«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
توابع رویداد یا Event Functions در یونیتی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

توابع رویداد یا Event Functions در یونیتی

پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۸ ب.ظ
gameover.blog.ir

شکل همون message ها هستند.به توابعی می گیم که روی می دهند. مثل توابعی که نیاز هست متناوب تکرار بشه.یا توابعی که تاچ یا غیره رو تشخیص بده یا برخورد دو گیم ابجکت و یا همینطوری الی آخر... .


مثال1:
 حرکت گیم ابجکت به سمت راست(به جای Vector3.right میشد نوشت new Vector(1,0,0) که x محور راست و چپ هست برای گیم ابجکت در فضای سه بعدی به طوری که صورت کاراکتر به هر سمتی باشه از سمت راستش در اینجا در فضای سه بعدی حرکت انجام میشه در همون راستای محور x تعریف شده ی جهانی.
void Update() {
    float distance = speed * Time.deltaTime * Input.GetAxis("Horizontal");
    transform.Translate(Vector3.right * distance );
}



مثال 2:
 حرکت به جلو با استفاده از ریجید بادی داده شده به گیم ابجکت.و حرکت یا شتاب مداوم به جلو(بیشتر برای پرتاب تیر بکار میره و این موارد. اگه بخواید لاستیک ماشین رو شتاب بدید از AddTorque استفاده میشه که شتاب چرخشی میدیم به لاستیک های عقب ماشین)
void FixedUpdate() {
    Vector3 force = transform.forward * driveForce * Input.GetAxis("Vertical");
    rigidbody.AddForce(force);
}


مثال3:
نگاه کردن دوبین به هدفی که در متغیر target قرار دادیمش:
void LateUpdate() {
    Camera.main.transform.LookAt(target.transform);
}


مثال4:
نمایش یک متن توسط تابع Label تابع OnGUI که بارها توسط کارت گرافیک اجرا میشه.

Rect labelRect=new Rect(10, 10, 100, 20);
void
OnGUI() { GUI.Label(labelRect, "Game Over"); }


مثال5:
رویداد OnCollisionEnter موقع برخورد با گیم ابجکت مقصد با برچسب دشمن:
void OnCollisionEnter(otherObj: Collision) {
    if (otherObj.tag == "enemy") {
        ApplyDamage(10);
    }
}

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۸
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی