال کامپونت RigidBody در یونیتی دارای سه message هست :

OnCollisionEnter


وقتی اجرا می شود که کلایدر/ریجید بادی یک گیم ابجکت،کلایدر/ریجید بادی گیم ابجکت دیگه رو لمس می کنه یا در اصلاح برخوردی بین هر یک از کلایدرهای دلخواه دو گیم ابجکت رخ میده.
OnCollisionExit عکس حالت بالاست،یعنی به محض خروج از برخورد دو گیم ابجکت این فانکشن یا در اصلاح Event یا message رخ میده.
OnCollisionStay تا زمانی که کلایدرهای دو گیم ابجکت با هم برخورد دارند این message مدام اجرا میشه.یکی از کاربردهای این میسیج زمانی هست که دو گیم ابجکت داریم و یکی از اون ها isTrigger هست یعنی با وجود اینکه کلایدر داره گیم ابجکت دیگه کلایدر دار می تونه از کنارش یا داخلش رد بشه ولی برخورد تشخیص داده میشه. مثل زمانی که مثلا کاراکتر می خواد در حالت دو بعدی کنار نردبان باشه ولی برخورد رو تشخیص بدیم و مثلا یک شی بالابر مخفی زیر پای کاراکتر در لحظه ای وقوع این رویداد ایجاد کنیم که اگه مثلا فلش بالا زدیم بره بالا
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۵
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی